Miksi Jumala vaatii ihmisiä uskomaan niin hatarin perustein, kuulopuheiden kautta ym epämääräistä?
Sehän on ihmisluontoa vastaan. Miksei esiinny reippaasti ja näkyvästi? Mitä ihme piiloleikkiä tämä on ja miksi? Mitä järkeä tässä on?
Kommentit (72)
Jos vaatii todisteita, jotka kelpaavat ihmisen omien kriteerien mukaan, ennen kuin voi uskoa...
Vaatiiko sellainen nöyryyttä? Entä uskoa? Voiko ihminen vaatia Jumalalta jotain, vai asettaako ihminen tuolloin itse itsensä jumalaksi?
Etsivä löytää, uskon niin. Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Nämä kaksi pointtia löytyvät Raamatusta ja aiemman kommentoijan mainitsemat nöyryys sekä vilpittömyys liittyvät tähän mm. siten.
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala on sadistinen ja narsistinen psykopaatti.
Kieltämättä kuvaa Vanhan Testamentin Jumalaa aika hyvin. Kehittelee ilmeisesti lähinnä huvikseen "hovilleen" sadistisia ja egoaan hiveleviä testejä ("uhraa poikasi"), Raivoaa, uhkailee ja tappaa jos ei häntä pokkuroi riittävästi.
Mä oon yhä vahvemmin oivaltanut että ei se ole niin, että olisi jotenkin vaikea uskoa että Jumala on kaiken elollisen ja elottomankin takana, vaan juuri päin vastoin. Vaatii aikamoista ylpeyttä ja tiettyä itseriittoisuutta uskoa, että ihminen on vaan jonkun alkuräjähdyksen sattumankauppainen lopputulema ja että ihminen voi omalla älyllään tutkimalla saada selville kaiken alkuperän.
Ihminen itsessään on jo niin monimutkainen kokonaisuus soluineen ettei sellainen vaan VOI muotoutua itsestään sattumien sarjana. Kaiken takana täytyy olla suunnittelija.
Jumala ilmoittaa itsensä monella tavalla, luonnossakin, kun ihminen vaan haluaisi nähdä. Mutta vahvimmin ilmoitus tuli Jeesuksessa. Ihmisen ylpeys, ts. Synti, estää näkemästä. Ihminen ei halua alistua luojansa tahtoon.
Minusta jo luonnonjärjestys ja maailmankaikkeus ovat hyviä esimerkkejä siitä, ettei kaikki ole sattumaa. Miten voi olla kokonaisuus nimeltään ihminen, tai koko maapallo elollisine elämineen. Kaikki tämä toimii pohjimmiltaan niin hienona kokonaisuutena, jossa kaikki vaikuttavat kaikkeen. Minusta Jumala kaiken takana on uskottavin selitys tälle. Olisikohan muuten luonnontilassa enemmän kaaosta, jos kaikki olisi sattumaa? Entä irvokkuutta? Kauneus on ihme sinänsä myös.
Ihminen se on joka vaatii. Uskonnot ovat pohjimiltaan hyvin pitkälti vallankäytön välikappaleita. Toiset meistä uskovat, ovat uskovia - toiset meistä kertovat kuinka pitää uskoa.
Vanhan sanonnan mukaan papeista puolet uskoo Jumalaan, piispoista ei juuri kukaan.
Jumala on ihmisen keksintö.
