Yksineläjät, mitä teette lauantaisin?
Kaipaisin ideoita.
Salilla käyn yleensä arkisin ja aina ei ole kaveria seuraksi kaupungille. Mitä tekemistä keksisin yksin? Baariin en halua, treffejä ei ole tarjolla.
Vietän liian usein lauantaita kotona sarjoja katsellen.
Asun kaupungissa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua: kukaan ei tunnusta roikkuvansa täällä!
Sen huomaa kertomattakin :D Ja monet eivät varmasti ajattele tätä "oikeana" tekemisenä.
Aamusta iltaan netissä oleminen on niin kivaa..
Joskus onkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua: kukaan ei tunnusta roikkuvansa täällä!
Sen huomaa kertomattakin :D Ja monet eivät varmasti ajattele tätä "oikeana" tekemisenä.
Aamusta iltaan netissä oleminen on niin kivaa..
Joskus onkin :D
Mä teen sitä joka viikonloppu ja lomilla.
Ihme narisijoita täällä. Yhyy-yhyy, kun pitää vaan olla kotona. Ymmärrän, että sairas ihminen ei välttämättä voi poistua kotoaan ja silloin aika varmasti käy pitkäksi. Tervettä aikuista ei kuitenkaan kukaan kotiin sido, joten tehkää jotain älkääkä vain narisko turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi tehdä viikonloppuna? Ei ole autoa. Ei ole varaa mihinkään maksulliseen. Ei ole ystäviä. Arkipäivät menee mukavasti töissä.
Lue koko ketju. Useita vinkkejä jo, joissa ei tarvita autoa eikä rahaa eikä seuraa.
Mä kaipaan seuraa. Tunnin lenkki riittää. Ei kai kukaan vain istu ulkona koko päivän? Ja mitä hauskaa siinä on?
En usko, että ulkona, mutta sisällä voi hyvinkin istua koko päivän. Kaiken ei aina tarvitse olla hauskaa.
En sanonut että pitää olla hauskaa. Mua alkaa ahdistamaan kotona oleminen.
Kukaan ei siihen pakota, joten ahdistus on itseaiheutettua.
Toivottavasti joku päivä sua ahdistaa samalla tavalla kuin mua.
Nauran ihmisille huumepäissäni, jotka juoksevat seksin perässä kuin aivottomat apinat saadakseen pienen dopamiini annoksen verenkiertoonsa, mikä ei tunnu miltään verrattuna päihteiden vetämiseen, no kai ne saa jotain sosiaalistakin tyydytystä mutta sekin on vain näyttelemistä naamarit kasvoilla yhdenyön juttujen kohdalla ja vakiopanotkin on niin tylsiä. ;)
Juopo kirjoitti:
Ryyppään tai lepäilen krapulassa
Ajattelin olla viikonlopun selvinpäin mutta taidan sittenkin mennä pitkäripaisen kautta kotiin ja illalla naisia iskemään karaokeen. Voi saada pilluakin jos hyvin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo että pitäisi aina tehdä jotain tai olla jotain ohjelmaa, eikö voisi vaan olla. Saunoa, kylpeä.
No jos vuodesta toiseen vaan "on" niin kyllä se tylsäksi käy.
Itse en ole yksineläjä vaan elän lapseni kanssa kaksin. Kaipaan silti aikuista seuraa. Ihan oikeasti kun on monta vuotta yksin (ilman sitä aikuista seuraa) niin alkaa jo puuduttaa. Ne vähät kaverit ovat kumppaniensa ja muiden kavereiden kanssa. Useimmilla ei ole lapsia joten heillä on vähän erilaiset menot sitten, ja perheellisillä kavereilla vasta menoja riittääkin. Eikä aina kehtaa samoja kavereita kysellä.
Lapsen kanssa tietty saan touhuta ja lapsen myötä tulee tekemistä, harrastuskuskailua ja muuta. Mutta kyllä pelkään jo aikaa, kun lapsi on iso ja muuttaa pois :/ sitten en varmaan tee enää mitään.
