Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö hiukset enää esim yli 40 vuotiaana kasva kovin pitkiksi? Vyötärölle asti.

Vierailija
13.09.2018 |

Leikkasin mun hiuksia reilusti, puoleen selkään asti. Ennen ne on nopeasti kasvanut vyötärölle. Nyt tuntuu että jopa lyhenevät vaan, mittaa ei tule. Johtuuko tämä mun iästä? Vai jostakin vitamiinin puutoksesta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 62 v ja minulla hiukset kasvavat kyllä hyvin. Nytkin minulla on vyötärölle ulottuvat. En koskaan kuivaa hiuksiani, vaan annan niiden kuivua itsekseen, pesen ne iltaisin. Jokus laitan muutaman vaalennusraidan, aina paljon hoitoainetta sampoopesun jälkeen, eikä ikinä muuta. Ei käsittelyaineita tai fööniä. En polta tai juo, syön vitamiineja ja estrogenihormonia, sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
22/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain harvoilla voi kasvaa, minulla ei kasva kuin olkapäälle ja sitten kuivettuvat, hapertuvat ja kähertyvät kasaan. Olen myös alkanut kaljuuntua rankasti ja hiusrajakin pakenee samalla.

Olen siis nainen, kyllä tätä ihan naisillakin tapahtuu, mutta siitä ei missään puhuta ja se yritetään peittää. Minäkin ostan hiustuuhennetta, joka peittää kaljun. Ponnaria en saa kohta enää ollenkaan, siinä on nytkin vain pari karvaa.

Nuorena mulla oli pitkä tukka.

n46

Naisten kaljuuntumisesta puhutaan tosiaan yllättävän vähän siihen nähden miten yleistä se on. Monilla vanhemmilla naisilla näkee päänahan ihan selkeästi, vaikka hiuksia on yritetty tuuheuttaa ja pitää lyhyenä. Ei tarvitse paljoa ihmetellä miksi niin monet vanhemmat naiset leikkaavat lyhyet hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain harvoilla voi kasvaa, minulla ei kasva kuin olkapäälle ja sitten kuivettuvat, hapertuvat ja kähertyvät kasaan. Olen myös alkanut kaljuuntua rankasti ja hiusrajakin pakenee samalla.

Olen siis nainen, kyllä tätä ihan naisillakin tapahtuu, mutta siitä ei missään puhuta ja se yritetään peittää. Minäkin ostan hiustuuhennetta, joka peittää kaljun. Ponnaria en saa kohta enää ollenkaan, siinä on nytkin vain pari karvaa.

Nuorena mulla oli pitkä tukka.

n46

Naisten kaljuuntumisesta puhutaan tosiaan yllättävän vähän siihen nähden miten yleistä se on. Monilla vanhemmilla naisilla näkee päänahan ihan selkeästi, vaikka hiuksia on yritetty tuuheuttaa ja pitää lyhyenä. Ei tarvitse paljoa ihmetellä miksi niin monet vanhemmat naiset leikkaavat lyhyet hiukset.

Jonkunlainen tabu, en kyllä tiedä miksi.

Vierailija
24/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkasin mun hiuksia reilusti, puoleen selkään asti. Ennen ne on nopeasti kasvanut vyötärölle. Nyt tuntuu että jopa lyhenevät vaan, mittaa ei tule. Johtuuko tämä mun iästä? Vai jostakin vitamiinin puutoksesta?

Hiusten kasvu riippuu geeneistä eikä siihen voi vaikuttaa muuten kuin tasapainoisella ruokavaliolla.

Keski-ikäisenä harva pystyy kasvattamaan vyötärömittaisen tukan. Muutenkin sellainen hiusmalli vaatii kapeaa vyötäröä. Lapaluihin ylettyvä malli kaventaa optisesti vyötäröä.

Vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen harvalla ovat samanlaiset hiukset kuin nuorena. Silloin voi olla kiitollinen kun saa kasvatettua edes polkkatukan,

Vierailija
25/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin kun huomasin että yhden suosikkibändikin laulaja käyttää hiuspidennystä, mies kyllä mutta silti, yli nelikymppinen hevilaulaja, Kun haluaa pitää hevilettinsä, on näköjään laittanut tekotukkaa päähän. Huomasin kun moshasi hidastettuna.

Minäkin siis olen kaljuumntuva nainen, joten tunsin suurta sympatiaa tätä miestä kohtaan, saman ikäisiä ollaan ja samassa jamassa. Minä en ole tekotukkaa hankkinut mutta heviletistä on enää ihan turha haaveilla. Ei tuu vanhuus yksin.

Vierailija
26/26 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taitaa olla enemmän geeniperintöä. Poikani hiukset on kuin pystykorvan turkki. Ukillani ja äidilläni oli myös paksu ja vahva tukka, joka harmaantui vasta 70-veenä. Anopillani on ohut tukka, ja noituu sitä aina. Mieheni taas kaljuuntui nuorena. Omat hiukset on takapuoleen, ja ne on leikattu olkapäille 2015.

Ikää 48 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän