Saamaton mies
Olen lopenkyllästynyt siihen että mieheni ei pääse elämässään eteenpäin. Olemme seurustelleet pian vuoden ja tavatessamme olimme molemmat työttömiä. Itse aloitin vähän aikaa sitten kokopäivätyöt ja syksyllä jatkan opiskelujani. Minulla on harrastuksia eli olen koko ajan liikkeellä.
Asuimme muutaman kuukauden yksin mutta muutin omaan asuntoon kun en enää kestänyt sitä että minä siivosin ja mies harvoin auttoi. Ruokaa kyllä teki mutta jälkien korjaaminen jäi minulle. Vaatteet pyöri lattioilla, lakanoita ei vaihda vaan nukkuu vaikka vuoden samoilla. Vessaa ei pese ikinä, pyykkikori tulvii kesällä edelleen talven jäljwltä olevista pitkistä kalsareista, pyyhkeet heittää vaan myttyyn lattialle. Mies elää siis kuin pellossa. Ruokaa hän ostaa vain vähän, syö ulkona paljon ja kaupdsta mukaan lähtee lähinnä kaljat ja perunalastut. Kalja siis maistuu ja joka vklp tulee otettua. Itse en juo. Kaikki rahansakin menevät baareihin ja muuhun paskaan.
Mies ei mene töihin koska ei tiedä mitä haluis tehdä. Kouluun haki mutta siihenkin monta kuukautta jos edes pääsee. Menee nukkuun vasta kolmen aikaan ja herää vasta klo 12-14 koska kuulemma ei jaksa nousta ylös. Jos hän on luonani yötä minua raivostuttaa herätä kuudelta kun hän jää loikoilemaan. Lämmint ruokaakin syö vasta ysiltä illalla ja itse en siihen aikaan enää ala kokkaamaan. Ei koskaan auta siivoamisessa vaan istuu vieressä ja ihmettelee. Vaikka pyydän niin ojentaa korkeintaan rätin ja kun valitan että ei tee mitään mainitsee rätistä.
Jos hän varaa tapaamisia varaa hän ne iltapäiväle "että ei varmasti myöhästy"... ottas edes aamulle ja nostas perseensä ylös edes sinä aamuna.
En jaksa enää. En vaan kestä kun ollaan ihan eri tilanteissa, mies ei tee mitään ja mä haluan elämässä eteenpäin. Kesällä jaksoin tätä lorvilua katdoa mutta jo syksyllä alkoi ärsyttään. Onko tämmösen miehen kanssa mitään tulevaisuutta? Rakastan häntä mutta en jaksa enää. Mies sanoo olevansa masentunut. En tiedä mitä teen. Yrittänyt olen puhua, kehottanut hankkimaan töitä, harrastuksia etc jotta mieli paranisi mutta kun ei...
Haluaisin uskoa että hän ryhdistäytyy...
Ketään muuta samassa tilanteessa?
Kommentit (13)
Se masennus loppuu siihen ku löytää töitä ja energiatasot nousee ihan toiselle levelille sitten. Mut sitähän ei tiedä kauan siihen työllistymiseen menee niin en näe tulevaisuutta jos et e. paria vuotta jaksa odottaa. Nykyään töitä ei saa tosta noin vaa.
No ehkä ei kannata suhdetta jatkaa, taitaa olla menetetty tapaus.
Mies
Se, että vuorokausirytmi on iltapainotteinen, ei tee kenestäkään laiskaa. Jos ei ole kerran pakko herätä aikaisin, miksi ihmeessä pitäisi?
Tjaa-ah.....Mistä te naiset aina löydättekin niitä vässyköitä?
En kyllä katselis tuollaista. Ihan turha toivoa, että mies muuttuu, kun ei selvästikään ole mitään motivaatiota muuttua. Eihän tuossa ole edes kyse siitä, ettei työtä saisi, jos mies ei edes yritä hakea töitä, kun ehkä joskus on menossa kouluun. Masennuksesta voi olla kyse, olen itsekin kärsinyt masennuksesta, mutta se ei siinä auta että sinä roikut mukana mahdollistamassa miehen lorvailua. Sano, että sulta saa kyllä tukea, kun haluaa tehdä jotain tilanteelleen, mutta tuota et jaksa katsella.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:08"]Se, että vuorokausirytmi on iltapainotteinen, ei tee kenestäkään laiskaa. Jos ei ole kerran pakko herätä aikaisin, miksi ihmeessä pitäisi?
[/quote]
Ei tietenkään tee laiskaa. Ei kai ap näin väittänytkään. Hän sanoi että mies on saamaton koska EI TEE MITÄÄN. Se tekee ihmisestä laiskan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:08"]Se, että vuorokausirytmi on iltapainotteinen, ei tee kenestäkään laiskaa. Jos ei ole kerran pakko herätä aikaisin, miksi ihmeessä pitäisi?
[/quote]
Ei tietenkään tee laiskaa. Ei kai ap näin väittänytkään. Hän sanoi että mies on saamaton koska EI TEE MITÄÄN. Se tekee ihmisestä laiskan.
[/quote]
Miksi ap sitten toi esille miehen vuorokausirytmin, jos se ei hänen mielestään auta maalaamaan miehestä kuvaa laiskurina? Ninko helppo sinuun on vaikuttaa?
Ei ole mitään mielekästä asumista.
Teillä on yksi hyvä vaihtoehto: ero.
Vaihda vaan lukot, ei tuosta suhteesta mitään tule.
Haloo?? Tää tapahtuu varmaan Porvossa. Jos ei, niin kandee lukea toi oma kirjotus ja sit vähän ajatella.