Miksi sisällä kaulahuivia pitävät ihmiset aiheuttavat minussa voimakkaan inhoreaktion?
Aivoni tulkitsee huiveja käyttävät niin, että he suojaavat itseään joltain. Huivista sisällä tulee myös jotenkin torjuva fiilis.
Huivin käyttäminen sisällä on todella vanhanaikaista, joten aikaansa seuraavat ja tyylikkäät ihmiset eivät käytä kaulahuiveja sisällä.
Voiko joku huivia käyttävä kertoa miksi ei käytä villapaitoja tai korkeakauluksisia paitoja jos kerran niin kovasti palelee? Jos ei tarkene normaalissa sisälämpötilassa, niin olisi hyvä selvittää asia lääkärillä.
Ja kyllä, on mullakin suuret ongelmat :D
Kommentit (68)
Minä pidän sisällä huivia kaulassa koska meidän toimiston veto on petollinen, eli säästän sillä niskaani. Enkä ole ainoa, 5 työkaveria pitää myös. Kaksi ollut sairaslomalla niskakipujen takia jo tänä syksynä.
Työnantajaa ei kiinnosta meidän toimiston veto, sanovat vaan että tehkää sitten hommat kotoa etänä jos täällä on niin vaikeaa.
Siis missä muualla pitäisin sitten Hermesin, Mulberryn ja Louis Vuittonin huivejani kuin sisällä???
Valmistajat eivät suosittele että noita huiveja käytetään päällysvaatteiden kanssa koska ne saattavat rispaannuttaa tai nukkaannuttaa ne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko torjuvaksi myös ne asusteena käytettävät ohkaiset Vuittonin ja Burberryn huivit, joita moni "smart casual"-toimistopukeutuja käyttää?
Koen. Merkillä tai hinnalla ei ole väliä. Ap
APn todellinen ongelma taitaa olla HUIVIKATEUS eli ei kestä kun muut käyttävät elegantteja ja trendikkäitä luksusmerkkihuiveja! :D
Minulla on iso syntymämerkki kaulassa, joka näyttää fritsulta. Siksi peitän sen huivilla, jottei kaikki virnuilisi että olen saanut m*naa viime yönä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tulkitsen ap:n huiviahdistusta. Ap on sisäisesti epävarma itsestään ja kokee jotenkin jääneensä ulkopuolelle suosittujen ihmisten piireistä. Siksi hänen on oman egonsa eheyttä ylläpitääkseen kehitettävä ärsytys jotain yleistä trendikässtä ilmiötä kohtaan. Näin ap voi vaalia tunnetta siitä, että on jotenkin toisten ”massatrendipellejen” yläpuolella ja vieläpä ap voi heittää kepeää huumoria huivi-inhostaan; voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!
Öööh, näinkö se menee?
Trendikästä missä? Jossain keski-Suomessa? :D Vanhempien naisten keskuudessa tämä on suosittua jossain Vantaan vakuutuskeskuksessa. He elävät trendeissä jotka olivat pinnalla silloin kun vielä jaksoivat niitä seurata. Päivän naurut tästä :D
Mä sentään olen kykenevä huvittumaan omasta hölmöydestäni ja kyseenalaistamaan omat mielipiteeni. Samaa voisi toivoa monelta muultakin. Voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!
No on huivit ainakin maailmalla trendikkäitä. Mutta toki, av-mammojen mutu ajaa tietenkin Voguen ohi...
https://www.vogue.com/article/fall-2018-trend-report-womens-mens
Sä ap olet nyt vanhanaikainen. Huiveja voi asetella ties kuinka monella tavalla, ei pelkästään kietomalla kasaksi kaulan ympärille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko torjuvaksi myös ne asusteena käytettävät ohkaiset Vuittonin ja Burberryn huivit, joita moni "smart casual"-toimistopukeutuja käyttää?
