Tytölle nimeksi Tuulikki?
Mitä ajatuksia herättää? Tarkoitus oli laittaa ensimmäisenä toiseksi nimeksi, mutta mieli onkin vähän vaihtunut. Olisiko kiva ja reipas ekaksi nimeksi? Kommentoikaa! Saa myös laittaa millaisia mielleyhtymiä herättää?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mun toinen nimeni.
Samoin! Minusta toimisi hyvin myös ekana nimenä, mielestäni raikas, kaunis, eikä (nykyään vielä?) kovin yleinen.
Tulee mieleen vaan Tove Janssonin lesbokumppani. En tykkää...
Oma toinen nimeni on Tuulikki. Se on ihana, raikas ja hyväntuulinen!
Jos muuttaisin toiselle paikkakunnalle tms, saattaisin hyvinkin alkaa käyttää sitä kutsumanimenä. Tutuissa ympyröissä en ihan ykskaks viitsi, vaikka tykkään :)
Kiva nimi. Terveisin Tuulikki, synt. 1970-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuuli olis parempi 👍
Ja jospa sukunimi olisi Meri :D
Mielestäni vanhemman naisen nimi. Ymmärrän kyllä, että lapsetkin kasvaa, mutta silti. Tunnen itse 25-vuotiaan Tuulikin ja nimi on vähän hassu tuon ikäiselle. Ehkä vaan mun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki on kiva nimi ja varmasti tulossa kohta muotiin. Joku tulee varmaan kohta haukkumaan nimen, se kuuluu palstan tyyliin.
En hauku Tuulikki-nimeä, vaan kommentistasi osaa "...ja varmasti tulossa kohta muotiin." Miksi kukaan haluaisi antaa lapselleen sen hetken tai tulevan "muotinimen"? Eikö lapsen nimen valinnan pitäisi tapahtua jollain muulla itselle henkilökohtaisemmalla perusteella?
Miksi vääristelet toisen kommenttia. En ole missään vaiheessa väittänyt noin, se on vain sinun virheellinen tulkinta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki on kiva nimi ja varmasti tulossa kohta muotiin. Joku tulee varmaan kohta haukkumaan nimen, se kuuluu palstan tyyliin.
En hauku Tuulikki-nimeä, vaan kommentistasi osaa "...ja varmasti tulossa kohta muotiin." Miksi kukaan haluaisi antaa lapselleen sen hetken tai tulevan "muotinimen"? Eikö lapsen nimen valinnan pitäisi tapahtua jollain muulla itselle henkilökohtaisemmalla perusteella?
Nimimuoti kulkee noin 80-100 vuoden sykleissä ja moni vanhempi antaa lapselleen tietämättään trendinimen. Monesta harvinaisesta nimestä voi myös tulla jossakin vaiheessa hyvin suosittu esim. Lumi.
Vierailija kirjoitti:
Olisit varmaan edelläkävijä, sillä pian tulevat Pirkot, Sinikat, Ritvat ja Tuulat!
Ei se lapsi hyödy mitään tästä ” edelläkävijyydestä”. Hänen nimensä on aina outo omassa ikäluokassaan, ja myöhemmin se on sitten pikkulasten nimi.
Omalla luokallani oli aikanaan kerttu, ja hän sai kyllä aina kuulla ihmettelyä nimestään. Että miten voikin olla sellainen vanhan ihmisen nimi. Nyt kun nimi on taas muodissa, se aiheuttaa vain sen, että hänen kaimansa ovat lapsen tarhakavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vääristelet toisen kommenttia. En ole missään vaiheessa väittänyt noin, se on vain sinun virheellinen tulkinta asiasta.
Et voi väittää, että minun tulkintani on "virheellinen", vaikka se on erilainen kuin omasi. Se on minun aito tulkintani ja seison sanojeni takana.
Itse en haluaisi olla Tuulikki. Tuuli tai Tuulia on parempi.
Itsellä kauhu kokemus Tuulikki nimisestä henkilöstä, eli itse en nimestä sen vuoksi ihmeemmin pidä.
Mites Tuulia?
Äitini nimi on Tuulikki. Tuli mieleen biisit Tuulikki on minun tyttöni/ Kake Randelin ja pidä huivistas kii, Tuulikki/ Neljän Suora
Mun toinen nimeni.