Miksei saa tehdä töitä senverran kun itse haluaa?
Työkkärikö senkin päättää? Miksei mikään tässä maassa ole itse päätettävissä. Oksettaa! Ollaan kun jotain lampaita. Mää mää mää!!!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen töitä just sen verran kuin itse tahdon. Hiton hyväpalkkaista vielä. Ala ei vaan todellakaan sovi kaikille, tuo mukanaan negatiivisen stigman ja on todella vaarallista. Ne on niitä valintoja.
Teen töitä 1kk/vuosi ja loppuvuoden elelen niillä rahoilla leveästi.Ja ala oli?
Seksityö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyn päättämään minkä verran teen työtä. Pystyn myös valitsemaan työni.
Laskutan työstäni työnantajaa, eli myyn työsuoritusta.
Töitä löytyy tällä tavalla helpommin ja palkka on parempi. Siksi ei ole pakko tehdä töitä joka päivä eikä tarvitse stressata töiden loppumista niinkuin palkkatyössä jouduin tekemään.Minulle irtisanotuksi joutuminen oli lopulta kuin lottovoitto, vaikka ei se aluksi siltä tuntunut.
Ja ala oli?
Olen graafinen suunnittelija.
Missä neuvotaan yrityksen perustamisesta? Ei missään. Pitää olla yritys, että pääset yrittäjä kurssille! :D
Tottakai saa .Silloin ei vain nostella yhteiskunnan tukia...Voi muuttaa metsämajaan ja elää luonnon antimilla vaikka...
Vierailija kirjoitti:
Missä neuvotaan yrityksen perustamisesta? Ei missään. Pitää olla yritys, että pääset yrittäjä kurssille! :D
Työkkärihän järjestää jatkuvalla syötöllä yrittäjäkursseja.
Itse olen yhden käynyt. Ja kun kyselin lisää kurssimahdollisuuksia, minulle tarjottiin toista yrittäjäkurssia 😁
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin Der Spiegelistä jossa käytiin läpi työelämän kehitystä.
Referoituna loppukaneetti oli se, että ihmisen tarvitsisi käyttää 3-4 h päivittäin täyttääkseen ns pakolliset tarpeet eli ruoka, asumuksen kunnossapito lämmityksineen ja huolehtiakseen jälkikasvustaan. Eli noin 25-30h työviikko.
Siitä sitten vaan iloisesti miettimään,kuinka laittaa 10h viikossa omaa aikaansa muiden hyödyksi.
Ja vielä iloisemmin miettimään mistä löytäisi työn, jolla 40 tunnin kuukausityöllä elättäisi itsensä. Niitäkin toki on, mutta kaikilla ei ole siihen soveltuvaa kroppaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa .Silloin ei vain nostella yhteiskunnan tukia...Voi muuttaa metsämajaan ja elää luonnon antimilla vaikka...
Kyllä voi nostella tukia ja tehdä osa-aikatyötä. Sinä et siitä päätä kuitenkaan. Osa-aikainen työntekijä voi saada esim. asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä suomalaista itkemistä. Kuvitteletko että yhteiskunnan pitäisi hommata sulle kaikki asiat. Ota asioista selvää. Uudella yrittäjällä on mahdollisuus saada starttirahaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yhden käynyt. Ja kun kyselin lisää kurssimahdollisuuksia, minulle tarjottiin toista yrittäjäkurssia 😁
En kyllä usko. Itse hain yrittäjäkurssille ja en päässyt kun ei yritystä. Valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä suomalaista itkemistä. Kuvitteletko että yhteiskunnan pitäisi hommata sulle kaikki asiat. Ota asioista selvää. Uudella yrittäjällä on mahdollisuus saada starttirahaa jne.
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla ei ole yritystä, puolisosi on yrittäjä tai olet perinyt yrityksen tai vanhempasi jotka yrittäjiä ovat kertoneet sulle kaikki tarvittavat asiat. Näinhän se tyypillisesti menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän akan joka elostelee täysin ukkonsa rahoilla ja ukko on hommannut sille siistin sisätyön. Haukkuu muita lompakkoloisiksi vaikka itse on sellainen, täysin! :D
Kateus vie kalatkin vedestä.
Häneltä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Soita yritys- suomi puhelinpalveluun niin he kertovat sinulle.
Vaikka mitään syytä ei olisi. Paremminhan tuolla akalla asiat on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän akan joka elostelee täysin ukkonsa rahoilla ja ukko on hommannut sille siistin sisätyön. Haukkuu muita lompakkoloisiksi vaikka itse on sellainen, täysin! :D
Kateus vie kalatkin vedestä.
Häneltä..
Niin no, naisella itsellään helppo kiva työ ja rikas mies. Sinulla raskas työ eikä rikasta miestä. Kyllä hän varmasti haluaisi vaihtaa paikkaa xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus tehdä tai olla tekemättä töitä juuri niin paljon kuin haluaa, sekä samalla täysi velvollisuus kantaa vastuu omista valinnoistaan ja elättää itsensä.
Tämä. Voisi tehdä osa-aikatöitä, mutta silloin toki olisi suhteutettava elämä siihen että rahaa ei tule niin paljon. Jos se on itselle ok, niin sehän on vaan hienoa! Toisaalta voisi painaa ylitöitä hullun tavalla ja rahaa virtaisi, mutta muu elämä jäisi tyystin ja se olisi ok ja oma valinta.
Meillä ylityökielto. Joa ylitöitä, ne ovat kikyä. Siis palkatonta.
Entä jos on raskas fyysinen työ ja rikas mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yhden käynyt. Ja kun kyselin lisää kurssimahdollisuuksia, minulle tarjottiin toista yrittäjäkurssia 😁En kyllä usko. Itse hain yrittäjäkurssille ja en päässyt kun ei yritystä. Valehtelet.
Asutaan vissiin eri kaupungeissa.
Meillä TE järjestää lähinnä mamu-kursseja ja yrittäjyyskursseja. Joskus jotain hitsauskursseja näyttää myös olevan.
Rupea yrittäjäksi siinä saa tehdä töitä kellon ympäri, tai vastaavasti olla tekemättä jos pankkitili sen sallii.
Kun on oma yritys niin voit päättää teetkö vähän vai paljon hommia. Olin kesällä viisi viikkoa lomalla italiassa.