Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saamaton mies

Vierailija
13.09.2018 |

Mieheni on ihana, hellä ja rakastava ja hauskaa seuraa, mutta hän on ollut jo pidemmän aikaa niin saamaton!

Hän ei käy nykyään töissä, ei kuulemma huvittaisi, saa tukia. Asumme yhdessä ja minä opiskelen. Olen yrittänyt saada häntä töihin, edes hakemaan töitä. Olen kannustanut, kertonut vaihtoehdoista, mutta, kun hän ei halua. Hän mieluummin lojuu kaiket päivät tehden kivoja juttuja. En saa häntä töihin. Alamme olla ahdingossa. Rahat ovat niin tiukilla. Mitään ei jää säästöön. Mies tuhlaa kaikki tukirahansa joutavuuksiin ja valittaa, että minä nalkutan. En tiedä kauanko saan opintotuellani pidettyä tätä pakkaa kasassa. Itken iltaisin kylpyhuoneessa, kun olen niin häpeissäni, kun joudun turvautumaan joka kuun lopulla vanhempiini ja heidän rahoihinsa. Mitään en pysty takaisin maksamaan, vaikka eivät he sellaista edes vaadi, mutta minua hävettää.

Tämä kaikki on miehelleni ihan peruskauraa, hän ei nää siinä mitään väärää, että vanhempani antavat välillä ruokarahaa ettemme näkisi nälkää. Minua vituttaa niin paljon. Olen koko ajan stressaantunut ja ahdistunut. Mies ärsyyntyy, jos yritän puhua hänen kanssaan. Hän käyttäytyy kuin teini. Ja vaikka minä olen päivät koulussa niin hommani jatkuu vielä illalla koulutöiden lisäksi kotitöiden kimpussa. Teen kotona kaiken. Mies ei halua tehdä kotitöitä. Ainakaan ilman suurta kitinäsäestystä. Jos pyydän jotain tekemään, hän ensin kiukuttelee ja tekee vasta sitten ja siinäkin kestää monta tuntia ennen kuin aloittaa. Olen niin väsynyt.

Ja pettynyt. Suhteemme alussa mies vaikutti niin jännittävältä ja menevältä, vastuuntuntoiselta ihmiseltä ja sitä olikin ensimmäisen vuoden, mutta nyt hän ei jaksa lähteä kanssani edes lähikauppaan vaan minä teen ruokaostokset. Hän vain istuu päivät pitkät pelaten videopelejään.

Tästä huolimatta tunnen rakkautta tätä kakaraa kohtaan ja eroaminen tuntuu vaikealta. Mutta onko tässä mitään muuta tehtävissä? Voiko tuollainen vätys ryhdistäytyä? En tiedä mitä ihmettä teen...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta itse en jaksaisi katsella tuollaista enää sekuntiakaan. Älä ainakaan mukuloita tuollaisen kanssa harkitse! Sittenhän sulla on siellä kaksi huollettavana.

Hän selvästi pitää sinua äitinään eikä kumppanina. Nyt otat luulot pois.

Vierailija
2/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon MIEHIÄ, joten miksi hukata aikaa moisen poikasen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen arvosta itseäsi hiukan enemmän

Vierailija
4/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just tollanen ja sinkku. Olisi rasittavaa jos joku vaatisi tekemään jotain.

Vierailija
5/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin vielä mainita, että mies teki ennen kotitöitä, mutta lopetti niiden tekemisen, kun huomauttelin kolme kertaa viikossa siivousjäljistä.

Haluan myös, että mies tekee tietynlaisia töitä eikä mitään ” hanttihommia”.

Ap

Vierailija
6/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on just tollanen ja äijä on jo yli kolmekymppinen. Mitään ei viitsisi itse tehdä, kaikki täytyisi eteen tuoda valmiina. Hemmoteltu kakara. Tuhlaa rahaa holtittomasti ja menee käsi ojossa vanhemmillemme, kun ruokaa ja sitä ja tätä pitäisi ostaa. Ja vanhempani antavat rahaa. Olen niin vihainen. Olen yrittänyt puhua äidille ja isällemme, että laittaisivat rahahanansa kiinni. Tekisi ihan hyvää velikullalleni ymmärtää miten tätä elämää eletään.

Vierailija
7/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja unohdin vielä mainita, että mies teki ennen kotitöitä, mutta lopetti niiden tekemisen, kun huomauttelin kolme kertaa viikossa siivousjäljistä.

Ap

Aivan juu. Tämä ei sitten ole Ap.

:Dd

T. Ap

Vierailija
8/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ok, jos mies alkaisi opiskelemaan korkeakoulussa?

Vierailija
9/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on täällä jo useita samannimisiä ketjuja, joten pyydämme osallistumaan niihin ja välttämään uusien ketjujen harkitsematonta avaamista.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3227923/saamaton-mies

https://www.vauva.fi/keskustelu/3948384/ketju/saamaton_mies

Vierailija
10/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän että et ole AP koska tulet jokaiseen keskusteluun valittamaan samasta asiasta. Usko jo että ei naisilla ole mitään hyperstandardeja. Me ei valiteta siitä jos pöytäliina on rutussa tai yksi lautanen on vinossa koneessa.

Tuttu tilanne: 

N: Hei, voisitko imuroida kun Niemiset tulee tänään?

M: Joo joo

-Viiden tunnin päästä-

N: Voisitko sä nyt imuroida?

M: ÄLÄ AINA NALKUTA 

-Mies imuroi paskimmalla mahdollisimmalla tavalla osoittaakseen mieltään-

Vierailija
11/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En yhtään ihmettele, vaikka mies käyttäytyy noin. Olet ihan itse aiheuttanut tuon tilanteen. Jonain päivänä mies ottaa eron. Kohtele miestäsi nyt paremmin.

Vierailija
12/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensin yrität elää miehesi elämää ja sitten tulet haukkumaan miestä, kun tahtosi ei mene läpi? Olisiko syytä vilkaista peiliin?

Vierailija
13/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljet rätti kädessä miehen perässä, valikoit miehen työt ja ihmettelet, miksi mies on sellainen kuin on. Okei!

Vierailija
14/14 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensin yrität elää miehesi elämää ja sitten tulet haukkumaan miestä, kun tahtosi ei mene läpi? Olisiko syytä vilkaista peiliin?

Hahah, ap:n mies on patalaiska luuseri, pikkupoika.

Ap, heitä ovesta pihalle tuollainen luuseri, älä pilaa elämääsi.