Miksi et hankkiudu paikkoihin, joissa voisit saada seuraa ja vaikka ystäviäkin? Lapsen kanssa se on vieläkin helpompaa kuin yksin, koska on perhekerhoja, leikkipuistoja, muskareita ym. Ja jutun juurestakaan ei ole puutetta, kun aina voi puhua vaikka niistä lapsista jos muuta ei keksi.
No 6v kanssa ei enää perhekerhoissa käydä. Mutta kyllä minä olenkin lapsen myötä saanut tuttuja. Lapsella on paljon kavereita ja tietysti tunnen edes vähän kaikkia heidän vanhempiaan. Mutta ne on nimenomaan tuttuja, vain yhdestä on tullut ystävä, ja hän on niin kiireinen ettei ehditä treffata kuin joskus ja jouluna.
On tosi iso kynnys alkaa tuputtaa omaa seuraa perheellisille, joilla on pari lasta, puoliso, työ, lapsilla monta harrastusta. Ei heillä ole aikaa yhtään enemmälle. Useimmat haluavat pyhittää viikonloput perheelle tai sitten ollaan harrastuksissa. tuntuu todella vaikealta alkaa pyydellä lapsen kaverin äitiä kahville, kun ei tiedä, ollaanko tekemisissä vain lasten takia. Ehkä olisi helpompaa, jos olisi itse ulospäinsuuntautunut höpöttäjä, vaan kun en ole.
Vierailija kirjoitti:
Nauran ihmisille huumepäissäni, jotka juoksevat seksin perässä kuin aivottomat apinat saadakseen pienen dopamiini annoksen verenkiertoonsa, mikä ei tunnu miltään verrattuna päihteiden vetämiseen, no kai ne saa jotain sosiaalistakin tyydytystä mutta sekin on vain näyttelemistä naamarit kasvoilla yhdenyön juttujen kohdalla ja vakiopanotkin on niin tylsiä. ;)
Vedä vähemmän niitä huumeita ja enemmän käteen niin ei muiden juoksentelutkaan mietitytä noin paljoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi tehdä viikonloppuna? Ei ole autoa. Ei ole varaa mihinkään maksulliseen. Ei ole ystäviä. Arkipäivät menee mukavasti töissä.
Lue koko ketju. Useita vinkkejä jo, joissa ei tarvita autoa eikä rahaa eikä seuraa.
Mä kaipaan seuraa. Tunnin lenkki riittää. Ei kai kukaan vain istu ulkona koko päivän? Ja mitä hauskaa siinä on?
En usko, että ulkona, mutta sisällä voi hyvinkin istua koko päivän. Kaiken ei aina tarvitse olla hauskaa.
Jos alkaa ahdistaa, hankin apua. Suosittelen samaa sinullekin.
En tiedä onko tätä jo sanottu, mutta kokeilkaa meetupseja jos haluatte seuraa! Asun itse ulkomailla ja sitä kautta tutustunut parhaisiin kavereihin, kun voi liittyä juuri siihen tekemiseen mikä itseä kiinnostaa. Varmaan ainakin isoimmissa kaupungeissa on :)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tätä jo sanottu, mutta kokeilkaa meetupseja jos haluatte seuraa! Asun itse ulkomailla ja sitä kautta tutustunut parhaisiin kavereihin, kun voi liittyä juuri siihen tekemiseen mikä itseä kiinnostaa. Varmaan ainakin isoimmissa kaupungeissa on :)
Mitä nämä konkreettisesti ovat?
Tänään:
Nukuin pitkään ja herättyäni loikoilin vielä tovin sängyssä musiikkia kuunnellen.
Söin aamiaista.
Siivosin kämpän.
Tarkoitus oli mennä melomaan mutta sää näyttää sen verran epävakaiselta ja tuuliselta että lähdenkin Nuuksioon sienestämään , ehkä kokeilen myös olisivatko ahvenet eräässä lammessa otillaan. Taidan ottaa retkikeittimen mukaan ja syödä lämpimän lounaan lammen rannalla istuskellen, se kruunaisi syksyisen metsäretken.
Kaupan kautta kotiin illallistarpeiden kera. Jos on yhtään onni matkassa niin putsaan kalat ja sienet ja illalliseksi on ahvenia sienikastikkeella, jos ei niin täytyy improvisoida kaupassa.
