Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksatteko puolisonne harrastuksista?

Vierailija
13.09.2018 |

Avovaimoni suuttui, kun en suostunut maksamaan hänen harrastuksestaan tulevia kuluja. Kyseessä siis ratsastus ja summa oli n.500-1000€/kk josta pitäisi hänen mukaansa ainakin puolet maksaa. Kumpi on teidän mielestä oikein: maksaa, vai olla maksamatta?
Valmistuu siis lääkäriksi ensi vuonna ja on muutenkin varakkaasta perheestä. Itse olen perus duunari noin 2000€/kk palkalla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen vanhemmat ovat siis lopettaneet harrastusten tukemisen, ja puolisollani ei ole tällä hetkellä varaa kustantaa heppajuttuja.

Vierailija
2/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma menee niin, että mies harrastaa kalastusta, veneilyä, frisbee-golfia, metsästystä, sählyä... Kaikkeen pitää olla välineet viimeisen päälle ja kausimaksut tulee osaan päälle. Miehen rahat menevät sitten omiin juttuihin, joten minä maksan enemmistön ruuasta yms. ja joudun usein siirtämään rahaa miehen tilille. Tuntuuhan se väärältä kun itse harrastan lähinnä lenkkeilyä ja olen ostanut juoksulenkkarit viimeksi kolme vuotta sitten. Minulla ei jää myöskään rahaa omiin juttuihin kuten kampaajaan (kävin viimeksi viime joulukuussa) kun pitää huolehtia että rahat riittävät yhteisiin kuluihin. Jos mies pyytäisi rahaa harrastuksiin olisi helppo kieltäytyä ja sanoa että hoida omat kulusi... Mutta kun mies sanoo kaupan kassalla että hänellä on tilillä vain pari kymppiä on pakko maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo käytännössä en, yhteiset rahat.

Vierailija
4/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin kustantaa tietysti omat harrastuksensa. Ainoastaan, jos toinen hoitaa kotona lapsia, työssäkäyvän on hyvä auttaa kotona olevaa säilyttämään oma henkireikänsä, jos siihen ei muuten ole varaa.

Vierailija
5/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. Tilit on omat, mutta periaatteena on se, että toki priorisoidaan pakolliset menot ja sen jälkeen ne rahat, jotka jää, käytetään tasapuolisesti perheen hyödyksi. Emme ole kovin varakkaita, joten molempien osapuolten pitää noudattaa kohtuullisuutta harrastuksia suunnitellessaan. Mutta kyllä maksaisin siinä tilanteessa, jos mulla olisi paremmat tulot kuin hänellä ja voisin sen tehdä. Totta kai haluan, että puolisoni saa (järjen rajoissa) tehdä asioita, joista nauttii.

Vierailija
6/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tukisin vaimoni harrastusta opiskelujen aikana...

Vai onko kyseessä se, että duunari pelkää sitä, että vaimon tulot tulevat olemaan vuoden päästä hieman korkeammat kuin ap:lla?

Vierailija
7/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos summa olisi paljon pienempi niin kyllä. Esimerkiksi satasen voisin maksaa kuussa. 

Vierailija
8/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkani olisi 2000€/kk ja puoliso vielä opiskelisikin, en mitenkään voisi käyttää yli 500€/kk kummankaan harrastukseen, miten siihen edes voisi olla varaa?

En yhtään ihmettele puolison vanhempienkaan ratkaisua.

Vierailija
9/9 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa. En maksa myöskään hänen autoa, vaatteita, metsää tms omia menoja. Yhteiset, yhteisesti sovitut, menot maksetaan puoliksi. Ja kumpikin oli kotihoidon tuella, ettei tarvi siitä alkaa vääntää.