Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasta oli kiusattu koulussa! :(

Vierailija
13.09.2018 |

Nyt toteutui pahin pelkoni: lastani kiusataan koulussa. Tänään kertoi, että jotkut 2.luokkalaiset pojat ovat tönineet ja haukkuneet. Lapseni on 1.luokalla. On koulun pienikokoisin ka nuo pojat olivat haukkuneet sen takia.

Huomenna soitan opettajalle ja käsken selvittää. Olen itkenyt tässä sen jälkeen kun lapsi itse nukahti. Tämä on oikeasti ihan kamalaa! Itseäni kiusattiin koko peruskoulun ajan ja pelkään että lapseni kokee saman. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikoinaan uskaltanut kertoa aikuisille. Onneksi lapseni uskalsi kertoa.

Ap

Vierailija
2/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lastasi tempaisemaan kiusaajia nekkuun.

Oikeasti, muuten se ei lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenikin sanoi. Häntä oli myös kiusattu koulussa ja hänen kohdallaan kiusaaminen loppui kun hän löi takaisin.

Itse en kannata väkivaltaa. Uskon että puhuminen tehoaa paremmin.

Ap

Vierailija
4/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vaikka ei ole poliittisesti korrektia sanoa. Jos joku tulee tönimään, saman tien asetetaan raja antamalla vähintään samalla mitalla takaisin. 

Vierailija
5/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Väkivaltaan pitää vastata väkivallalla ja kosto lopettaa vääryyden. Jos vain Valtiotkin tajuaisivat tämän, niin kohta olisi kaikkialla maailmassa rauha.

Vierailija
6/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä uskoa mutta maailman ja kiusaajien realiteetit eivät taivu uskomuksiisi.

Vierailija
7/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsi uskalsi kertoa mutta sinä et uskaltanut selvittää asiaa vaan siirrät vastuun koululle?

Vierailija
8/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Väkivaltaan pitää vastata väkivallalla ja kosto lopettaa vääryyden. Jos vain Valtiotkin tajuaisivat tämän, niin kohta olisi kaikkialla maailmassa rauha.

Kiusaajavaltiotkin jättävät ne valtiot rauhaan josta pystyvät puolustautumaan. Ne valtiot jotka eivät pysty ovat pian entisiä valtioita.

Joten tervetuloa tosielämään sieltä kukkahattu-utopiasta.

Vierailija
9/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenikin sanoi. Häntä oli myös kiusattu koulussa ja hänen kohdallaan kiusaaminen loppui kun hän löi takaisin.

Ap

Se on ihan oikeasti niin, että suuri osa kiusaajista yksinkertaisesti tykkää toisen nöyryyttämisestä. Se nautinto hupenee kummasti, kun kiusaaja tietää, että voi sattua takaisin. Jos taas kiusaaja huomaa voivansa käyttää valtaa ilman vastavuoroisen kivun epämukavuutta, tilanne voi pahentua hetkessä. 

Vierailija
10/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsi uskalsi kertoa mutta sinä et uskaltanut selvittää asiaa vaan siirrät vastuun koululle?

No mitä voin tehdä muuta, kuin kertoa opettajalle? En edes tiedä ketä pojat ovat.

Ap

Vierailija
11/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kertoi ja haluat puuttua asiaan. Onneksi tilanne ei kuulosta pahalta ja varmasti saadaan nopeasti aikaan joku sovittelu tilanne, on kaikista parasta vaatia lapset pyytämään itse toisiltaan anteeksi ja tehdä selväksi, että on asioita joihin ei voi vaikuttaa itse ja ne eivät ole syy kiusata ketään, eikä kiusaamiseen muutenkaan ole yhtään hyvää ja hyväksyttävää syytä.

Tuossa lyöminen on huonoin vaihtoehto, onneksi sinulla on miestäsi enemmän järkeä, on mahdollista että joskus tilanne ratkeaa väkivallalla, mutta on todennäköistä, että siitä tulee kierre, jossa lapsi joutuu päivästä toiseen puolustamaan itseään nyrkeillä.

Vierailija
12/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä voin tehdä muuta, kuin kertoa opettajalle? En edes tiedä ketä pojat ovat.

Ap

Mitä opettaja voi tehdä? Kertoa heille että ei saa kiusata ketään. Luuletko että he kuuntelevat. Jos nyt sattuisivat kuuntelemaan, entä seuraavalla kerralla kun kiusaajat ovat tyttöjä tai eri poikia. Pyydät taas opea selvittämään asian.

Kuulostaa vähintään tehottomalta. Minusta lasta kannattaa opettaa puollustamaan itseään. Väkivalta ei ole ainut tapa puollustaa itseään mutta voi joissakin tilanteissa olla ihan toimiva.

Vierailija
13/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin kun olin tokalla luokalla. Kerroin isälleni ja hän neuvoi lyömään takaisin, kertoi mihin lyödessä sattuu eniten.

Noudatin neuvoa ja h akkasin kiusaajani itkeväksi, nyyhkyttäväksi kasaksi oman kivun tyystin sivuuttaen.

Muistan miten mahtavalta se tuntui! Sen jälkeen sain olla rauhassa ja minuun suhtauduttiin eri tavalla.

Joskus väkivalta todellakin kannattaa.

Vierailija
14/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ha kkasin" oli se sana joka juuttui sensuurin kynsiin.

Vittu. Mitä. PELLEILYÄ!

Vierailija
15/23 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä aika aloittaa kamppailu/itsepuolustusharrastus. Ei vain siksi että pistäisi niitä pataan, vaan että saisi itseluottamusta.

Voit myös soittaa reksille, jos tämä innostuisi välituntikummiprojektista viides-kuudesluokkalaisille. Ei tarvi yhtään sietää mitään p*skaa.

Vierailija
16/23 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuo on tapahtunut kerran, en kyllä vielä käyttäisi sanaa kiusaaminen.

Vierailija
17/23 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä opettaja voi tehdä? Kertoa heille että ei saa kiusata ketään. Luuletko että he kuuntelevat. Jos nyt sattuisivat kuuntelemaan, entä seuraavalla kerralla kun kiusaajat ovat tyttöjä tai eri poikia. Pyydät taas opea selvittämään asian.

Kuulostaa vähintään tehottomalta. Minusta lasta kannattaa opettaa puollustamaan itseään. Väkivalta ei ole ainut tapa puollustaa itseään mutta voi joissakin tilanteissa olla ihan toimiva.

Tämä. Lasta kannattaa opettaa puolustamaan itseään.Näyttää käytännössä sanoin ja elkein miten toimia.

Vierailija
18/23 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä monen muun kanssa. Opeta poika puolustamaan itseään, kun vielä ehdit. Sanot vaikka että "sä olet niin hieno ja kiva poika, että suahan ei kiusaa kukaan". Ja käsket pojan sanoa kiusaajilleen, että "mä oon pieni, mutta kasvan isommaks kun sä". Noi nyt oli vaan esimerkkejä, mutta ymmärrätkö pointin? Kova kovaa vastaan.

Vierailija
19/23 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyään aikuisille kertominen voi auttaa. 70-80- luvulla se ei välttämättä auttanut.

Itse olin kiusattu koko ala-asteen sekä ammattikoulun 2 viimeistä vuotta.

Onneksi omat lapset ovat pärjänneet paremmin.

Vierailija
20/23 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tämä. Lasta kannattaa opettaa puolustamaan itseään.Näyttää käytännössä sanoin ja elkein miten toimia.

Tätä kannatan myös.Eli opeta lapsellesi keinot kuinka selvitä tilanteesta. Jos pojat ovat esim.ohimennen jonossa läpäisseet poikaa ja sanoneet oot pieni! opeta lapsellesi mitä sanoa takaisin, se että vanhemmat ja opet puhuttelevat on ok mutta saattaa provosoida entisestään läpsijää.