Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvolan tädin kommentteja :0( piti ihan kirjautua tänne jotta saan kertoa tämän teille!

04.05.2006 |

onko muille sattunut kohdalle ikävästi kommentoivaa neuvolatätiä? olen ihan alkuraskausvaiheessa ja, kun mieheni kansallisuus tuli ilmi, minulta alettiin kysellä kovasti ikäviä kysymyksiä. " olethan varma että miehesi on hyvä isä?" , " miten miehesi aikoo elättää teidät?" , " mieti nyt vielä tarkkaan mitä elämältäsi haluat, ei suomessa ole mikään häpeä kasvattaa lasta yksin" jne..nämä ovat siis ihan suoria lainauksia tältä henkilöltä (ja kopio tuolta av:lta).

koin tilanteen todella ikävänä. näin jälkeenpäin ajateltuna ei olisi pitänyt alkaa puolustella, kuten minä aloin vaan antaa palaa päin näköä (ja NYTHÄN mä vasta keksin kaikkea nasevaa kun on liian myöhäistä!). olin ihan ällikällä lyöty! olen kyllä tottunut kaikenlaiseen kommentointiin muiden ihmisten arvioidessa suhteemme tilaa, mutta tämä oli ihan liikaa.

on kai täällä muita jotka kokeneet samaa? mitä teitte?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen lähestyessä terkka kysyi kerran, että tuleekos miehesi mukaan synnytykseen, estääkö uskonto? Sanoin, että hinduilla ei ole uskonnollisia esteitä ja tulossa on. Lastenneuvolan täti on aivan ihastunut ukkoon :)

Mutta tuossa syksyllä mies sairasti myyräkuumeen ja kun mentiin sairaalaan miehen ollessa huonossa kunnossa ja tulehdusarvot oli katossa niin automaattisesti epäilivät hepatiittia ja MULTA kysyivät, että eihän ole ollut muita seksisuhteita... :O No se hepatiitti-epäily eli niin pitkään sekä lääkäreillä että hoitsuilla (mies oli 5 pv nesteytyksessä sairaalassa huonon kunnon takia) että myyräkuumetestit tulivat positiivisina. Varmasti n. 6 eri lääkäriä ja hoitajaa kysyivät että oliskohan hepatiitin mahdollisuus, mites ne seksisuhteet... raivostuttavaa!!!!!

Vierailija
22/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos terveysviranomaiset uskoisi ihmisten vakuutteluja, että eihän MULLA VOI OLLA mitään tarttuvaa tautia. Eihän ne tunne ihmistä eikä teidä missä se on pyörinyt. Ja esim. hepatiitti on aina iso riski. Mulla ilmeni kerran gynen tutkimuksessa että jotain tulehdusta on. Lääkäri kirjoitti heti alkuun lähetteen klamydia-kokeeseen vaikka kuinka vakuuttelin että mulla ei todellakaan voi olla mitään sukupuolitautia (eikä sitten ollutkaan). Mutta tosiasiahan on että kaikkihan sanoo noin. Harva varmaan myöntää että on tullut vähän sekoiltua ympäriinsä (ainakin jos mitään erityisiä oireita ei ole).

Mitä tulee tuohon ap:n kirjoitukseen, niin kyllä suom. suom. pareiltakin udellaan kaikenlaista, mm. tulevan isän sitoutumista, kotitöiden tekemistä jne. Tiedä sitten onko noista uteluista käytännössä mitään hyötyä, mut kai ne kyselee sen takia että osaavat mahdollisesti ennakoita jotain ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

klamydia otetaan kuulemma nykyään ihan rutiinisti, jos jotain häikkää on. taitaa olla sen verran yleinen tänä päivänä

Vierailija
24/24 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä laki koskee myös suomalaisia puolisoita ja perheen lapsia, ei ainoastaan maahanmuuttajia. Esim. tuo kopioimani pykälän 3. kohta soveltuu hyvinkin neuvolatädin tekosiin.

6 §

Syrjinnän kielto

Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Sukupuoleen perustuvasta syrjinnän kiellosta säädetään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta annetussa laissa (609/1986).

Syrjinnällä tarkoitetaan:

1) sitä, että jotakuta kohdellaan epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta kohdellaan, on kohdeltu tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa (välitön syrjintä);

2) sitä, että näennäisesti puolueeton säännös, peruste tai käytäntö saattaa jonkun erityisen epäedulliseen asemaan muihin vertailun kohteena oleviin nähden, paitsi jos säännöksellä, perusteella tai käytännöllä on hyväksyttävä tavoite ja tavoitteen saavuttamiseksi käytetyt keinot ovat asianmukaisia ja tarpeellisia (välillinen syrjintä);

3) henkilön tai ihmisryhmän arvon ja koskemattomuuden tarkoituksellista tai tosiasiallista loukkaamista siten, että luodaan uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai hyökkäävä ilmapiiri (häirintä);

4) ohjetta tai käskyä syrjiä.

Yhdenvertaisuuslaki 20.1.2004/21 kokonaisuudessaan löytyy tästä linkistä:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040021