Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyäidit eivät tamppaa mattoja enää?

Vierailija
14.09.2018 |

Kysyy 65v mummo täällä. Taloyhtiöön ostettiin uusi mattoteline entisen hajonneen tilalle. Kukaan ei näytä käyttävän, sillon tällöin viikonloppuna joku vie tuulettumaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykymattoja ei tarvii tampata. Meillä on tehokas imuri ja ainoastaan pari mattoa, suuria ja painavia, en todellakaan lähde tamppaamaan niitä.

Vierailija
2/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kerkee kun pitää käydä salilla ja lenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy, miksevät nykyisät tamppaa? Tai lapsettomat pariskunnat tai sinkut? (Monet nykyään yleiset matot eivät kestä tamppausta. Esim. villamattoja ei yleensä tampata, niitä imuroidaan ja tuuletetaan.)

Vierailija
4/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymatot ei kestä tamppaamista ja toisaalta imurit on tehokkaampia.

Ja miten niin ÄIDIT? Mun lapsuuskodissa isä tamppasi matot, hänellä oli enemmän lihasvoimaa kuin äidillä.

Vierailija
5/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme syytä näin alkuun: Nykyäidit käyvät töissä. Imurit on keksitty ja niitä saa kaupasta melko kohtuulliseen hintaan. Tamppaaminen rikkoo matot.

Vierailija
6/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen kodinhoitoneuvoja: Mattojen tamppaus on turhaa – pelkkä imurointi riittää

Vierailija
7/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät imurit, eikä katkota mattojen kuituja, neuvottiin jo liki 20 vuotta sitten talouskoulussa.

Vierailija
8/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että mattotelineitä ei edes ole muualla kuin Suomessa? Itse kyllä kaipaan sitä Suomesta. On hankala mopatakkaan kun mattoja ei saa ulos. Lisäksi esim. karvalankamatosta ei kyllä lähde moska imuroimalla. Sen huomaa kyllä kun vie sellaisen ulos. Hiekkaa suorastaan kaatuu pois matosta.

Vierailija
9/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä NYKYISÄT? Ihan kun nainen olisi automaattisesti se kodin hengetär. Toivottavasti itse 65 vuotiaana olen paremmin messissä maailman menossa.

Vierailija
10/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias, ja mieheni, nykyisä, käy tamppaamassa matot kerran vuodessa. Karvalankamatoista lähtee kivasti pieni pöly pois, vaikka olisi juuri imuroitu (testivoittajaimurilla).

Vierailija
11/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että mattotelineitä ei edes ole muualla kuin Suomessa? Itse kyllä kaipaan sitä Suomesta. On hankala mopatakkaan kun mattoja ei saa ulos. Lisäksi esim. karvalankamatosta ei kyllä lähde moska imuroimalla. Sen huomaa kyllä kun vie sellaisen ulos. Hiekkaa suorastaan kaatuu pois matosta.

On niitä Ruotsissa ainakin.

Vierailija
12/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33-vuotias, ja mieheni, nykyisä, käy tamppaamassa matot kerran vuodessa. Karvalankamatoista lähtee kivasti pieni pöly pois, vaikka olisi juuri imuroitu (testivoittajaimurilla).

Karvalankamatot on kyllä aikamoisia roska- ja pölyvarastoja. Ihan joka kerta kauhea pölymäärä lähtee, jos tamppaan mattoa. Vaikka olisi just imuroitu.

Vierailija
13/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
14/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä Ruotsissa ainakin.

Joidenkin vanhojen kerrostalojen pihoissa, ei yleisesti. Eikä uusissa taloissa koskaan. Asun Ruotsissa.

Vierailija
15/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin isä/isoveljet tamppasivat matot. Ja niin oli monessa naapuritalossa. Mun mies on vienyt matot ulos kahdesti 21 vuoden aikana. Miten tämäkin on nykyään naisten homma?

Vierailija
16/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lakanoitakaan vissiin enää vedetä pesun jälkeen?

Vierailija
17/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaako lapsettomat ihmiset vielä mattojaan?

Vierailija
18/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvita mitään perhe tai äiti statusta. Nykynaiset eikö nykymiehet tamppaa. Ei nykyäidit eikä nykyisät. Ei nykynuoret mutta enpä näe nykymummojenkaan tamppaavan!

Vierailija
19/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meillä isommat matot vain imuroidaan, pienemmät puistellaan. Talvella hyvän pakkaslumen aikaan viedään isommatkin matot ulos lumipesulle ja tuultumaan, lumi harjataan sitten pois. 

Ei ole onneksi mitään ryijymattoja (ne EIVÄT ole karvalankamattoja!!!).

Vierailija
20/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tamppaa, koska minulla on mies, joka tekee sen. Jopa ihan vapaaehtoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan