Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies tytöttelee

Vierailija
14.09.2018 |

Työpaikallani on minun lisäkseni kaksi nuorempaa naista kuin esimiehemme (hänkin on vain alle 10 vuotta meitä vanhempi), ja hänen suustaan kuulee jatkuvasti "Noniin tytöt, tulkaahan tänne" "Moneltakos tytöillä loppuu päivä tänään". Olemme kaikki siis aikuisia naisia, ja tämä kohdistuu nimenomaan meihin, jotka ovat häntä nuorempia. Muita puhuttelee etunimellä tyyliin "Hei X & Y" eikä hei pojat/tytöt/naiset.

Kerran sanoinkin "olen aikuinen nainen ja tyttö vain isälleni" ja hän naurahti hieman vaivaantuneesti, hetkeksi aikaa lopetti ja nyt taas jatkuu.

Eikä tämä nyt mikään hurjan vakava asia ole, kunhan puran turhautumistani. Löytyykö sielunsisaria? Vai pitäisikö sanoa "tyttösiä"? :-D

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kutsun kaikki tytöiksi, olisiko se sitten kivaa kun toisia kutsuttaisiin tytöiksi ja toisia tädeiksi

Vierailija
2/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä seuraavalla kerralla viikkorahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut sorrun tähän itsekin pojittelemalla työpaikkani miehiä.

Vierailija
4/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Muutenkin esimies sovinisti, hänellä oli seksisuhde aikaisemman "tytön" kanssa, jonka tilalle tulin. Nyt tuntuu että tuo irstas setä haluaa samaa minusta.

Yhhhh. Pisän työstäni, mutta tämän vuoksi haen jatkuvasti muualle.

Vierailija
5/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pojittelisin automaattisesti tuollaista tyyppiä.

Vierailija
6/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny viitti plikka nillittää.

Vierailija
7/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen keski-iköinen nainen ja olen huomaamattani alkanut kutsua nuorempia pojiksi ja tytöiksi töissä. Joskus jopa livahtaa oi lapsikulta suusta.

Mitäpä jos hankkisit elämän ap.

Vierailija
8/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm jospa ne toiset käyttäytyvät aikuismaisemmin kuin te kaksi. Kannattaisiko katsoa peiliin.

Vierailija
9/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kivoja ja asiallisia vastauksia. Tämä on mielestäni tärkeä asia. Mä en itse edes ollut ikinä ennen kohdannut oikeaa sukupuolten välistä epätasa-arvoa elämässäni (olen 26v), ennenkuin tulin tähän työpaikkaan. Pidin jopa näitä epätasa-arvosta puhuvia naisia vähän valittavina. Nyt hävettää, en pidä enää.

Se tytöttely ja vähättely pitää sisällään niin paljon muutakin, kertoo koko tyypin asenteesta sukupuolirooleja kohtaan. Muakin tuo tytöttelijä on koittanut lähennellä, heittää irstasta mukahauskaa vitsiä ym. Ja vanhoillinen työporukka vaan naureskelee, kaikki muut +48 ikäisiä. Kun olen koittanut puhua asiasta muiden kollegojen (naisten) kanssa, niin vastaus on "no se Pekka vain nyt on tuollainen, leikillään se vaan".

Huh, löytäisipä jo toisen työpaikan.

T. 4

Vierailija
10/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut sorrun tähän itsekin pojittelemalla työpaikkani miehiä.

Sama täällä. Olen vähän vanhempi nainen. Nyt kun mietin niin kutsuin " mukavaksi pojaksi" nuorta miestä, joka oli meillä kesätöissä. Oliko tämä nyt sitten kauhea rikos ja seksististä :(

Vierailija
11/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi jestas ap. Se on sanontatapa, kun toinen on nuorempi. Jotkut vanhukset tytöttelevät minua ja olen nelikymppinen. Minusta se on mukavaa.

Vierailija
12/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ap sinuna tytöttelystä uudelleen esimiehelle. Lähentely ei ole mitään "leikillään se vaan sitä tekee" -juttua. Jos esimiehellä on esimies tai teillä on hr osasto, niin viet lähetelyn sinne välittömästi. Sun ei tartte tuollaiseen alistua. Mä varmaan jättäisin reagoimatta, jos tytötellään ja sanoisin, että tulkitsen, että se ei koske mua.

Vierailija
13/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä kivoja ja asiallisia vastauksia. Tämä on mielestäni tärkeä asia. Mä en itse edes ollut ikinä ennen kohdannut oikeaa sukupuolten välistä epätasa-arvoa elämässäni (olen 26v), ennenkuin tulin tähän työpaikkaan. Pidin jopa näitä epätasa-arvosta puhuvia naisia vähän valittavina. Nyt hävettää, en pidä enää.

Se tytöttely ja vähättely pitää sisällään niin paljon muutakin, kertoo koko tyypin asenteesta sukupuolirooleja kohtaan. Muakin tuo tytöttelijä on koittanut lähennellä, heittää irstasta mukahauskaa vitsiä ym. Ja vanhoillinen työporukka vaan naureskelee, kaikki muut +48 ikäisiä. Kun olen koittanut puhua asiasta muiden kollegojen (naisten) kanssa, niin vastaus on "no se Pekka vain nyt on tuollainen, leikillään se vaan".

T. 4

Voi apua!!

Se olet nyt kuule sinä kenellä tässä on asenneongelma. Kannattaa vähän löysätä pipoa, jos meinaa selvitä elämästä läpi ilman sydänkohtausta.

Vierailija
14/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi jestas ap. Se on sanontatapa, kun toinen on nuorempi. Jotkut vanhukset tytöttelevät minua ja olen nelikymppinen. Minusta se on mukavaa.

Niin minustakin :)

Vierailija
15/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työpaikkani ainoa nainen ja esimies tytöttelee. Ei tunnu muistavan mun nimeä, olen joko "tyttö" tai sitten kutsuu väärällä nimellä (viimeinen kirjain väärin, esim. jos olisin Marja niin sanoo Marjo). Ärsyttää, voisi alkaa papatella sitä. Mä olen kuitenkin nelikymppinen tyttö jo...

Vierailija
16/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy AP:n pomoa sääliksi. Kuulostaa ihan mukavalta ja lepposalta mieheltä ja AP höyryää sille jostain kuvitelluista loukkauksista.

Vierailija
17/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 4

Tässä on nyt vähän se, että me vähän enemmän jo elämää nähneet joita voidaan täditellä ja mummotella, tiedetään että joka taistoon ei kannata lähteä.

Ja että meidän ammattitaitomme ja osaamisemme on muutakin kuin esimiehen tytöttely ja että tuollainen tytöttelevä Pekka on heidän silmissään melko arvoton. Et sen huuteluilla ei ole enää mitään väliä, vaikka näyttäisikin siltä että naislauma kihertää kun Pekka saapuu tytöttelemään.

Miehet on oikeasti sen verran hölmöjä että niitä voi vedättää miten vaan. Pekka tytöttelee, sinä vähän kiherrät ja pyörittelet hiustupsua samaan aikaan kun teet oman työsi, niin Pekka on myyty mies; pääset näyttämään osaamisesi työssä. Eikä tarvii antaa klähmiä.

Mut jos lähdet tuosta räyhäämään, susta tulee vaikee ihminen josta loppuviimeksi kaikki haluaa eroon, naisia myöten. Koska ei kukaan jaksa sellaista.

Vierailija
18/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ap sinuna tytöttelystä uudelleen esimiehelle. Lähentely ei ole mitään "leikillään se vaan sitä tekee" -juttua. Jos esimiehellä on esimies tai teillä on hr osasto, niin viet lähetelyn sinne välittömästi. Sun ei tartte tuollaiseen alistua. Mä varmaan jättäisin reagoimatta, jos tytötellään ja sanoisin, että tulkitsen, että se ei koske mua.

Joo hieno idea. Pilaa hyvän miehen elämä. Ihan loistoidea. Toivottavasti karma pitää susta huolen ja susta tehdään valitus jonkun pikkuasian vuoksi.

Vierailija
19/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työpaikkani ainoa nainen ja esimies tytöttelee. Ei tunnu muistavan mun nimeä, olen joko "tyttö" tai sitten kutsuu väärällä nimellä (viimeinen kirjain väärin, esim. jos olisin Marja niin sanoo Marjo). Ärsyttää, voisi alkaa papatella sitä. Mä olen kuitenkin nelikymppinen tyttö jo...

Papattele pois. Itse olen sanonut että mä olen aikuinen nainen mut en vielä siinä iässä että kikattelisin kun joku tytöttelee. Et NIIN vanha en vielä ole.

Se vaihe tulee varmaan sit joskus kun olen yli viidenkymmenen; "me tytöt lähdetään nyt baariin!" tai "tyttöjen ilta, ihanaa!!"

Vierailija
20/75 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muakin irstaat vanhat naiset pojitellu töissä. #metoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä