Tänäänkin palstalla paljon asiaa siitä, miten työssäkäynti ei ”kannata”. Olen päättänyt, etten koskaan mene töihin.
Kyllä, eläkettä voisi kerryttää, se on totta. Mutta miksi, jos tulee toimeen vähemmällä? On tullut siihen asti, niin miksei sitten eläkkeelläkin?
On niitä, jotka tekevät työtä, koska on ”itsekunnioitusta” ja he saavat sillä sisältöä elämäänsä. Heidät on ehkä kasvatettu ajattelemaan niin, että itsensä kuuluu elättää työllä. Ehkä he vain ovat vastuullisempia kuin me jotkut, minunlaiseni.
Ja kun heitä toisenlaisia on, niin miksei minunkinlaisiani? En aio elättää itseäni työllä, toteutan itseäni muuten kuin kahdeksastaneljään.
Kommentit (10)
Taisi olla vain hyvä asia etten koskaan saanut lapsia.
Tottakai AP saa vetää lonkkaa ihan niin paljon kuin huvittaa, kunhan ei tee sitä muiden kustannuksella.
Olen samaa mieltä, vaikken töksyjä saakaan, koska olen kotihoidontuella. Hyvin ollaan pärjätty kun mieskin oli työtön. Kelalta kaiken maailman tuet saatiin mm. Uusi pesukone. Nyt kun mies pienipalkkaisessa työssä, kela ei auta yhtään.
Tämä tilanne ei ole minun syy vaan isojen herrojen.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai AP saa vetää lonkkaa ihan niin paljon kuin huvittaa, kunhan ei tee sitä muiden kustannuksella.
No siltä muiden kustannuksella loisinnaltahan tuo minun mielestäni vaikuttaa.
Minä teen töitä, koska rakastan työtäni ja työkavereitani. Joka päivä on ihana mennä töihin. Joo, kyllähän se tällä hetkellä vähän elämää rajaa, kun on 7-8h työpäivä ja loma-ajat, mutta toisaalta...tekisin samaa hommaa vaikka ilmaiseksi:D Nyt vain saan siitä rahaa ja sillä voikin sitten tehdä kaikkea mukavaa.
En ymmärrä nuoria ihmisiä jotka eivät halua töihin. Siellä tapaa ihmisiä ja näkee kaikenlaisia juttuja ja pääsee tekemäänkin vaikka mitä.
Hyvä että joku käy töissä ja maksaa veroja näin joku voi valita heittäytyä täydeksi oloneuvokseksi ja valtio hoitaa👍
" hiki laiskan syödessä kylmä töitä tehdessä "
Kannatan perustuloa. Meillä on ihmisiä, jotka eivät koskaan tule työllistymään ja jos joku ihan vapaaehtoisesti jää pois työmarkkinoilta ja pystyy elämään muutamalla satasella kuukaudessa, niin suon sen hänelle. Itse en siihen pystyisi, en rahan takia enkä elämän sisällöttömyyden.
No, vammaisilta ei voi odottaa kovin kummoista yhteiskuntapanostusta. God's speed...
mua ei kiinnosta tekeekö joku töitä vai ei, kunhan ei ole työtöntyönhakija jolle ei työt kelpaa.
itse käyn töissä koska olen laiska, mielikuvitukseton paska, en tiedä mitä tekisin jos en menisi töihin, neljän viikon kesälomakin on itselle liian pitkä.