Mitä Muumi aiheisia tavaroita kotoasi löytyy? Ja tämä kysymys varsinkin ei Muumeista innostuneille
En ole itse Muumi fani mutta jostain olen lahjaksi saanut Muumi pyyhkeen, Hemuli kahvikupin ja Muumipeikko ja pyrstötähti kirjan.
Kommentit (45)
En ole koskaan omistanut yhtäkään esinettä jossa olisi muumi. Jos joku ei lahjaksi anna niin en tule myöskään jatkossa yhtäkään omistamaan.
On niitä kyllä kertynyt. Lapset on saaneet muutamia astioita ja aterimia, minäkin töistä pari mukia. Häälahjaksi saatiin aikaan sellainen lasinen ikkunakoriste, posliininen kello (tämä on kiva lasten huoneessa) ja puukantinen purkki. Purkki ja kello on sitä seikkailu Muumi - sarjaa, ja sattumalta saamani kupit myös, ja tuparilahjaksi saatu kannu kanssa.
Sitten on pyyhkeitä ja lakanoita, kaikki saatuja. On ne käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Mukeja, kulhoja, pyyhkeitä, muita astioita, essu, patalappuja, tyynyliinoja, kello, leluja, taulu, porsliinimuumeja, jouluverho (tai oikeasti se on pöytäliina), yöpaitoja ja pyjamia, tabletteja, kauppakasseja, eväsrasia yms. Olen Muumi-fani.
Lakanat unohtui.
Kahdet petivaatteet (lapsen, tykkää muumeista) sekä kaksi mukia (häälahjaksi saatu). Niin ja jos lelut lasketaan niin löytyy myös majakka, muumitalo sekä laiva. Nekin siis lapsen.
Lapset on saaneet mukeja lahjaksi,ja muutaman pyyhkeen.
Ja muuten lahjaksi saatu näköjään nyt tosi arvokas lasten astiasto.
Se että kerää muumimukeja ei tarkoita että on innostunut muumeista.
Itse ole tällainen ja vain mukeja hankin, muuta en halua.
Mukit on keräilykohde jonka arvo nousee.
Yksi emalinen Muumi-muki ja Nipsu ja kissa-muumimuki. Kissan takia ostin :) Se alkuperäinen putosi ja meni rikki. Sitten näin kaupassa juuri tämän saman mukin, yksinään jäljellä siinä erikoistarjouksissa. Ikäänkuin odottamassa minua! Ostin sen.
Lahjaksi saatu muki. Tykkään kovasti. Kalenteri.
Kaksi 90-luvun Muumimukia, tulleet puolison mukana. Ei kuulemma voi luopua niistä. Kaapin perällä ovat piilossa katseilta. Rumia kuin mitkäkin.
N29
Muutama muki, yksi kulho, pari pyyhettä ja pieni pehmolelu.
Pyyhkeitä, joista osan ostanut itse.
Muumimukeja ja kulhoja, osan ostanut itse.
Joku kirja
Vauvan vaatteita
Jouluaiheisia peltipurkkeja
Palapelejä
Kaikki muut ihan normaalissa arkikäytössä, paitsi kirja ja peltipurkit.
Meillä ei olla mitään muumifaneja, mutta en nyt niitä välttelekkään.
Ehkä sitä, millainen merkitys meidän perheelle on muumeilla, kuvastaa hyvin se, että 3,5 v lapsi sekoittaa muumipeikon ja hammaspeikon keskenään.
Olin tulossa sanomaan että ei mitään, ei ole, ei tule eikä tilata - kunnes muistin, että onhan meillä yksi oikea (siis ei niitä ällöjä kuvakirjoja, vaan oikea romaani) muumikirja alkukielisenä hyllyssä: Farlig midsommar. Sääli että muumit uhrattiin kaupallisuuden alttarille. Tove Jansson varmaan pyörii haudassaan! Tai sitten ei: hänhän sanoi myöhemmin elämässään inhoavansa muumeja. Sääli että lahjakas taiteilija tunnetaan (etupäässä) vain joistain ihme peikoista!
N. 10 mukia, 4 käsipyyhettä, 4 tyynyliinaa, peltinen kahvirasia. Kaikki lahjaksi saatuja.
Hetken mietin, onkohan mitään. Onhan mulla 2 muumi-kantista vihkoa kaapissa! Kotona vanhempien luona on lapsena lahjaksi saatuja muumikuppeja, jotka kuuluvat minulle, mutta en ottanut niitä mukaan muuttaessani. Ei niistä ole oikein iloa, kun ei niistä viitsi juoda ja tiputtaa arvoa, ja eivät ne omaan silmään ole kovin nättejä koristeitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukeja n. 10 kpl ja pari pientä pyyhettä. Kaikki lahjaksi saatuja. Asun ulkomailla ja vierailijat Suomesta tuovat usein muumimukin. Ei haittaa. Mutta nuo pyyhkeet on niin pieniä, ettei tuu käytettyä.
Kyllä mua haittaisi, jos pitäisi muutenkin pienissä kaapeissa säilytellä kymmeniä mukeja, joista ei edes tykkää. Minäkin asun ulkomailla, ja olen kyllä sanonut kyläilijöille, että eivät tuo mitään muumitavaroita, koska en niistä pidä.
En säilyttele kymmeniä mukeja. Nuo n. 10 muumimukia plus yksi muki. Minulle on ihan sama, mistä teeni juon.
Itse asiassa tykkään muumeista tosi paljon, mutta inhoan muumikrääsää ja -tavaroita. Siitä huolimatta minulla on 6 muumimukia, yksi lautanen, neljä pyyhettä ja kahdet lakanat. Kaikki lahjoja.
Kaappi täynnä miehen muumimukeja, jotka on saanut vanhemmiltaan ennen kuin tapasimme. Ei suostu antamaan pois tai edes myymään. Just katsoin, että yksi mukeista on n. 100 euron arvoinen. Turhaa tilaa ei ole, miksi pitää säilyttää.
Myös yksi miehen muumikulho löytyy, se on joskus lapsella käytössä jos muut pikkukulhot tiskissä. Mulla itselläni Haisuli-käsipyyhe, ei muistikuvaa mistä peräisin.
Mulla on 3 mukia ja 3 kulhoa.
Ai niin, ja Pikku Myy-kuvioitu kauppakassi, sekä pari magneettia jääkaapin ovessa.
Mukeja, etenkin niitä sesonkisellaisia, ja lakanat ja joku pyyhe, kaikki lahjoja.
Mukeja, kulhoja, pyyhkeitä, muita astioita, essu, patalappuja, tyynyliinoja, kello, leluja, taulu, porsliinimuumeja, jouluverho (tai oikeasti se on pöytäliina), yöpaitoja ja pyjamia, tabletteja, kauppakasseja, eväsrasia yms. Olen Muumi-fani.