Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sisällä kaulahuivia pitävät ihmiset aiheuttavat minussa voimakkaan inhoreaktion?

Vierailija
14.09.2018 |

Aivoni tulkitsee huiveja käyttävät niin, että he suojaavat itseään joltain. Huivista sisällä tulee myös jotenkin torjuva fiilis.

Huivin käyttäminen sisällä on todella vanhanaikaista, joten aikaansa seuraavat ja tyylikkäät ihmiset eivät käytä kaulahuiveja sisällä.

Voiko joku huivia käyttävä kertoa miksi ei käytä villapaitoja tai korkeakauluksisia paitoja jos kerran niin kovasti palelee? Jos ei tarkene normaalissa sisälämpötilassa, niin olisi hyvä selvittää asia lääkärillä.

Ja kyllä, on mullakin suuret ongelmat :D

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja olen aina tykännyt huiveista. Se on asuste siinä missä mikä muu tahansa. Ja nykyisin kun kaulassa alkaa näkyä ikäviä ryppyjä, on huivi myös siinä mielessä esteettinen valinta.

Huivien runsas käyttö olikin ennen aika selvä keski-ikäisyyden merkki, nykyään taitaa käyttää nuoremmatkin...

Vierailija
22/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap totaalisen outo. Yrität väkisin etsiä makukysymykselle jonkinlaisen psykologisen selityksen. Minusta sellaisia kannattaa ennemminkin miettiä sinun kohdallasi, koska tuollainen on erittäin outo ajattelutapa.

Huivit eivät ole koskaan olleet poissa muodista. Se toki vaihtelee, millaisia huiveja käytetään ja miten solmittuina, mutta sinänsä olet väärässä, huivit eivät ole out.

Huivi on älyttömän kätevä asuste, sitä vaihtamalla ja solmimalla eri lailla voi helposti vaihtaa asun ilmettä. Ja antaa väriä. Minä ainakaan en tarvitse huiveja kylmyyden takia, vaan käytän niitä mielelläni asusteena. Koruja käytän vähemmän, huivit ajavat aika lailla samaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittelen kaksoisleukaani. Keväällä tulee aina orpo olo ja paniikin tunne, kun pitää luopua huivista. Se on minun turvariepu.

Mutta kesällä kun on taas tottunut huivittomuuteen, tuntuu mukavan vapaalta eikä kaksoisleuka voisi vähempää kiinnostaa. Mutta nyt täytyy taas alkaa kaivella turvariepua esiin ja taas jään siihen sitten kiinni enkä halua riisua sisälläkään, kotona tietysti riisun mutta muualla en halua riisua kun taas tulen riippuvaiseksi.

Vierailija
24/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32-vuotias mies.

Työpaikallani on sisäilmaongelmia, ja minulle tulee kurkku kipeäksi töissä. Villahuivi auttaa siihen kipuun.

Vierailija
25/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ketään kiinnostaa, miten toiset pukeutuvat, tai varsinkaan inhoutuvat toisten tyylistä.

Ehkä itsekin yökkäilisin, jos joku käyttäisi vaatteita, joita ei ole pesty ikinä, mutta en todellakaan yökkäilisi toisten asuvalinnoista. Taitaa ap olla jäänyt sinne yläkoulun tasolle...

Vierailija
26/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin kesällä huivia kaulassa suojatakseni kaulaa ja dekolteeta auringolta. En kuitenkaan halunnut pitää mitään poolokauluspaitaa, ja aurinkovoiteista saan ihottumaa. 

Syksyllä pidän huivia kaulassa usein korun sijaan. Asuni ovat niin yksitoikkoisen värisiä, että huiveilla tuon väriä kokonaisuuteen. Ja tietysti se lämmittää.

Talvella pidän huivia kaulassa mm. siksi, että se lämmittää.

Keväällä on kiva ottaa käyttöön keväisen väriset huivit, sillä siirryn kevätmielelle ja kaikki edellämainitut syyt yhdessä (aurinko, asustaminen, lämpö). 

Älä stressaa toisten huiveista! 

Vierailija
27/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin eilen samaa, kun olin ravintolassa syömässä. Moni nuori nainen katukuvassa kaulahuivi yllä. Nilkat tietenkin paljaana. Lämpöä +15c. Hupaisaa.

Tasapaino kuules: kaula lämmin, nilkat kylmät -> keskimäärin sulla on ihan ok olo.

Jos on sukat jalassa, ei tarvi sitä huivia.

Vierailija
28/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ap:n tilanteesta mieleen, että assosioitko ehkä huivi-lookin johonkin takavuosien ”asiantuntijaan”. Joskus 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa oli tyypillistä, että oppilaitoksissa ja työpaikoilla vierailleet kouluttajat ja konsultit pitivät asusteenaan kaulalle kietaistua huivia. Siinä sitten istuttiin kuuntelemassa, kun huivitäti piti tärkeänä kalvosulkeisia.

Vierailija
29/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit ja konsulentit käyttävät huiveja.

Vierailija
30/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tietää töissä aina muutamasta tyypistä koska petaavat saikkua, kun ilmestyy huivi kaulaan ja alkaa tekoyskä ja -niiskutus :'D

Vierailija
31/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivoni tulkitsee huiveja käyttävät niin, että he suojaavat itseään joltain. Huivista sisällä tulee myös jotenkin torjuva fiilis.