Illallisen päälle todennäköisesti rentoudun tovin musiikkia kuunnellen ja nettiä selaillen.
Ruokalevon jälkeen saunan lämpiämään.
Saunan jälkeen, jos ei aivan mahdottoman huono sää ole, käyn kävelyllä, pidän näistä pimeistä syysilloista.
Kevyt iltapala ja sen jälkeen oikaisen sänkyyn. Lueskelen tai kuuntelen musiikkia kunnes alkaa nukuttaa.
Aika tavallinen lauantai minulle, usen käyn kyllä myös keskustassa illalla kuuntelemassa jazzia mutta tänään ei häly ja ihmiset houkuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa ahdistaa, hankin apua. Suosittelen samaa sinullekin.
Luuletko että mua ahdistaa joka päivä? Lääkäri ei voi antaa apua yksinäisyyteen.
Metsästän, kalastan, veneilen, moottoripyöräilen, maastopyöräilen, lenkkeilytän koiraa, nikkaroin huonekaluja, teen ruokaa, siivoilen, katon telkkua, vaellan, talvisin kelkkailen ja pilkin, käyn kuntosalilla, saunon, tapaan perhettä, ostan vaimolle ruusuja, harrastan seksiä, nukun, mökkeilen - jotakin noista per vkloppu.
Eilen kävin töiden jälkeen ulkona syömässä ja tänään kävin kävelyllä ja kaupoissa. Nyt kokkailen rauhassa, katselen tv tä, luen, kuuntelen musiikkia ja puuhastelen kotona. Huomenna menen keskustaan katsomaan yhden näyttelyn ja piipahdan markkinoilla samalla. Ihanaa iisiä olemista ja akkujen latailua ensi viikkoon. Viihdyn yksin hyvin. Tosin esim ensi viikonloppuna on kavereiden kanssa juhlat ja iiseily jää vähemmälle.viikolla teen samoja juttuja, mutta harvemmin ja vähemmän aikaa vievästi.
Vierailija kirjoitti:
Metsästän, kalastan, veneilen, moottoripyöräilen, maastopyöräilen, lenkkeilytän koiraa, nikkaroin huonekaluja, teen ruokaa, siivoilen, katon telkkua, vaellan, talvisin kelkkailen ja pilkin, käyn kuntosalilla, saunon, tapaan perhettä, ostan vaimolle ruusuja, harrastan seksiä, nukun, mökkeilen - jotakin noista per vkloppu.
Kiva, että jaoit harrastuksesi. Vähän vain väärä ketju, koska tässä kysyttiin yksinasuvilta. Jos on vaimo, ei luultavasti asu yksin.
Ihana kysymys! Tähän kuuluu tietenkin vastata: "Ennen aamupalan laittoa kävin viiden kilometrin lenkillä (because it's better to do before breakfast - I read this in Internet) ja sitten hyvällä energialla laitoin kaurasämpylät (kaura - because I'm worth it) uuniin ja sillä välin suihkussa.
Sitten vilkaisin netissä syksyn ooppera- ja teatteritarjontaa ja tuumailin tilata liput (because I can afford it). Ai, mutta ennen lounasta, jonka tietenkin vietin hyvän ystävättäreni seurassa eräässä kantakaupungin salaattibistrossa (because I deserved it), ehdin vielä marittaa sukkalaatikkoni. Miten se olikin mennyt noin jo sekaisin yhdessä viikossa?? (cannot really understand)
Palasin kotiin (what a beautiful place I have) ja hetken pohdin, minkähän ihanan leffan sitä katsoisi tänään? (not a Hugh Grant -film though… he's getting So much older than me...) Ai, mutta sitä ennenhän minun pitää tietenkin tehdä jotain hyödyllistä (something useful, you know), naputtelenkin tästä menemään kymmenkunta sivua gradua tai noh, väitöskirjaa (what ever).
Jokos kello on niin paljon, että voi avata viinin? (because I'm Totally worth it)".
Oikea vastaus: heräsin 7.30. Otti päähän. Ois voinu nukkua. Sentään lauantai. Selasin lehdet netissä. Voi vattu, onks pakko mennä kauppaan? On. Tuli käytyä. Nyt en liikahda mihinkään ennen maanantaiaamua. Otin keskarin.