Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmeen "toksinen maskuliinisuus" ?!!

Vierailija
14.09.2018 |

Itse olen ihan feministi aatteiltani, vaikkei sitä nykyään viitsi ääneen sanoa, kun luullaan sellaseksi hörhöksi, jotka nykyään kutsuvat itseään feministeiksi.. vaikka vaikuttavat lähinnä täysiltä idiooteilta joiota saa myötähävetä.

Ja siis tämä toksinen maskuliinisuus on ilmeisesti näiden hipstereiden keksimä termi? Mitä tällä mahtavat tarkoittaa?
Itse en näe maskuliinisuudessa mitään pahaa, maskuliiniset miehet ovat ihan normaaleja miehiä, ei se tarkota että mies olisi sekopää jos se on maskuliininen.
Itsekään en ole kovin "feminiininen", vaan enemmän maskuliininen nainen, voiko nainen olla "toksisen maskuliininen" vai pystyykö vain mies siihen pisteeseen asti?

Nykyään näkee paljon hyvin feminiinisiä miehiä, olen miettinyt vaikuttaako ympäristömyrkyt tohon kehitykseen. Itse olen kasvanut maskuliinisten miesten parissa, enkä ymmärrä mikä vika olisi normaaleissa miehissä.
Feminiininen mies ei minusta ole mikään ideaali, että miesten pitäisi sellaisksi pyrkiä. Kyllä se tuntuu tapahtuvan ihan itsestään. Kalatkin muuttuvat homoiksi ympäristömyrkkyjen vuoksi, samanlainen ilmiö näkyy ihmisissäkin, vaikkei feminiininen ole tietenkään aina homo, homo voi olla maskuliininenkin. Mutta voikohan nykyhörhöjen mukaan maskuliininen homo olla "toksinen"?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksinen maskuliinisuus tarkoittaa ahdasta vanhanaikaista miehen mallia, joka johtaa yleensä siihen että malliin sopimattomat (lyhyet, pienipalkkaiset, ystävälliset, naiselliset) kokevat olevansa vääränlaisia miehiä.

Toksinen feminiinisyys on ahdas vanhanaikainen naisen malli, joka johtaa yleensä siihen, että malliin sopimattomat (itsenäiset, miehekkäät, hyvin toimeentulevat, vapaaehtoisesti lapsettomat) kokevat olevansa vääränlaisia naisia.

Ja molemmat nämä ovat olemassa, mutta onneksi pikkuhiljaa murtumassa. Esim. Tuure Boelius on ihan yhtä lailla mies, kuin vaikkapa Silvia Modig on nainen.

Itse koen että toksinen feminiinisyys on sitä mitä nykyajan äänekkäät kaikesta valittajat uhoavat metoineen joka paikassa ja kutsuvat itseään feministeiksi. Siis se on juuri sitä kun se vaan menee yli. Itseä naisena välillä hävettää se oikein huolella, enkä viitsi itseäni näiden takia edes kutsua feministiksi, vaikka tasa-arvoa kannatankin. Nämä toksiset feministit vaan eivät mielestäni enää kannata tasa-arvoa vaan jotain ihan muuta...

Ja sitten kun uskallat sanoa näin nuorehkona naisena niin jo saat kuraa niskaan sankokaupalla, ja anonyymina ei edes uskota naiseksi. Se hämmentää minua suuresti.

Niinpä. Sanoisin, että toksinen feminiinisyys on samaa kuin toksinen maskuliinisuus eli molemmissa esiintyy väkivaltaa joko henkistä tai fyysistä.

väkivalta on maskuliinista, on se naisen tai miehen tekemää. nainenkin voi olla maskuliininen.

sukupuolet on eri asia kuin maskuliinisuus ja feminiinisyys.

Vierailija
42/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus tarkoittaa lyhyesti sitä, että miehen vaaditaan ”olla mies” eikä Tosimiehet vaikkapa itke tai puhu herkistä aiheista.

Toksiseksi maskuliinisuus muuttuu siinä vaiheessa kun se on ainoa hyväksytty vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminiinisyys on joukko ominaisuuksia, käyttäytymistä ja rooleja, jotka yleisesti liitetään tyttöihin ja naisiin. Naisellisuus on osittain sosiaalisesti rakennettu; siinä sekä biologisesti että sosiaalisesti syntyneitä tekijöitä. Feminiinisyys on eri asia kuin biologinen naissukupuoli,koska sekä miehillä että naisilla voi esiintyä feminiinisiä piirteitä, samoin maskuliinisia.

