Vauvalle puolison exän nimi?
Pystyisitkö antamaan vauvallesi saman nimen kuin puolisosi exällä? Olen todella ihastunut erääseen nimeen, joka sopisi mielestäni hyvin lapsellemme, mutta nimi sattuu olemaan myös mieheni exän etunimi. Nimi ei ole mitenkään uniikki, mutta olisiko exän nimi teistä liian "leimaantunut"?
Kommentit (5)
No ainakin koko miehenpuolinen suku ja hänen exänsä piiri ajattelisi, että mies on antanut lapselleen exän nimen. Niin asia heille näyttäytyisi, eikä siinä selitykset auttaisi.
Joo, ilman muuta. Mä en ainakaan usein edes tajua, että joillain henkilöillä on sama nimi, sillä jokainen on kuitenkin oma persoonansa.
Jos ei sitten puolisoa haittaa.
Itse en antaisi. Tai voisin jos kyseessä on joku kymmenen vuoden takainen heila, mutta en jos kyseessä on ollut pidempi, vakavampi tai muuten erityisen merkityksellinen suhde tai sitten viimeinen meidän suhdettamme edeltänyt suhde.
Ei puolison exällä ole väliä. Oman exän nimeä en antaisi, ja puolison ex kun on toisen vanhemman oma ex niin siinäpä se mahdollisuus menee. Onneksi nimiä on maailma pullollaan.
Voisin antaa. Mun puolison exän nimi on tosi kaunis, ja yksi suosikkinimistäni. Mies tosin ei varmaan haluaisi sitä nimeä antaa, mutta itse kyllä voisin, ei mitään väliä.