Huivin käyttäminen sisällä on todella vanhanaikaista, joten aikaansa seuraavat ja tyylikkäät ihmiset eivät käytä kaulahuiveja sisällä.

Voiko joku huivia käyttävä kertoa miksi ei käytä villapaitoja tai korkeakauluksisia paitoja jos kerran niin kovasti palelee? Jos ei tarkene normaalissa sisälämpötilassa, niin olisi hyvä selvittää asia lääkärillä.

Tarkoitatko "oikeita" kaulahuiveja vai tulkitsetko myös silkkiset tai puuvillaiset kevyemmät huivit kaulahuiveiksi?

Vierailija
32/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tietää töissä aina muutamasta tyypistä koska petaavat saikkua, kun ilmestyy huivi kaulaan ja alkaa tekoyskä ja -niiskutus :'D

Ai sä olet se joka tulee aina kipeänä töihin tartuttamaan muita?

T. astmaatikko

Vierailija
33/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko torjuvaksi myös ne asusteena käytettävät ohkaiset Vuittonin ja Burberryn huivit, joita moni "smart casual"-toimistopukeutuja käyttää?

Koen. Merkillä tai hinnalla ei ole väliä. Ap

Vierailija
34/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja olen aina tykännyt huiveista. Se on asuste siinä missä mikä muu tahansa. Ja nykyisin kun kaulassa alkaa näkyä ikäviä ryppyjä, on huivi myös siinä mielessä esteettinen valinta.

Huivien runsas käyttö olikin ennen aika selvä keski-ikäisyyden merkki, nykyään taitaa käyttää nuoremmatkin...

Ehkä Keravalla

Vierailija
35/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko "oikeita" kaulahuiveja vai tulkitsetko myös silkkiset tai puuvillaiset kevyemmät huivit kaulahuiveiksi?

Kaikkia huiveja, paitsi sellaisia lentoemäntähenkisiä tosi ohuita. Mutta kevyet silkki- ja puuvillahuivit muhkeaksi aseteltuna on juuri sitä mitä tarkoitan.

Vierailija
36/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tulkitsen ap:n huiviahdistusta. Ap on sisäisesti epävarma itsestään ja kokee jotenkin jääneensä ulkopuolelle suosittujen ihmisten piireistä. Siksi hänen on oman egonsa eheyttä ylläpitääkseen kehitettävä ärsytys jotain yleistä trendikässtä ilmiötä kohtaan. Näin ap voi vaalia tunnetta siitä, että on jotenkin toisten ”massatrendipellejen” yläpuolella ja vieläpä ap voi heittää kepeää huumoria huivi-inhostaan; voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!

Öööh, näinkö se menee?

Vierailija
37/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä tulkitsen ap:n huiviahdistusta. Ap on sisäisesti epävarma itsestään ja kokee jotenkin jääneensä ulkopuolelle suosittujen ihmisten piireistä. Siksi hänen on oman egonsa eheyttä ylläpitääkseen kehitettävä ärsytys jotain yleistä trendikässtä ilmiötä kohtaan. Näin ap voi vaalia tunnetta siitä, että on jotenkin toisten ”massatrendipellejen” yläpuolella ja vieläpä ap voi heittää kepeää huumoria huivi-inhostaan; voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!

Öööh, näinkö se menee?

Trendikästä missä? Jossain keski-Suomessa? :D Vanhempien naisten keskuudessa tämä on suosittua jossain Vantaan vakuutuskeskuksessa. He elävät trendeissä jotka olivat pinnalla silloin kun vielä jaksoivat niitä seurata. Päivän naurut tästä :D

Mä sentään olen kykenevä huvittumaan omasta hölmöydestäni ja kyseenalaistamaan omat mielipiteeni. Samaa voisi toivoa monelta muultakin. Voi miten vapaasti ajatteleva yksilö olenkaan!

Vierailija
38/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä vihaan koekeakauluksisia vaatteita. Ne puristaa ja ahdistaa. Lisäksi en tykkää paidoista, joita ei saa auki ja jos tulee kuuma pitää ottaa kokonaan pois. Paita pitää saada edestä auki. Se ei kuitenkaan poista sitä, että töissä ilmastointi puhaltaa suoraan mun niskaan ja mulla on niska ihan jumissa, jos en pidä huivia suojana.

Vierailija
39/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiä ja sikoja leffasta: homo käyttää huivia tjsp

Vierailija
40/68 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko torjuvaksi myös ne asusteena käytettävät ohkaiset Vuittonin ja Burberryn huivit, joita moni "smart casual"-toimistopukeutuja käyttää?

Koen. Merkillä tai hinnalla ei ole väliä. Ap

Koetko yhtä voimakkaasti muutkin vaatetukseen tai ulkonäköön liittyvät asiat, jotka selkeästi liittyvät tyyliin eivätkä "järkevään pukeutumiseen"? Esimerkiksi erilaiset koristevyöt tai korut? Huivithan ovat juurikin tyylillinen tehokeino, vaikka toisinaan niistä on myös hyötyä. On jotenkin outoa sivuuttaa tuo näkökulma ja kuvitella huivien ainoan käyttötarkoituksen olevan lämmitys (ja sen jälkeen ivata ihmisiä jotka hieman lämpimämmällä kelillä niitä käyttävät).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi