Jos saisit nyt poikavauvan, minkä nimen antaisit hänelle? :)
Ensimmäisen nimen siis, ei tarvitse muita sanoa.
Kommentit (140)
Aku. Ja on vain plussaa että nyt on näitä julkkis-akuja, niin ei yhdistettäisi vain aku ankkaan. Mies ei tosin ikinä suostuisi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Johan. Isäni mukaan.
Muuten kiva nimi ja ihana ajatus, mutta ei toimi Suomessa sitten ollenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapramo, Volmari tai Urvelo.
Aivan ihanat! Mä jo ehdin miettiä meidän tulevalle pojalle Eemi Lucas Oliver-nimeä, mutta nämä muuttivat kaiken! Toi Urvelo on nyt vahva ehdokas, mutta Urwelon muodossa.
Aaprami siis eikä Aapramo. Korjaan.
Tästä vasta keskusteltiin miehen kanssa. Lapsi on haaveissa ja nyt meillä on sekä tytölle, että pojalle ekat ja tokatkin nimet.
Mut pojan ekaksi nimeksi tulee: Hugo.
Mulla on kaksi poikaa, joiden nimet on annettu tietyllä kaavalla. Siihen on ehkä ihan pikkuisen hankalaa lisätä kolmatta, mutta kolmannesta voisi tulla Urho tai Usko. Luulen, ettei Usko kävisi miehelleni. No Toivokin voisi olla, mutta serkkuni poika on Toivo. Ei nyt sillä, etteikö sukuun sopisi toistakin Toivoa, mutta jotenkin ajattelen, että kun Toivo on ukkimme nimi, on kiva, että sitä ei anneta muille, kun se on ns. ajatuksella annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan. Isäni mukaan.
Muuten kiva nimi ja ihana ajatus, mutta ei toimi Suomessa sitten ollenkaan..
Aha. Mun serkkupojan nimi on Johan, veljellänsä tosin täysin suomalainen nimi. Johan toimii oikein hyvin. Lausutaan Juuhan, ja hyvin toimii. Nätti nimi.
Mikås Hugossa on vikana? OT, mutta olin töissä yhdessä päiväkodissa yli kymmenen vuotta sitten. Yksi omahoitolapsiani oli Hugo. Ei Hugo nykyään tarkoita enää sitä peikkoa, mitä vikaa tuossa nimessä on?
Viljami