Onko Oreo- ja Domino-kekseillä mitään käytännön eroa keskenään?
Paitsi että Domino on ollut markkinoilla jo vuosikymmeniä ilman sen kummempaa meteliä, kun taas Oreo-keksiä pidetään jotenkin aivan uutena ja vallankumouksellisen hyvänä tuotteena.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En oikein yhdy tuohon että jenkeissä ei osata tehdä suklaata. Yhdysvalloissa on elävä intiaani joka kasvattaa tämän hetkisen ihmiskunnan parhaat suklaat.
Tehnyt viimehetkiset työt asiaan liittyen käsin jenkeistä kiitos teknologian. Minä kasvatin itse siitäkin parempaa suklaata kiitos teknologian ja tämä suklaa on maistunut kaikkien mielestä pahalta vaikka se on ihmiskunnan historian parasta.
Amerikkalaiset tekevät niin vahvaa ja tasalaatuista suklaata joka ollaan tasapainoitettu että se on monesti eurooppalaiselle liian vahvaa ja tämä on hyvä esimerkki siitä että missä on stoppi. America first then finland.
No en ole maistanut tuon intiaanin(?) suklaita, mutta jenkkien isot suklaamerkit, kuten vaikka Hershey's ovat ihan kammottavan makuisia ihan mihin tahansa verrattuna. Maistuu suunnilleen 5 vuotta vanhalta joulukalenterisuklaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein yhdy tuohon että jenkeissä ei osata tehdä suklaata. Yhdysvalloissa on elävä intiaani joka kasvattaa tämän hetkisen ihmiskunnan parhaat suklaat.
Tehnyt viimehetkiset työt asiaan liittyen käsin jenkeistä kiitos teknologian. Minä kasvatin itse siitäkin parempaa suklaata kiitos teknologian ja tämä suklaa on maistunut kaikkien mielestä pahalta vaikka se on ihmiskunnan historian parasta.
Amerikkalaiset tekevät niin vahvaa ja tasalaatuista suklaata joka ollaan tasapainoitettu että se on monesti eurooppalaiselle liian vahvaa ja tämä on hyvä esimerkki siitä että missä on stoppi. America first then finland.No en ole maistanut tuon intiaanin(?) suklaita, mutta jenkkien isot suklaamerkit, kuten vaikka Hershey's ovat ihan kammottavan makuisia ihan mihin tahansa verrattuna. Maistuu suunnilleen 5 vuotta vanhalta .
Voisin kehittää suklaata siitä T:intiaani. Olen valmis ottamaan yhteistyötä vastaan lojaalisella kohtaamisella.
Tästä voi kehittyä jokin todellakin mehevä suomalainen suklaa mutta se on kasvattajan päätös kuten makuelämyksillä mielletään tälläisiä päätöksiä. Tuskin nyt ne saavat päättää ne kaikki jotka on sanonut sitä paskan makuisiksi. Ehkä se on vain liian hyvää teille. Tosin jos metallini palautettaisiin niin voisin kasvattaa ihan samanlaista lisää... tietoa riittää tästä. Samalla kirjaston suklaan historia kirjan voitaisiin uusia suklaan perimmäillä tiedoilla ottamalla parhat faktat vanhasta kirjasta mukaan ja fiktiot voitaisiin dumpata vain pois ja niitä epäkohtia kirjassa ilmenee.
Suklaankasvattaja? Missä suklaa kasvaa, puussa, maassa vai pensaassa?
Vierailija kirjoitti:
Se kasvaa rikkaassa maassa joka antaa rikkaruohon kasvaa varjellen muita kasveja ja muut kasvit varjelevat suklaata trooppisessa ilmastossa.
En jaksa nyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset tekevät niin vahvaa ja tasalaatuista suklaata joka ollaan tasapainoitettu että se on monesti eurooppalaiselle liian vahvaa ja tämä on hyvä esimerkki siitä että missä on stoppi. America first then finland.No en ole maistanut tuon intiaanin(?) suklaita, mutta jenkkien isot suklaamerkit, kuten vaikka Hershey's ovat ihan kammottavan makuisia ihan mihin tahansa verrattuna. Maistuu suunnilleen 5 vuotta vanhalta .
Voisin kehittää suklaata siitä T:intiaani. Olen valmis ottamaan yhteistyötä vastaan lojaalisella kohtaamisella.
