Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyäidit eivät tamppaa mattoja enää?

Vierailija
14.09.2018 |

Kysyy 65v mummo täällä. Taloyhtiöön ostettiin uusi mattoteline entisen hajonneen tilalle. Kukaan ei näytä käyttävän, sillon tällöin viikonloppuna joku vie tuulettumaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattojen tamppaus on miesten hommaa, painavia ovat

jos/kun on lemmikkejä koira tai kissa, ei kaikki hilsepöly lähde imuroimalla, tamppaamalla ja imuroimalla kyllä

Vierailija
22/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 14-vuotiaasta tytöstä lähtien olin vastuussa viikkosiivouksesta, äiti vaati tamppausta. Toki matot puhtaiksi tulivat, vaikka niitä ei edes saanut imuroida lauantaina, vaan vein ne hiekkoineen ulos, ravistin, tamppasin, tarvittaessa harjasin ja jätin tuulettumaan lattianpesun ajaksi (lattiat muuten piti pestä, mikään kevyt pyyhkiminen ei käynyt). Mattojen mukana tuli kyllä ihanan raikas ilma sisälle.

Keskiviikkoisin imuroin kaikki lattiat ja silloin matotkin. Matot pestiin vuosittain, keittiön ja eteisen matot useamminkin. Lauantain siivous oli kyllä paljon raskaampi mattojen kantelun ja tamppauksen takia, joten en omassa kodissani ole tamppausta harrastanut kuin pari kertaa vuodessa, mutta imurini on ollut aina hyvä (nykyisessä mattojenpuhdistuskyky on A, ei ollut ihan helppoa löytää sellaista, varsinkaan kohtuuhinnalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tamppaan jos vaihdan maton, uuden ja vanhan 🤔

Vierailija
24/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yli 60v. Meillä aikoinaan isä tamppasi matot ja minä olin joskus teininä myös apuna. Kun muutin omilleni, mattojen tamppaus loppui siihen. Kyllä se varmasti joillekin matoille olisi hyvä ja varsinkin lumessa pyörittely ensin mutta en viitsi. Imurointi ja peseminen joskus riittävät.

Vierailija
25/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroimme ensin matot ja viemme ulos sen jälkeen tuulettumaan. 

Vierailija
26/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän matot ovat helppohoitoisia ja pelkkä imurointi riittää. Silloin tällöin mies nostaa keskusmaton tuulettumaan imuroinnin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan