Tuntematon mies ahdisteli eilen. Tarvitsenko minä apua vai saako tästä ahdistua ja itkeä?
Olin pimeällä liikkeellä aika tuntemattomassa paikassa kun n. 60v humalainen mies alkoi puhella outoja ja tuli n. 10 cm päähän minusta seisomaan. Olin seinää vasten enkä päässyt minnekkään. Mies puhui pervoja. Lopulta väliin tuli toinen mies ja pääsin pois tilanteesta.
En uskaltanut pyytää apua koska menin ihan lukkoon ja pelkäsin. Mieheni nauraa nyt minulle ja sanoo, että "ei tuommoinen voi ahdistaa noin paljon"
"Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos"
"Jos menet noin pienestä lukkoon et oo ihan kunnossa"
Ps. Minut on raiskattu vuosia sitten ja se vaikuttaa mielessäni vieläkin. En siedä yhtään sitä, että tullaan liian lähelle ilman lupaa. Mieheni tietää tästä.
Kommentit (20)
Ahdistaisi ja itkettäisi minuakin, vaikken ole taustaasi kokenutkaan. :(
Tottakai saa ahdistua! Miehesi muuten on törppö idiootti. Näin kauniisti sanottuna. Minä en kykenisi suhteeseen tuollaisen miehen kanssa. Itseni on myös raiskattu + lapsena hyväksikäytettiin vuosia. En myöskään pidä siitä, että tullaan liian lähelle ja jos joku tuntematon koskee minuun menen paniikkiin.
Ei tuollainen mikään mies ole. Onneksi joku tuli sinua auttamaan.
Jos tuntuu siltä, että tarvitset tukea, hae sitä ulkopuoliselta. Miehesi on ääliö ja epäempaattinen, eikä hän näköjään voi roimia tukenasi.
Tuollsinen voinolla pelottava kokrmus muutenkin ja sinut on sentään raiskattukin. Olen ihan vihainen puolestasi miehellesi, kun hän on noin ilkeä.
Kamalaa että miehesi ei ymmärrä sinua. Olen pahoillani kokemastasi, toivottavasti saat keskusteluapua <3
Mieti lisäksi sitä, että onko miehesi itse asiassa taipuvainen henkiseen väkivaltaan. Tuo hänen reaktionsa ei kuulosta normaalilta varsinkin kun tietää taustastasi. Hän kuulostaa mitätöivältä. Vanha sanonta pitää paikkansa:
HÄDÄSSÄ YSTÄVÄ TUNNETAAN
Itsepuolustuslaji.
Mikä tahansa.
Aloita.
Pääset eroon tuosta lukkorefleksistä ja pystyt reagoimaan silloin kun oikeasti tarvitsee.
Kuka on käskenyt mennä tuntemattomaan paikkaan pimeällä liikkeelle? Mittasitko tuon 10 cm? Ihmisroskahuutajat huutavat myös saaastaksi etunimellä ja esittävät muulojaan.
Törkysieluja löytyy muistakin kuten pulloon hukkuneesta jurristista joka pilaa s ammattikuntansa mainetta, muista ammattikunnista löytyy täysiä törppöjä.
Ollaankos käyty kyttäilemässä mieskohdetta ja mahdollisesti yritetty tunkea perään häiriköimään kun kommunikointi ei itsellä oikein onnistu? Sellainen mieskohde soittaa myös muuallekkin kuin 112een asiasta tuntomerkkeineen.
Sieltä on ilmeisen vaikea päästä takaisin omalle kämpälleen?
Heikonlaatuinen provokaatio irtopisteiksi.
Tietysti saat ahdistua ja itkeä! Tuo olisi minullekin rankka tilanne, mutta kun ottaa taustasi huomioon, on selvää, että se nostaa traumasi mielenpäälle.
Itkeminen on hyväksi, se ihan biologisesti tasoittaa aivokemiat ja helpottaa oloa, mutta vielä tärkeämpää olisi, että saat sinulle tärkeiltä ihmisiltä tukea ja turvallisuudentunnetta. Älä tunne häpeää siitä, että laamannuit, ainoat jotka tekivät väärin ovat ahdistelija ja miehesi, joka vähättelee ahdistustasi.
Jaksamista sinne ❤
Miehelläsi ei taida olla ihan kaikki kunnossa kun vähättelee sinua tuolla tavalla. En osaa sanoa muuta kuin että toivottavasti tulee järkiinsä ja osaa pyytää anteeksi ja olla tukenasi.
Vierailija kirjoitti:
Itsepuolustuslaji.
Mikä tahansa.
Aloita.
Pääset eroon tuosta lukkorefleksistä ja pystyt reagoimaan silloin kun oikeasti tarvitsee.
TÄMÄ! Siellä opit miten piestään miehiä ihan kunnolla! Ovat sellaista ihmissaastaa että ansaitsevat nyrkkiä miehet. Jos joku tulee minua kadulla 15cm lähemmäksi, niin potkin saman tien munille. Tietävät pysyä kaukana nimittäin tästä kissasta!
Kerran mies tietää tarinastasi ja käyttäytyy noin? Tulee mieleeni vain, Miten kusipää voi olla?
No aika erikoinen mies sulla. Jos mun naista joku tulee liian lähelle ja vielä ois tommoinen tausta... en IKINÄ lähtis vähättelemään toista noin. M32
Harjoittele huutamaan apua. Ja tuollaisessa tilanteessa ei kannata kainostella huutamista, vaan antaa raikua vaan.
Olen pahoillani että miehesi on idiootti. Toivottavasti joku läheinen ymmärtää ja saat purkaa tunteitasi rauhassa <3
Ahdistelu saattaa yllättää. Olen jo lähempänä neljääkymppiä, enkä ole ikinä joutunut seksuaalisen väkivallan kohteeksi (ahdistelun kyllä, sellaisen "tavallisen", jota suunnilleen kaikki ovat kokeneet). Olen kokenut elämässäni kaikenlaista ja nähnyt monenlaisia asioita. Joidenkin kavereiden kanssa heitetään aivan hirveää läppää, en järkyty helpolla. Mutta sattuipa tässä pari viikkoa sitten sellainen juttu, että olimme perheeni kanssa menossa ruokakauppaan. Nuorempi lapseni heittäytyi maahan makaamaan ja venkuloimaan, kun käskin hänen ottaa kärryt. Ohitsemme meni mies, joka lohkaisi jonkun todella typerän jutun siitä, että lapsi menee selälleen miehen nähdessään, kun on äitiinsä tullut. Mä menin aivan hämilleni ja hetken päästä tuli melkein itku. Se tuntui siinä tilanteessa jotenkin niin käsittämättömän väärältä ja ällöttävältä. Oli perjantai, raskas viikko takana, me oltiin vain perheen kanssa kaupassa ja koko mun (väsynyt) mindset oli siinä. Tuo mies on aikaisemminkin heitellyt jotain härskiä läppää kaupassa (pieni paikkakunta), mutta nyt se jollain tavalla pääsi iholle asti.
Olin niin häkeltynyt, etten osannut sanoa mitään, mutta seuraavalla kerralla olen sitten varautunut.
Pointtina tässä oli se, että joskus melko pienetkin asiat saattavat vaikuttaa turvallisuudentunteeseen. Aloittajan kohdalla kyse on vielä trauman aktivoitumisesta.
No saa ahdistua. Hyi hitto mikä "mies" sinulla. Älä jää yksin vaan puhu tuo ulos.