APn todellinen ongelma taitaa olla HUIVIKATEUS eli ei kestä kun muut käyttävät elegantteja ja trendikkäitä luksusmerkkihuiveja! :D
Niin koska mun Mulberryn laukku ja monen sadan euron kengät yms yms on täyttä roskaa näiden rinnalla :D Huivit on yleensä luksusmerkkien halvimmat tuotteet. Takki ostetaankin sitten Vilasta kun rahat on loppu.
Kateuskortti on niin käytetty, että sen erottaa pakasta rispaantuneiden nurkkien vuoksi. Seuraavaksi varmaan sitten natsikortti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko yhtä voimakkaasti muutkin vaatetukseen tai ulkonäköön liittyvät asiat, jotka selkeästi liittyvät tyyliin eivätkä "järkevään pukeutumiseen"? Esimerkiksi erilaiset koristevyöt tai korut? Huivithan ovat juurikin tyylillinen tehokeino, vaikka toisinaan niistä on myös hyötyä. On jotenkin outoa sivuuttaa tuo näkökulma ja kuvitella huivien ainoan käyttötarkoituksen olevan lämmitys (ja sen jälkeen ivata ihmisiä jotka hieman lämpimämmällä kelillä niitä käyttävät).
Jahas mun pointti ei ole näköjään välittynyt. Tyylikeinohan se yleensä onkin, mutta se perustellaan usein sillä että on muka kylmä. Itse tulkitsen huivin suojakilveksi. Ap
Suojakilpi-tulkinta kuulostaa minun korviini hyvin oudolta. En ole koskaan kuullut tai ajatellut, että joku sen vuoksi käyttäisi huivia. En tietenkään voi tietää, mutta oletan että ihan teknisten syiden (lämpö, kaula-aukon tai ryppyjen peittäminen) jälkeen yleisin peruste käyttää huivia ovat ulkonäölliset seikat. Sitten jos ei halua "myöntää" olevansa niin pinnallinen että käyttää huivia vain ulkonäön vuoksi, voi perusteena käyttää kylmyyttä.
Minusta on kyllä hassua myös se, että joltakulta pitäisi kysyä perusteita mihinkään pukeutumiseen liittyen. Eikö se ole ihmisten oma asia? Eikä kukaan tuollaiseen kuulusteluun varmaan rehellisesti vastaa.
Tykkään käyttää erillaisia asuun sopivia huiveja. Ne ovat asuste siinä missä korutkin. Plus, nyt flunssakautena suojaudun mielelläni kylmältä huivilla. Korkea kauluksinen villapaita tms. on vaikeampi riisua kuin huivi, jos tulee liian lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tulkitsen ap:n huiviahdistusta. Ap on sisäisesti epävarma itsestään ja kokee jotenkin jääneensä ulkopuolelle suosittujen ihmisten piireistä. Siksi hänen on oman egonsa eheyttä ylläpitääkseen kehitettävä ärsytys jotain yleistä trendikässtä ilmiötä kohtaan. Näin ap voi vaalia tunnetta siitä, että on jotenkin toisten ”massatrendipellejen” yläpuolella ja vieläpä ap voi heittää kepeää huumoria huivi-inhostaan; voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!
Öööh, näinkö se menee?
Trendikästä missä? Jossain keski-Suomessa? :D Vanhempien naisten keskuudessa tämä on suosittua jossain Vantaan vakuutuskeskuksessa. He elävät trendeissä jotka olivat pinnalla silloin kun vielä jaksoivat niitä seurata. Päivän naurut tästä :D
Mä sentään olen kykenevä huvittumaan omasta hölmöydestäni ja kyseenalaistamaan omat mielipiteeni. Samaa voisi toivoa monelta muultakin. Voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!
No on huivit ainakin maailmalla trendikkäitä. Mutta toki, av-mammojen mutu ajaa tietenkin Voguen ohi...
Sä ap olet nyt vanhanaikainen. Huiveja voi asetella ties kuinka monella tavalla, ei pelkästään kietomalla kasaksi kaulan ympärille...
