Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin käyttää rahaa jos sitä tulee liikaa?

Vierailija
13.09.2018 |

En ole oikein mikään sijoittajatyyppi ja palkkaa tulee oikein hyvin ja ylityöt sekä työmatkat rahan tuloa vain lisää.

Kaikkenlaista roinaa ollaan jo hankittu ja matkailu ei kiinnosta, kun työreissujakin on aika paljon.

Mihinkähän sitä nyt käyttäisi? Ja tietenkään en vain anna sitä pois.
Mitä te teette ns. ylimääräisellä rahalla?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitukseen ehdottomasti. Avaa tili Nordnetiin ja laita tililtä automaattisiirtona johonkin rahastoon joka kuukausi tietty summa. Älä koske rahastoon ja seurantaakin suosittelen vain puolen vuoden välein. Jatka tuota riittävän kauan (mielellään kymmeniä vuosia) niin pääset kivasti kiinni korkoa korolle - vipuun tekemättä juuri mitään.

Vierailija
22/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyys, lahjoitus, sijoitus tms.

Kyllä rahan käytettyä saa jos haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei enää kaappeihin ja laatikoihin mahdu, niin pitää sitten varmaan alkaa vetää ylimääräiset vessasta alas.

Vierailija
24/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästöön mahdollisia lapsia varten, niin niiden ei tarvi stressata Kela-lappujen takia.

Vierailija
25/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvopaperit tai purjevene. Muu on turhaa.

Vierailija
26/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita vaikka syöpätutkimukseen. Sinäkin hyödyt siitä, jos ja kun sinä tai joku läheisesi joskus sairastuu. 1/3 suomalaisesta sairastuu syöpään. 

Tai lahjoita johonkin muuhun vastaavaan tutkimukseen.

Vierailija
27/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvopaperit tai purjevene. Muu on turhaa.

Millä perusteella purjevene ei ole? 

Vierailija
28/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mallia Roopesta ja rakenna rahasäiliö. Rahakylvyt kuulemma virkistävät.

Vierailija
29/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS minulla jäisi "ylimääräistä" rahaa, kävisin konserteissa, teatterissa, jääkiekkopeleissä jne. Ottaisin manikyyrejä, kasvohoitoja, hierontoja jne. Auttaisin pienituloisia läheisiäni: ostaisi iäkkäille vanhemmilleni siivouspalvelun säännöllisesti, palkkaisin yh-siskolleni lastenhoitajan ja veisin hänet hemmotteluhoitoihin jne. Kyllä rahalle käyttöä löytyy, vaikka ei tavaraa haalisi ja sijoittamista harrastaisikaan.

Vierailija
30/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sijoitan, jotta saisin lisää rahaa, ja matkusteluun uppoaa melkoisesti. En pidä työmatkoja matkusteluna, jaksan siis matkustaa kaikki lomani ja vähän enemmänkin. Luksushotelleissa sielu ja raha lepää...

Vierailija
31/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoita nyt ainakin vähän kuukausittain vaikka indeksiin. Pitkällä tähtäimellä aina kannattavaa eikä tarvitse sen kummempaa alan tietämystä.

Mikä on indeksi?

- ap

3,7 näillä koroilla.

Vierailija
32/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aika paljon rahaa lasteni auttamiseen. Ovat kaikki opiskelijoita, joten rahantarvetta löytyy.

Vierailija
33/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS minulla jäisi "ylimääräistä" rahaa, kävisin konserteissa, teatterissa, jääkiekkopeleissä jne. Ottaisin manikyyrejä, kasvohoitoja, hierontoja jne. Auttaisin pienituloisia läheisiäni: ostaisi iäkkäille vanhemmilleni siivouspalvelun säännöllisesti, palkkaisin yh-siskolleni lastenhoitajan ja veisin hänet hemmotteluhoitoihin jne. Kyllä rahalle käyttöä löytyy, vaikka ei tavaraa haalisi ja sijoittamista harrastaisikaan.

Tuohan on varakkaalle ihmiselle ihan perustason itsestään ja mielestään huolehtimista.

Vierailija
34/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on varakkaalle ihmiselle ihan perustason itsestään ja mielestään huolehtimista.

Mutta minä en olekaan varakas.

Vierailija
35/35 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa nuo vanhempien ja sukulaisten auttamisetkin? Mitä työssäni olen nähnyt, niin eipä siltä vaikuta.