Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä puolue muuttaisi verotusta niin, että rikkaat maksaisivat varallisuuksistaan ja "öky"-tuloistaan reippaasti veroa?

Vierailija
14.09.2018 |

?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä seuraamus otsikon ehdotuksesta on se, että raha karkaa maasta. 

Miksi pitää vaurautta sellaisessa maassa jossa siitä rokotetaan raskaimmalla kädellä. Sen vaan sanoo järki.

Suomi on jo tällä hetkellä heikossa kilpailuasemassa siinä miten houkutteleva maa on esim. kansainväliselle yritystoiminnalle. No juu, täällä on yhteiskuntarauha, korkea koulutus ja hyvä terveydenhuolto. Mutta on myös kallista työvoimaa ja raskaat verot sekä erittäin tiukat työturvallisuusmääräykset sekä tarkat ympäristösäädökset verrattuna moniin muihin maihin. Olemme puolustelleet suomalaisen työvoiman kalleutta sillä että suomalainen on ahkera ja tekee laadukasta työtä! Miten lie nykyään tuonkaan kanssa. Työaikalainsäädäntökin on tässä maassa yrittäjän kannalta surullinen asia.

Mutta joo, saahan sitä naiivina kaikkea toivoa.

Vierailija
82/83 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että tasaisempi tulonjako on myös rikkaiden etu. Esim. osingoista olisi reilua jakaa vaikka 10% työntekijöille ja loput sitten osakkeenomistajille.

Kun ihmisillä on enemmän rahaa käytössä se tarkoittaa enemmän ja monipuolisemmin palveluita. Tämä on monin tavoin kaikille hyväksi. Myös niillä rikkailla olisi enemmän vaihtoehtoja tarjolla!

Nyt pienen prosentin tulot ovat valtavia ja nämä yritetään kaikin järjestelyin saada vielä ulkomaiden veroparatiiseihin.

Niin ja minulla on osakkeita, mutta kokisin tämän silti reiluna. Yleisesti koen että arvojen pitäisi muuttua ja ahneus ja oman edun tavoittelu pitäsisi olla halveksittavaa.

Miksi oletat, että osakkeenomistaja on rikas? Suomessa ei ole mitään rikkaiden yksioikeutta osakkeiden hankkimiseen, myös se työntekijä voi sijoittaa yritykseen (siis ihan oikeasti maksaa yritykselle siitä, että omistaa siitä osan, niin ne rikkaatkin maksavat) ja sitten tehtyään työnsä hyvin saa sekä palkan että osingot ilman, että rikas saa hänen osuudestaan euroakaan. Tämä ei edellytä muuta kuin sitä, että laittaa vaikka 20 000  firman osakkeisiin ja saa vuodessa osinkoina vaikka 1000 e takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että tasaisempi tulonjako on myös rikkaiden etu. Esim. osingoista olisi reilua jakaa vaikka 10% työntekijöille ja loput sitten osakkeenomistajille.

Kun ihmisillä on enemmän rahaa käytössä se tarkoittaa enemmän ja monipuolisemmin palveluita. Tämä on monin tavoin kaikille hyväksi. Myös niillä rikkailla olisi enemmän vaihtoehtoja tarjolla!

Nyt pienen prosentin tulot ovat valtavia ja nämä yritetään kaikin järjestelyin saada vielä ulkomaiden veroparatiiseihin.

Niin ja minulla on osakkeita, mutta kokisin tämän silti reiluna. Yleisesti koen että arvojen pitäisi muuttua ja ahneus ja oman edun tavoittelu pitäsisi olla halveksittavaa.

Miksi oletat, että osakkeenomistaja on rikas? Suomessa ei ole mitään rikkaiden yksioikeutta osakkeiden hankkimiseen, myös se työntekijä voi sijoittaa yritykseen (siis ihan oikeasti maksaa yritykselle siitä, että omistaa siitä osan, niin ne rikkaatkin maksavat) ja sitten tehtyään työnsä hyvin saa sekä palkan että osingot ilman, että rikas saa hänen osuudestaan euroakaan. Tämä ei edellytä muuta kuin sitä, että laittaa vaikka 20 000  firman osakkeisiin ja saa vuodessa osinkoina vaikka 1000 e takaisin.

No jos katsot monienekin oskeyhtiöiden suurimpia omistajia, niin eivät he kovin köyhiltä vaikuta. Omaisuutta on varmasti tarpeeksi.

Ja tosiaan yleisen ostovoiman lisääntyminen lisää palveluja myös rikkaille. Esim. oma lempiravintolani tarvitsee asiakkaita pysyäkseen pystyssä, ei auta jos siellä käy muutama rikas sillointällöin. Sama kaupassa laadukkaammat tuotteet, ei niitä sinne muutaman asiakkaan takia hankita.

Ja jos on vain joitain rikkaiden omia paikkoja, niin itse koen senkin aika elämää kapeuttavana ja tylsänä.

Ja osakkeita voi toki ostaa ja se on ihan fiksuakin, siinä olen samaa mieltä. Ja vaikka pienelläkin summalla vuosittain.