En kestä :D :D katoiks nuo kuvat? Siellä oli YHDELLÄ huivi kaulassa eikä sekään ollut läheskään samalla tavalla kuin sinä käytät :D
Mä jämähdin tuubihuivimuotiin ja se sopii mulle oikein hyvin. Muhkeat ja värikkäät huivit on kivoja, koska mulla on yleensä muuten kuin kesäaikaan musta paita tai mekko. Huivi on lämmin ja osa asua. Tuntuu jotenkin paljaalta ilman.
Ap, höppänä junantuoma muka-muodikas statilainen...
Katso täältä ja valaistu:
https://glowsly.com/fall-winter-2018-2019-accessory-trends/
https://www.vogue.it/en/fashion/accessories/2017/11/10/scarves-winter-2…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööh, näinkö se menee?
En kestä :D :D katoiks nuo kuvat? Siellä oli YHDELLÄ huivi kaulassa eikä sekään ollut läheskään samalla tavalla kuin sinä käytät :D
Kuule, sulla ei ole aavistustakaan siitä, miten minä huiveja käytän.
Laitoin tuonne alemmas enemmän hyivikuvia. Katso erityisesti se youtube-video, ja lakkaa puhumasta läpiä päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä jämähdin tuubihuivimuotiin ja se sopii mulle oikein hyvin. Muhkeat ja värikkäät huivit on kivoja, koska mulla on yleensä muuten kuin kesäaikaan musta paita tai mekko. Huivi on lämmin ja osa asua. Tuntuu jotenkin paljaalta ilman.
Olet ensimmäinen joka puhuu rehellisesti ja asiallisesti. Kiitos siitä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet nolo kehuessasi omaa kommenttiasi. Mutta ei sen väliä, epärehellisyys on muutenkin sun tavaramerkki, omituisuuden ohella. Itsehän kysyit, mikä sua vaivaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika läpät silmillä olet vastauksia lukenut jos tuo oli mielestäsi ensimmäinen rehellinen ja asiallinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuo tuli muotiin 10 vuotta sitten. Se on jotenkin sellainen sääkerin virkanaisen asuste.
Tuli muotiin jotain 20 vuotta sitten. Sikäli harmillinen muoti, että tekevät kaula- aukot liian suuriksi, niin senhän voi peittää huivilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko yhtä voimakkaasti muutkin vaatetukseen tai ulkonäköön liittyvät asiat, jotka selkeästi liittyvät tyyliin eivätkä "järkevään pukeutumiseen"? Esimerkiksi erilaiset koristevyöt tai korut? Huivithan ovat juurikin tyylillinen tehokeino, vaikka toisinaan niistä on myös hyötyä. On jotenkin outoa sivuuttaa tuo näkökulma ja kuvitella huivien ainoan käyttötarkoituksen olevan lämmitys (ja sen jälkeen ivata ihmisiä jotka hieman lämpimämmällä kelillä niitä käyttävät).
Jahas mun pointti ei ole näköjään välittynyt. Tyylikeinohan se yleensä onkin, mutta se perustellaan usein sillä että on muka kylmä. Itse tulkitsen huivin suojakilveksi. Ap
Vai suojakilpi... Eli jos laitan muhkean huivin sisätiloissa kaulaan, se tarkoittaa, älä perkele tuu mulle ainakaan juttelemaan? Täytyypä kokeilla toimiiko. On vaan plussaa, jos saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita paljaalla tunnulla mitään suojakilpeä, kuten sinä aloituksessa :D en vaan tykkää näyttää kaulan ihoa tai saada siihen viimaa, kun olen huiveihin tottunut. Ja jämähtämisestä sen verran, että kukin varmaan ottaa joitain trendejä pysyvään pukeutumiseensa, kun on niihin tykästynyt. T. Edellinen
Suuret kaula-aukot (alaston olo), kylmä, ja se että se vaan mun mielestä piristää asua, käytän usein töissä.