Jos saisit nyt poikavauvan, minkä nimen antaisit hänelle? :)
Ensimmäisen nimen siis, ei tarvitse muita sanoa.
Kommentit (140)
Matias
Johannes
Joonatan
Ben
Sebastian
Vierailija kirjoitti:
Mikås Hugossa on vikana? OT, mutta olin töissä yhdessä päiväkodissa yli kymmenen vuotta sitten. Yksi omahoitolapsiani oli Hugo. Ei Hugo nykyään tarkoita enää sitä peikkoa, mitä vikaa tuossa nimessä on?
Niin no, ei pirjossakaan sinällään mitään vikaa ole, suomalainen naisen nimi, en vain pidä siitä.
Tuli mieleeni, että kun sain pojan yli 30 vuotta sitten niin kotipaikkakunnan sekatavarakaupassa mummot nauroivat, kun kuulivat poikani nimen 😊
Nykyään se on kuitenkin aika tavallinen ja olin siis aikaani edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapramo, Volmari tai Urvelo.
Aivan ihanat! Mä jo ehdin miettiä meidän tulevalle pojalle Eemi Lucas Oliver-nimeä, mutta nämä muuttivat kaiken! Toi Urvelo on nyt vahva ehdokas, mutta Urwelon muodossa.
Aaprami siis eikä Aapramo. Korjaan.
No nyt tuli pähkäiltävää. Aaprami voisi olla sellaisen hoikan ja pitkän vauvan ja Aapramo puolestaan pullean ja pehmeän vauvelin toinen nimi. Urwelo on ykkönen! Jos vielä sattuis olemaan paljon tukkaa, niin voi miten söpöä :)
Ja kaiken huipuksi molemmat sopivat meidän ranskalaiseen sukunimeen!
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni, että kun sain pojan yli 30 vuotta sitten niin kotipaikkakunnan sekatavarakaupassa mummot nauroivat, kun kuulivat poikani nimen 😊
Nykyään se on kuitenkin aika tavallinen ja olin siis aikaani edellä.
Lainaan itseäni: Raakel-mummo nauroi eniten, koska hänen miehensä oli saman niminen. Lämmöllä muistelen näitä mummoja ja sekatavarakauppaa, oikeaa ananaslimsaa ja paikan päällä jauhettua kahvia. Sekin oli ihanaa, kun lauantaimakkaratangosta leikattiin sopiva siivu. Pennin karkkeja saatiin paperipussiin 🧡
Jos saisin pojan niin hänen nimensä olisi Markku.
Jos saisin nyt poikalapsen, niin nimeäisin hänet Urpoksi, lähinnä muistutuksena itselleni, että viisikymppiset ovat liian vanhoja vanhemmiksi.
Jeesus. Olen ollut selibaatissa jo 26 vuotta, joten poikalapsen synnyttäminen olisi historiallinen ihme.
Ei vaan kuulosta kivalta.