Tasan 2 vaihtoehtoa tulee mieleen:
1. Jumala kaipaa ihailua ja fanaattista sokeaa ehdotonta rakkautta
2. Usko on jokin tekninen metafyysinen majakka, jonka avulla jumala löytää meidät
Jumala on ilmoittanut itsensä 1.Raamatussa (juutalaiset tarkoin varjelivat pyhiä tekstejään(vanha testamentti) ja kristityt uutta testamenttia).vuoden 1938 suomennos on hyvä,Joka haluaa löytää Jumalan, oman Luojansa, lukekoon Raamatun uuden testamentin ja nöyrästi rukoilkoon"jos olet olemassa, ilmaise itsesi minulle!"jokainen rehellinen etsijä löytää! 2. Jumala ilmoitti itsensä myös syntymällä ihmiseksi! Jeesus oli olemassa jo ennenkuin syntyi ihmiseksi. Hän itse sanoi"ennenkuin Aabraham syntyi, Minä olin(ja olen)" .Tätä ei moni tajua. Jeesus oli siis jo luomassa maailmaa. Hän on täysi Jumala ja täysi ihminen myös. Ja jos epäilet ylösnousemusta, missä Jeesuksen ruumis on? Hän kuoli maailman julkisimman kuoleman ja ylösnousemuksensa jälkjeen yli 500 näki Hänet omin silmin ylösnousseena!!Monet heistä olivat valmiita kuolemaan marttyyrinä ennenkuin luopumaan Jeesuksesta ja taivaspaikastaan. 3.Jumala on ilmoittanut itsensä juutalaisen kansan ja Israelin maan kautta. Jokainen voi lukea Raamatusta mitä siellä ennustettiin, ja miten pikkutarkasti todella onet ennustukset ovat jo toteutuneet. Kaikki tulee toteutumaan. Ilmestyskirja kuvailee mm. miten maa tulee saastumaan ahneuden synnin tähden. Kuvaillaan miten tulvat, maanjäristykset, nälänhädät ja sodat lisääntyvät loppua kohden. Katso tilastoista vaikka miten maanjäristykset lisääntymistään lisääntyvät. Menemme pian kohti ilmestyskirjan tapahtumia. Silloin Jeesus on ainoa pelastus, kuten nytkin, ainoa pelastus synnin orjuudesta ja ikuisesta helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä kuvaa Vanhan Testamentin Jumalaa aika hyvin. Kehittelee ilmeisesti lähinnä huvikseen "hovilleen" sadistisia ja egoaan hiveleviä testejä ("uhraa poikasi"), Raivoaa, uhkailee ja tappaa jos ei häntä pokkuroi riittävästi.
Jo silloin Hän antoi mahdollisuuden ihmisille valita hyvän ja pahan välillä. Jos ihminen kääntyi pois oli tuomio seurauksena siitä. Vaikka tuo aika olikin karumpi on silti myös Vanhassa Testamentissa paljon armoa, joka ilmeni monien ihmisten elämässä, kuten Daavidin, kun hän kääntyi takaisin Jumalan puoleen tehtyään käytännössä murhan.
Jos Jumala on, hän lienee meitä älykkäämpi. Moderni ihminen - siinäpä vasta fiksu otus. Kiroaa sellaistakin mitä ei ymmärrä. Jumalalla ei ole velvoitteita meidän suuntaamme, kyllä se menee toisinpäin. Ihminen ei vain voi sietää ajatusta siitä, että joku tietää asiat paremmin kuin hän. Ylpeys ja sokeus... siinä modernit seuralaisemme. Melkein hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on v i t t u k u s i p ä ä.
Olemattomalle asialle voimme kaikki kuvitella haluamiamme ominaisuuksia. Kaikki ovat yhtä oikeita.
Ei edes jeesus säästy v i t t u k u s i p ä i s y y d e s t ä miten jumala on sen tehnyt sitten? Jeesus oli v i t t u pää kuin hänet ristiin naulittiin neanderthal ihmisten suojelijoiden toimesta. Hänelle sanottiin että haluatko olla v i t t u pää demokraatti tai kunniakas ihminen etelä-amerikassa? Hän ei vastannut mitään ja hän oli koston aikeissa siitä että hänet ristiinnaulittiin ja käytti kaiken vihansa jotta voisi käyttää käsiään hyvän leivän tekemiselle todistaakseen että hän voi tappaa. Siihen aikaan ihmiskunnan kruunu oli neanderthal ihmisellä ja hän kertoi mitä se leipä oli koska hän oli rikkaammassa maassa etelä-amerikassa ja osasi nähdä kaiken ihmiskunnasta tämän kruunun avulla. Sim-pans-sit lopulta tappoivat jeesuksen koska he näkivät heidän marijuanan avulla että demokratia tulee voittamaan gorillat tulevaisuudessa viellä mutta mitään leipää minä en viellä ole nähnyt tuosta marijuanasta. Neanderthal ihmiset tekivät sentään durum vehnän red savina chilillä joka on uusiutunut uudestaan pitkän elottoman jakson jälkeen. T: intiaani.
En itse ymmärrä sitä miten joku ihme tai merkki todistaisi Jumalan olemassa olon. Raamatussakin sanotaan, kuinka tähtitaivaat ja koko luomakunta todistaa Jumalan kunniaa. Se oikeen huutaa, että kuka tämän kaiken on tehnyt. Jos ei ihminen sen perusteella usko, joku ihmekö sen sitten todistaisi? Sekin vain selitettäisiin luonnolliseksi ilmiöksi. Uskossa on kysymys myös tahtomisesta, kuten tuossa aiemmin sanottiinkin, se on liitoksissa siihen mitä ihminen toivoo. Jos ei ihminen halua uskoa, ei se usko. Luomakunta todistaa Jumalasta Luojana, mutta Jumala haluaa tehdä itsensä tunnetuksi myös Isänä. Ja ilmoittaa itsensä sellaisena niille, jotka häntä etsivät. Myös ihmeitä tapahtuu, mutta niiden varassa ei voi olla koska myös antikristus tulee ilmestymään ihmein ja merkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo silloin Hän antoi mahdollisuuden ihmisille valita hyvän ja pahan välillä. Jos ihminen kääntyi pois oli tuomio seurauksena siitä. Vaikka tuo aika olikin karumpi on silti myös Vanhassa Testamentissa paljon armoa, joka ilmeni monien ihmisten elämässä, kuten Daavidin, kun hän kääntyi takaisin Jumalan puoleen tehtyään käytännössä murhan.
Antoi valita itsensä ja kadotuksen väliltä. Se on juuri sitä narsismia. Täydellisen hyvä ihminenkin joutuu kadotukseen jos ei kumarra Jumalaa.
Sim-pans-sit ovat jumalia ja bonobot ovat jeesuksia. Gorillat ovat ihmisiä ja neanderthal ihmiset ovat intiaaneja.
Minä olen poppo.
Vierailija kirjoitti:
En itse ymmärrä sitä miten joku ihme tai merkki todistaisi Jumalan olemassa olon. Raamatussakin sanotaan, kuinka tähtitaivaat ja koko luomakunta todistaa Jumalan kunniaa. Se oikeen huutaa, että kuka tämän kaiken on tehnyt. Jos ei ihminen sen perusteella usko, joku ihmekö sen sitten todistaisi? Sekin vain selitettäisiin luonnolliseksi ilmiöksi. Uskossa on kysymys myös tahtomisesta, kuten tuossa aiemmin sanottiinkin, se on liitoksissa siihen mitä ihminen toivoo. Jos ei ihminen halua uskoa, ei se usko. Luomakunta todistaa Jumalasta Luojana, mutta Jumala haluaa tehdä itsensä tunnetuksi myös Isänä. Ja ilmoittaa itsensä sellaisena niille, jotka häntä etsivät. Myös ihmeitä tapahtuu, mutta niiden varassa ei voi olla koska myös antikristus tulee ilmestymään ihmein ja merkein.
Poppo on antikristus ja se on sim-pans-sien keksimä rasistinen haukkuma nimi. Minua ollaan nimitelty läpi elämäni tämän yhteisöllisyyden takia. Miksi antikristuksesta ei puhuta nimellä poppo.... Olisikohan raamatun kirjoittaja ollut joku jumala ketä on polttanut vähän tsojojointtia.
Ihmisellä ei ole mitään muuta syytä epäillä Kristusta kuin synti.
Kristus tuli vapauttamaan ihmiset synnin orjuudesta, jokainen joka uskoo tulee vapaaksi kaikesta siitä, mistä ihminen itsessään ei kykene vapautumaan.
Ihminen joka ei tahdo päästää synneistään irti ei tahdo myöskään uskoa, että voisi tulla niistä vapaaksi ja ihminen joka sanoo uskovansa, mutta ei ole vapaa, sellaisen ihmisen usko on kuollutta ja turhaa.
Totuus tekee vapaaksi, sanoi Mestari itse.
Koska usko on USKON asia, ei järjen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä ei ole mitään muuta syytä epäillä Kristusta kuin synti.
Kristus tuli vapauttamaan ihmiset synnin orjuudesta, jokainen joka uskoo tulee vapaaksi kaikesta siitä, mistä ihminen itsessään ei kykene vapautumaan.
Ihminen joka ei tahdo päästää synneistään irti ei tahdo myöskään uskoa, että voisi tulla niistä vapaaksi ja ihminen joka sanoo uskovansa, mutta ei ole vapaa, sellaisen ihmisen usko on kuollutta ja turhaa.
Totuus tekee vapaaksi, sanoi Mestari itse.
OLEN MAESTRO, JOS SANOT MAESTRO NIIN OLET KIROTTU!
Sana rististä on hullutusta niille, jotka kadotukseen joutuvat.
Raamatussa lukee noin.
Vierailija kirjoitti:
Sana rististä on hullutusta niille, jotka kadotukseen joutuvat.
Raamatussa lukee noin.
Maestro. Älä sano sitä sanaa. Se oli kunnian osoitus sinulle.
Olemattomalle asialle voimme kaikki kuvitella haluamiamme ominaisuuksia. Kaikki ovat yhtä oikeita.