Miten saada uuniloheen jotain uutta meininkiä?
Tarvitsisin reseptejä tai makuvinkkejä joilla saada uutta svengiä uuniloheen,jota laitan usein ja taas olisi file pakkasessa.
On käytetty jo pinaattipedillä, kermoilla haudutettu, normaalit tillit ja sitruunat. Nyt uusia ideoita ja suosikkeja esille, kiitos jo etukäteen
Kommentit (31)
Laita suolaa ja pippuria päälle ja uuniin.
Ohuesti sinappia päälle. Onhan niitä ohjeita netti pullollaan..
Teet kaardemummalohta
Vaahterasiirappia ja kaardemummaa sekaisin ja ripais chiliä ja suolaa ja uuniin. Vaahterasiirappia tulee noim 1/2-kokonainen puteli
Käytä pannulla? Annat hautua oikeassa voissa kannen alla nahkapuoli alaspäin. Päälle tietenkin suola ja pippuri, mistä nyt tykkäätkään.
Yksi hyvä on ostaa kokonainen lohi, vatsa auki ja sisään tuoretta sitruunaa ja tilliä. Kananmunasta ja suolasta sille kuori jossa hautuu meheväksi uunissa.
Fileestä voisi tehdä myös keiton.
Jaimie Oliverin anjovis-tomaattilohi
Suolaa, hunajaa, mustapippuria, pecanpähkinöitä
K-kaupan ruokalehdessä oli kerran ohje muistaakseni Italialainen lohi. Lohipaloja paistetaan ensin uunissa, sitten niiden päälle levitetään voisulasta, parmesaanista ja paahtoleivästä tehty tahna. Lohi uudestaan uuniin, kunnes pinta alkaa ruskistua. On hyvää ja pitääpä tehdä taas, kun olin jo itsekin unohtanut.
Yhdessä ohjeessa lohifileen päälle oli laitettu vuohenjuustoviipaleita, sitä ajattelin joskus kokeilla.
Se Pipsa Hurmerinnan sumakkilohi. Olen kokellut ja hyvää oli!
Päälle ohuelti Dijon sinappia ja parmesan juustoraastetta. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Päälle ohuelti Dijon sinappia ja parmesan juustoraastetta. Nam!
Pitääkö olla Dijon vai käykö ihan tavallinen sinappi?
Naulaa se seinään ja heittele sitä koiranpaskoilla.
Soita sille Dean Martinia ja tarjoa gin tonic.
Tee itse pestoa ja sivele sillä lohen pinta.
Salaattia kylkeen ja perunoita kaveriksi. AAAAARRGH!
Uunilohemme parani huomattavasti, kun alettiin paistaa se eikuivaksi, eli sisälämpötila 40. Pirkassa oli tosi hyvä kurkkulimesalsa valmiin lohen päälle.
Aasialaisia makuja! Sekaisin pieneksi pilkottua valkosipulia, korianteria, chiliä, valkosipulia, limeä, sokeria ja suolaa, lohen päälle ja uuniin. Tasapainottaa kivasti sitä kalan rasvaisuutta :)
Tomaattiisuudella ja juuustoisuuudella. Muutoin en lähhtisi lohta pilaamaan.
En kerro, salaisuus. Tervetuloa maistamaan niin ei yksin tarvitse syödä, Hyvää on!