Perinteisesti naisellisina piirteinä on pidetty lempeyttä, empatiaa ja herkkyyttä, mutta piirteiden naisellisuus vaihtelee paikan ja asiayhteyden mukaan.

Vierailija
44/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus on epäilemättä yksi suurimmista miesten itsemurhien ja perhesurmien synnyinpesäkkeitä.

Vierailija
45/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne yhtäkään miestä jotka olisivat tuon määritelmän täyttäviä. Höpinää koko juttu.

Vierailija
46/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kfkfodkdodo kirjoitti:

Itse en tunne yhtäkään miestä jotka olisivat tuon määritelmän täyttäviä. Höpinää koko juttu.

Mitään mitä sinä et tunne, ei ole olemassa. Voidaan varmaan pyyhkiä maailman kartalta maat missä et ole käynyt? Myöskään sellaiset tunteet eivät ole totta mitä sinä et ymmärrä?

Vierailija
47/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksinen maskuliinisuus tarkoittaa ahdasta vanhanaikaista miehen mallia, joka johtaa yleensä siihen että malliin sopimattomat (lyhyet, pienipalkkaiset, ystävälliset, naiselliset) kokevat olevansa vääränlaisia miehiä.

Toksinen feminiinisyys on ahdas vanhanaikainen naisen malli, joka johtaa yleensä siihen, että malliin sopimattomat (itsenäiset, miehekkäät, hyvin toimeentulevat, vapaaehtoisesti lapsettomat) kokevat olevansa vääränlaisia naisia.

Ja molemmat nämä ovat olemassa, mutta onneksi pikkuhiljaa murtumassa. Esim. Tuure Boelius on ihan yhtä lailla mies, kuin vaikkapa Silvia Modig on nainen.

Itse koen että toksinen feminiinisyys on sitä mitä nykyajan äänekkäät kaikesta valittajat uhoavat metoineen joka paikassa ja kutsuvat itseään feministeiksi. Siis se on juuri sitä kun se vaan menee yli. Itseä naisena välillä hävettää se oikein huolella, enkä viitsi itseäni näiden takia edes kutsua feministiksi, vaikka tasa-arvoa kannatankin. Nämä toksiset feministit vaan eivät mielestäni enää kannata tasa-arvoa vaan jotain ihan muuta...

Ja sitten kun uskallat sanoa näin nuorehkona naisena niin jo saat kuraa niskaan sankokaupalla, ja anonyymina ei edes uskota naiseksi. Se hämmentää minua suuresti.

Niinpä. Sanoisin, että toksinen feminiinisyys on samaa kuin toksinen maskuliinisuus eli molemmissa esiintyy väkivaltaa joko henkistä tai fyysistä.

:D Voi luoja, ota nyt ensin selvää mitä feminiinisyys ja maskuliinisuus tarkottaa. Feminiinisyys tarkottaa lempeyttä, suvaitsevaisuutta, toisten huomioon ottamista jne, maskuliinisuus sitten sisältää myös väkivallan.

Ja nämä ei ole sukupuoleen sidottuja asioita.

Vierailija
48/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo käsite vähän liian filosofinen tavalliselle kansalle? Mietin kun tässäkin keskustelussa osalla kirjoittajista on tosi vaikea ymmärtää, että kyseessä on sosiaalinen konstruktio ja eräänlainen sukupuolen kieroutunut ideaalimalli. Että jonkun feministiksi itseään tituleeraavan yksilön viha ei itseasiassa kerro toksisesta feminiinisyydestä, eikä ajattelematon istuma-asento puolestaan toksisesta maskuliinisuudesta.

Pitäisikö tavalliselle kansalle keksiä joku oma termi? Voisiko vaikka puhuta vanhanaikaisesta miehen mallista?

On liian filosofinen. Sisältää kaksi käsitettä joita kukaan ei käytä oikein.

Vierailija
49/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo käsite vähän liian filosofinen tavalliselle kansalle? Mietin kun tässäkin keskustelussa osalla kirjoittajista on tosi vaikea ymmärtää, että kyseessä on sosiaalinen konstruktio ja eräänlainen sukupuolen kieroutunut ideaalimalli. Että jonkun feministiksi itseään tituleeraavan yksilön viha ei itseasiassa kerro toksisesta feminiinisyydestä, eikä ajattelematon istuma-asento puolestaan toksisesta maskuliinisuudesta.

Pitäisikö tavalliselle kansalle keksiä joku oma termi? Voisiko vaikka puhuta vanhanaikaisesta miehen mallista?

Ei. Jos tavallinen kansa ihan oikeasti on niin tyhmää ettei kykene googlaamaan käsitettä ja lukemaan muutamaa virkettä, joissa se selitetään, on ihan turha käydä yhtään mitään yhteiskunnallista tai älyllistä keskustelua näiden ihmisten kanssa. Heidän kohdallaan kannattaa satsata lähinnä ehkäisyneuvontaan.

En pidä moniakaan näistä nykyfeministien konsepteista kovin järkevinä, mutta jos ei viitsi edes selvittää, mitä ne tarkoittavat, ei ole mitään asiaa keskustelemaan aiheesta.

Vierailija
50/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kfkfodkdodo kirjoitti:

Juu, ihan keksittyjä kaikki sodatkin, ei niitä ole olemassa.

Sarjamurhaajatkin on vain mielikuvituksen tuotetta, samoin toisilleen pullistelevat kukkomaiset maailman johtajat..kuvitelmaa kaikki.

Vierailija
51/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitän toksisen maskuliinisuuden esim murrosikästen poikien koulun laiminlyömisellä, jotta saavat hyväksyntää ikäisiltään pojilta. Eli maskuliinisuuden nimissä tehdään hallaa itselle.

Suomalaisessa mieskulttuurissa viina, puhumattomuus ym jotta ollaan "miehiä" toisten miesten silmissä.

Oman herkän puolen kieltäminen.

Tähän ei liity naiset millään lailla.

Vierailija
52/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se sellaista käytöstä, joka voi mahdollisesti herättää miesvihaa.

Miksi jotkut miehet eivät halua myöntää, että on olemassa myös myrkyllistä maskuliinisuutta? Sen myöntäminenhän voisi vähentää näitä "kaikki miehet" -yleistyksiä.

Halutaanko vaan pitää kiinni maskuliinisuudesta ainoastaan hyvänä ominaisuutena, oli se sitten missä muodossa tahansa? Että kaikki maskuliinisuus on hyvää, ja sillä voi tarpeen tullen selittää omaakin huonoa käytöstään?

Vierailija
53/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käsitän toksisen maskuliinisuuden esim murrosikästen poikien koulun laiminlyömisellä, jotta saavat hyväksyntää ikäisiltään pojilta. Eli maskuliinisuuden nimissä tehdään hallaa itselle.

Suomalaisessa mieskulttuurissa viina, puhumattomuus ym jotta ollaan "miehiä" toisten miesten silmissä.

Se on just tämä, ei liity naisiin.

Vierailija
54/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joiltain osin ei, joiltain kyllä.

Vierailija
55/59 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joiltain osin ei, joiltain kyllä.

Ei liity. Tulee toki esiin suhteissa naisiin. Kyse on miesten keskinäisestä kulttuurista.

Vierailija
56/59 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/59 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi asia, joka tässä nykyisessä feministisessä maailmankuvassa on käännetty täysin nurinniskoin. Kaiken pohjalla lienee virheellinen käsitys siitä, että miehet ja naiset ovat samanlaisia ja kaikki erot olisivat vain opittuja sosiaalisia rakennelmia, biologialla ei mukamas ole mitään vaikutusta asiaan.

Väärin. Ei miehiä pakoteta mihinkään maksuliiniseen muottiin, vaan miehet OVAT sellaisia luonnostaan. Jos joku mies on hieman epätyypillinen tai hänellä ei ole normaalit testosteronitasot, hän voi toki kokea maskuliinisuuden ahdistavana, koska ei itse täytä normaaleja odotuksia. Se ei kuitenkaan tarkoita, että muissa, normaaleissa miehissä olisi jotain vikaa. He ovat sellaisia kuin ovat, biologian ja heissä jylläävien hormonien johdosta.

Korostan vielä sitä, että maskuliinisuuteen ei automaattisesti kuulu kusipäisyys, se on ihan yksilön oma persoonallisuuspiirre. Kusipäitä on sekä miehissä että naisissa ja sen takia on turha leimata koko sukupuolta "toksiseksi".

Vierailija
58/59 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset edelleen lähtee liitosta kun puolisossa ei ole tarpeeksi "miestä" vaikka nyt mies ollut liitossa mielinkielin ja odotetaan kuitenkin niitä kädentaitoja ja jämäkkyyttä ja riuskat petipuuhat.

Vierailija
59/59 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea mies ei itke. Mikäs mammanpoika sinä olet? Tosimies vie eikä vikise. Tunteet on akkain touhuja. Et ka sinä mikään neiti ole? Kunnon mies ei puhu eikä pussaa.

Tässä sinulle oikein malliesimerkkejä toksisesta maskuliinisuudesta, joiden avulla poikia ja miehiä yritetään tunkea muotteihin, joihin he eivät välttämättä sovi, saati halua.