Miksi Jumala vaatii ihmisiä uskomaan niin hatarin perustein, kuulopuheiden kautta ym epämääräistä?
Sehän on ihmisluontoa vastaan. Miksei esiinny reippaasti ja näkyvästi? Mitä ihme piiloleikkiä tämä on ja miksi? Mitä järkeä tässä on?
Kommentit (72)
Minusta hänen systeeminsä on niin epäreilu ja kummallinen, etten jaksa enää yrittää. Kai hän nyt suuttuu ja raivostuu ym, mutta ei voi mitään. ap
Hän tuli maailmaan, mutta ei ollut kovin lämmin vastaanotto. Me ihmiset emme ”pidä” kenestäkään, edes Jumalasta, jos hän väittää tietävänsä tai olevansa jotain enemmän. Väitän että Jumala tekee hartiavoimin töitä, että ihminen havahtuisi. Syntymän ja kuoleman välissä meillä on aikaa miettiä. Etsiä. Hänellä on oikeus määrätä elämästä ja kuolemasta. Eihän se ”kivaa” ole.
Se, että uskoo Jumalaan vaatii jonkilaisen henkilökohtaisen kokemuksen, herätyksen tms vastaavan. Ei kukaan pysty ylipuhumaan toista aitoon uskoon ja yhteyteen. Toisten ihmisten puolesta voi kyllä rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hän tuli maailmaan, mutta ei ollut kovin lämmin vastaanotto. Me ihmiset emme ”pidä” kenestäkään, edes Jumalasta, jos hän väittää tietävänsä tai olevansa jotain enemmän. Väitän että Jumala tekee hartiavoimin töitä, että ihminen havahtuisi. Syntymän ja kuoleman välissä meillä on aikaa miettiä. Etsiä. Hänellä on oikeus määrätä elämästä ja kuolemasta. Eihän se ”kivaa” ole.
Hän on kaikkivoipa. Jos tekisi hartiavoimin töitä, niin luulisi tulevan tulosta.
Ehkä et pysty löytämään Jumalaa seurakunnan kautta? Seurakunnat ovat vuosisatojen aikana keksineet omia sääntöjä, rituaaleja, oppeja, uskomuksia, jotka eivät ole Jumalasta, Totuudesta. Ei ole ihme, jos olet hämilläsi.
Ehkä se on siinä että hän ei voi pakottaa ketään uskomaan.Mutta joka uskoo ja pyytää apua Esim:iltarukouksessaan saa sitä .Ainakin minä olen saanut.
Koska tarkoitus on tulla tuntemaan itse Jumala, joka itsessään ON näkymätön. Kaikkialla ja kaikissa. Jo alussa luomisen yhteydessä Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen, ja ihmisestä tuli elävä sielu. Syntiinlankeemuksessa ihminen kuitenkin lankesi lihan valtaan, vaikka tarkoitus oli että sielu samaistuisi Jumalaan. Ihminenhän itse on se, joka nimenomaan tehtiin ja tarkoitettiin Jumalan näkyväksi kuvaksi. Raamatussa sanotaan myös, että kaikki liha, niin eläimet kuin ihmiset kuolisivat jos hän vetäisi henkensä pois. Ja ettei hän ole kaukana yhdestäkään meistä, sillä hänessä me elämme, olemme ja liikumme. Hengitämme häntä. Jumala tahto on tulla asumaan ihmiseen niin, että eläisimme hänen henkensä johdatuksessa, että tulisimme hänen lapsiksi ja perillisiksi, osalliseksi Hengen esikoislahjasta, hänen elämästään, niinkuin Raamatussa sanotaan. Jotta näin voisi tapahtua, tarvitaan kuitenkin ns. miinus ja plussa. Tyhjä astia, johon hän voi tulla. Hän on elämän vesi. Ei vesi virtaa ylös päin, vaan valuu alas päin, sinne missä on tyhjää tilaa. Ja saa siellä aikaan elämää. Niinkuin synti tuli maailmaan yhden, Aadamin kautta, ja kaikki kuolevat hänessä. Niin myös kaikki tehdään eläväksi Jeesuksessa, kun liittyvät hänen ruumiiseen. Elämä on hänen kuolemaan ja ylösnousemukseen kätketty. Eihän perintö ole voimassa tekijänsä eläessä.
