Tytölle nimeksi Tuulikki?
Mitä ajatuksia herättää? Tarkoitus oli laittaa ensimmäisenä toiseksi nimeksi, mutta mieli onkin vähän vaihtunut. Olisiko kiva ja reipas ekaksi nimeksi? Kommentoikaa! Saa myös laittaa millaisia mielleyhtymiä herättää?
Kommentit (35)
Laita ihmeessä. Eikös Hirviniemen tytöt olleet Annikki ja Tuulikki?
On kiva nimi, se henkii suomalaista muinaistarua ja luontoa.
Tätifiilikset, ei missään nimessä reipas.. En tykkää itse, muttei nimi naista pahenna
Äitini (syntynyt 1948) on Tuulikki. Oman tyttöni toinen nimi on Tuulikki, halusin sillä kunnioittaa äitiäni.
Ihastuttava nimi, jotenkin hyvin suomalainen.
Olisit varmaan edelläkävijä, sillä pian tulevat Pirkot, Sinikat, Ritvat ja Tuulat!
Eilen oli leikkipuistossa Tuulikki ja Ilmari. Mietin, että onpa sisaruksilla kivat nimet.
Minun toinen nimeni on Tuulikki ja olen syntynyt 60-luvulla. Olen aina itse mieltänyt toisen nimeni vanhanaikaiseksi, samoin kuin Annikki, Kyllikki, Orvokki ja muut -kki -loppuiset naisten nimet. Tätä tukee netistä löytynyt tieto: "Tuulikki on peräisin Kalevalasta. Kansanrunoissa se esiintyy Tapion tyttärien nimenä, Tellervon kanssa vaihdellen tai rinnan. Elias Lönnrot käytti Tuulikkia jo 1840-luvulla. Ristimänimenä Tuulikki tuli käyttöön 1900-luvun alussa ja on ollut 1930-1960 luvulla yleisimpiä naisen nimiämme."
Jos itse miettisin nimen antamista tyttölapselleni ja haluaisin variaation omastani, niin käyttäisin Tuuli- tai Tuulia- nimeä.
Tuulikki on kiva nimi ja varmasti tulossa kohta muotiin. Joku tulee varmaan kohta haukkumaan nimen, se kuuluu palstan tyyliin.
Mun mielestä Tuulia on nätimpi versio nimestä. Itselläni on kolmantena nimenä ja tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki on kiva nimi ja varmasti tulossa kohta muotiin. Joku tulee varmaan kohta haukkumaan nimen, se kuuluu palstan tyyliin.
En hauku Tuulikki-nimeä, vaan kommentistasi osaa "...ja varmasti tulossa kohta muotiin." Miksi kukaan haluaisi antaa lapselleen sen hetken tai tulevan "muotinimen"? Eikö lapsen nimen valinnan pitäisi tapahtua jollain muulla itselle henkilökohtaisemmalla perusteella?
Eikös Aku Hirviniemen tyttären nimi oo Annikki? Vanhat nimet tulevat taas muotiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Aku Hirviniemen tyttären nimi oo Annikki? Vanhat nimet tulevat taas muotiin.
Kyllä. Ja toisen tytön nimi Tuulikki.
Baby I Like It!