Tästä voi kehittyä jokin todellakin mehevä suomalainen suklaa mutta se on kasvattajan päätös kuten makuelämyksillä mielletään tälläisiä päätöksiä. Tuskin nyt ne saavat päättää ne kaikki jotka on sanonut sitä paskan makuisiksi. Ehkä se on vain liian hyvää teille. Tosin jos metallini palautettaisiin niin voisin kasvattaa ihan samanlaista lisää... tietoa riittää tästä. Samalla kirjaston suklaan historia kirjan voitaisiin uusia suklaan perimmäillä tiedoilla ottamalla parhat faktat vanhasta kirjasta mukaan ja fiktiot voitaisiin dumpata vain pois ja niitä epäkohtia kirjassa ilmenee.Ok. Maksan työstäsi ja maastasi kartongin tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kasvaa rikkaassa maassa joka antaa rikkaruohon kasvaa varjellen muita kasveja ja muut kasvit varjelevat suklaata trooppisessa ilmastossa.
En jaksa nyt...
Ok eli varjelun takia ei sula?
Domino on kopio amerikkalaisesta Oreosta, sillä erotuksella että suomalaisessa Dominossa on enemmän sokeria ja vähemmän kaakaota kuin esivastineessaan Oreossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa nyt...Ok eli varjelun takia ei sula?
[Kyllä][joo]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi kehittyä jokin todellakin mehevä suomalainen suklaa mutta se on kasvattajan päätös kuten makuelämyksillä mielletään tälläisiä päätöksiä. Tuskin nyt ne saavat päättää ne kaikki jotka on sanonut sitä paskan makuisiksi. Ehkä se on vain liian hyvää teille. Tosin jos metallini palautettaisiin niin voisin kasvattaa ihan samanlaista lisää... tietoa riittää tästä. Samalla kirjaston suklaan historia kirjan voitaisiin uusia suklaan perimmäillä tiedoilla ottamalla parhat faktat vanhasta kirjasta mukaan ja fiktiot voitaisiin dumpata vain pois ja niitä epäkohtia kirjassa ilmenee.Ok. Maksan työstäsi ja maastasi kartongin tupakkaa.
En ymmärrä. Sanoin että en jaksa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Suklaankasvatuksesta maininnut on ilmeisesti amerikkalainen ja on kääntänyt termin väärin. Uskoisin että hän tarkoitti suklaan valmistusta.
Oreot ovat vegaanisia. Makueroista en osaa sanoa, kun en ole syönyt Dominoita vuosiin.
Dominot on parempia mutta syön nykyään oreoita koska ne ovat vegaanisia.
Vierailija kirjoitti:
Maku (Oreossa parempi). Eiköhän Oreot ole vanhempia kuin Dominot.
Oreoita alettiin valmistaa 1912. Dominoita 1950-luvulla.
Suklaakeksiosastolla tykkään enemmän Oreoista. Totuin niihin USAssa asuessa. Mutta Dominoissa on hyvä vaalea kaardemummaversio, joka on ihana <3
harvinaisen tyhmä ja turha ketju, joka kuvastaa AP:n sivistymättömyyttä/tyhmyyttä ja kehtaa sen vielä ääneen ilmaista ja siitä ketjun perustaa. Ei jatkoon.
Minä tykkäsin appelsiini mehusta kuin olin jenkeissä. Päähäni tuli ääni tai joku visio ylemmästä tahosta ja sain ohjeet ja toimin sen mukaisesti kauppaan mentyäni ja se appelsiini mehu teki kyllä pirun hyvää enkä ole niin vahvaa appelsiini mehuun päässyt toiseen kertaan käsiksi. Tälläisissä asioissa kannattaa ottaa hyödyn irti.
Eikös Oreoiden vegaanisuus ollut maakohtaista? Eli kannattanee varmuudeksi tarkastaa jos ostaa muualla.
On. Dominot ovat hyviä, Oreot eivät.
Bloggarit tyksii enemmän Oreoista, siksi Oreot ovat nyt niin POP! Omasta mielestäni Dominot paaaaaljon parempia, kerran ostin Oreo-paketin ihan vain blogien innoittamana, en pitänyt. Ehkä Dominot ovat nuorten bloggarityttöjen mielestä vähän mummokekseejä? No, mä oon yli 40, ei haittaa syödä mummokeksejä.
Amerikkalaiset tekevät niin vahvaa ja tasalaatuista suklaata joka ollaan tasapainoitettu että se on monesti eurooppalaiselle liian vahvaa ja tämä on hyvä esimerkki siitä että missä on stoppi. America first then finland.