Satuolennot voivat kuule ihan mitä vaan! Halleluja ja muita sen sellaisia asioita!
Lähestyt asiaa väärästä päästä. Kysy mieluummin miksi ihmiset ylipäätään uskovat jumalaan noin hatarin perustein. Mieti uskovaisten motiiveja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on siinä että hän ei voi pakottaa ketään uskomaan.Mutta joka uskoo ja pyytää apua Esim:iltarukouksessaan saa sitä .Ainakin minä olen saanut.
Apu tulee vain siitä, että muut ihmiset näkevät, että kärsit.
Vierailija kirjoitti:
Lähestyt asiaa väärästä päästä. Kysy mieluummin miksi ihmiset ylipäätään uskovat jumalaan noin hatarin perustein. Mieti uskovaisten motiiveja.
Ihmiset ovat yleensä ottaen melkoisen tyhmiä. Uskovaiset hyviä esimerkkejä tastä -"satuolennot ne ovat totta ou jee!"
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihmisluontoa vastaan. Miksei esiinny reippaasti ja näkyvästi? Mitä ihme piiloleikkiä tämä on ja miksi? Mitä järkeä tässä on?
Turha tähän puuttuakaan, kun asenteesi on mikä on.
Sanon kumminkin, että Jumala tekee itsensä tiettäväksi hyvin selkeästi niille, jotka ymmärtävät nöyryyden ja vilpittömyyden merkityksen.
Joku besserwisser (not), av-nobody siinä uhoaa Kaikkivaltiaalle Jumalalle, anna mun kaikki kestää. :-((
Vierailija kirjoitti:
Minusta hänen systeeminsä on niin epäreilu ja kummallinen, etten jaksa enää yrittää. Kai hän nyt suuttuu ja raivostuu ym, mutta ei voi mitään. ap
Samaa mieltä, ei voi mitään! Jos Jumala leikkii kuin ihmislapsi, niin antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tähän puuttuakaan, kun asenteesi on mikä on.
Sanon kumminkin, että Jumala tekee itsensä tiettäväksi hyvin selkeästi niille, jotka ymmärtävät nöyryyden ja vilpittömyyden merkityksen.
Joku besserwisser (not), av-nobody siinä uhoaa Kaikkivaltiaalle Jumalalle, anna mun kaikki kestää. :-((
Kommentissasi ei ole järkeä. Mitä nöyryys ja vilpittömyys tähän liittyy?
Uskonnot pohjautuvat kolmeen asiaan:
Pelko
Narsismi
Epärehellisyys (älyllinen sellainen ja itselleen valehtelun taito)
Vierailija kirjoitti:
Häh? Tekee hartiavoimin töitä? Jos Jumala on näin onneton, ettei pysty itseään tätä paremmin tuomaan julki, niin ei aivan oma vika, ettei ihmiset usko.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et pysty löytämään Jumalaa seurakunnan kautta? Seurakunnat ovat vuosisatojen aikana keksineet omia sääntöjä, rituaaleja, oppeja, uskomuksia, jotka eivät ole Jumalasta, Totuudesta. Ei ole ihme, jos olet hämilläsi.
Minä olen hämilläni siitä, että Jumala käyttäytyy kuin persoonallisuushäiriöinen narsisti rangaistuksineen ja palkkioineen.
Näinpä. Mullekin riittäisi, että ihan vähän viuhahtaisi, niin olis tässä yks seuraaja lisää.
Kannattais tosiaan vähän viilaa tota strategiaa, nykyihmiseen kun ei uppoo mikä vain.
Vaikka kuinka ihmiset vituttais, niin vois nyt ees kerran viides pistäytyy vaik stadikakonsertin aikana taivaalle, niin johan ois 10 000 uutta fania kertaheitolla.
Kaiken voi katsos selittää sillä, että koettelee vain uskoasi.