Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vaatia ystävääni pyytämään anteeksi ja ymmärtämään, että käytöksen tulee muuttua?

Vierailija
13.09.2018 |

...ennen kuin jatkan yhteydenpitoa tai välejä hänen kanssaan. Kyseessä on sukulaiseni, joka oli ystäväni, ja joka pahoitti mieleni, eikä osaa/suostu/kykene ymmärtämään osuuttaan asiaoissa. Hän siis kyllä pahoitteli, mutta ei sillälailla ymmärrä osuuttaan, että nyt olisi sitten muututtava, ellei halua loukata minua ikinä enää.
Minua ei yhteistyön jatkaminen hänen kanssaan enää kiinnosta, mutta hänen äitinsä, tätini, soitti minulle. Hänestä olen aina pitänyt, mutta nyt ei jänkään tajua, ettei serkun pelkkä pahoillaanoleminen riitä, serkulla on vikoja/ongelmia, joiden kanssa en halua elää, enkä olla tekemisissä. Tällaista on tietenkin hiukaan vaikeaa sanoa tädille ratakiskonkaan kanssa pahoittamatta hänen mielään. En haluaisi sitä pahoittaa. Mutta en haluaisi hänen tytärtäkään enää meidän taloomme, jossa hän oli tilapäisesti asumassa, koska halusimme auttaa häntä ja meillä oli talo tyhjillään.
Mutta serkulle sanoin, että alkaa etsiä uutta paikkaa, mihin mennä (meni väliaikaisesti ulkomaille, josta siis on nyt paluumuuttaja Suomeen) mutta hänen äitinsä toivoo, että serkkuni saisi asua meillä vielä hetken. Itse tiedän, että jos joudun olemaan tekemisissä ilman serkun anteeksipyyntöä ja kykyä ja halua (ymmärrystä!) koittaa muuttua, niin minusta kuoriutuu häntä kohtaan vitttumainen vitttuileva ääliö. Ja se on silloin minusta heidän vikansa, jos niin käy. Minähän sanoin, että etsi uusi paikka.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii ja suhtaudu serkkuni kuin vuokralaiseen, ilman tunnepohjaisia reaktioita ja hae lintu nyt kotiin. Anteeksipyyntöä kummempaa et voi ihmisiltä vaatia, kun aito katumus ei tule käskien.

Ei sovi mun luonteelle tuollainen. Tai olisi ehkä hyvä, jos ei kokisi siitä syyllisyyttä, ettei itse enää voi suhtautua kuin siskoon, mutta se on iskostettu aika syvälle minuun, että keille pitää olla hyvä ja miksi. Mutta nyt sitä kohtaa, miksi minä HALUAISIN olla hyvä hänelle ei ole. Iskostus ei vain ota sitä huomioon. Voinette arvata keneltä iskostus on peräisin, kun siinä ei huomioida minun halujani lainkaan. Pelkästään se, miten pitää käyttäytyä. Ja mähän en käyttäydy niin. Mä käyttäydyn niin kuin mä haluan ja tuolle en enää halua olla hyvä. En tosin myöskään paha, mutta en mitään muutakaan. Että hetken aikaa siinä tuumailtuani huomasin, että se meni yllättävän nopeasti vituiksi, lol.

Ap

Vierailija
22/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hain linnun sinä samana iltana pois, selvitin sen hänelle siinä puhelussa kun sain suunvuoron.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä tapahtuukaan, kun ap:n kuolleeksi luultu kaksoisveli, Estèban, palaa meriltä? Entä kuka jätti poliisille nimettömän vihjeen Carlos-enon kytköksistä mafiaan? Kaikkeen tähän vastaukset ensi viikolla.

Vierailija
24/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätinihän "syyllisti" minua, että ei serkkuni mihinkään hotelliinkaan voi mennä. En tiedä miksi näin sanoi, rahan, vai pienen lapsen takia, mutta lapsen kanssa voi ainakin mennä airbnb:hin. Niin nyt mieheni keksi, että voisin sanoa tädille, että serkku voi mennä vaikka hotelliin, ja minä maksan tädille sen kymppitonnin. (Täti rahoittaa tyytärensä elämää). Joten he voivat nyt yhdessä käyttää sitten tädin rahat siihen. Varsinkin kun täti haluaa auttaa omaa tytärtään, niin että tulee samalla pyllistäneeksi minun tunteilleni, mitä en hyväksy, jos olemme muka hyviä ystäviä, emmekä vain sukulaisia. Pyllistää siis siinä, että esitti toivomuksen, että serkkuni saisi vielä asua meillä. Eikä suinkaan mene sanomaan tyttärelleen, että tuo tie nousi pystyyn omaa syytäsi. Jos on noin yhtäköyttäyhdistystä lapsensa kanssa, niin maksakoot tämän hotellia/majoitusta vaan, eikä sysää sitä minulle, joka jo pahoitin mieleni.

Ap

Vierailija
25/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tapahtuukaan, kun ap:n kuolleeksi luultu kaksoisveli, Estèban, palaa meriltä? Entä kuka jätti poliisille nimettömän vihjeen Carlos-enon kytköksistä mafiaan? Kaikkeen tähän vastaukset ensi viikolla.

Mun elämä ei ole vielä mitään verrattuna serkun toilailuista aiheutuviin jännäreihin! :D

Ap

Vierailija
26/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä ei ole vielä mitään verrattuna serkun toilailuista aiheutuviin jännäreihin! :D

Ap

Siis hänelle aiheutuviin :)

Ap

Vierailija
27/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätinihän "syyllisti" minua, että ei serkkuni mihinkään hotelliinkaan voi mennä. En tiedä miksi näin sanoi, rahan, vai pienen lapsen takia, mutta lapsen kanssa voi ainakin mennä airbnb:hin. Niin nyt mieheni keksi, että voisin sanoa tädille, että serkku voi mennä vaikka hotelliin, ja minä maksan tädille sen kymppitonnin. (Täti rahoittaa tyytärensä elämää). Joten he voivat nyt yhdessä käyttää sitten tädin rahat siihen. Varsinkin kun täti haluaa auttaa omaa tytärtään, niin että tulee samalla pyllistäneeksi minun tunteilleni, mitä en hyväksy, jos olemme muka hyviä ystäviä, emmekä vain sukulaisia. Pyllistää siis siinä, että esitti toivomuksen, että serkkuni saisi vielä asua meillä. Eikä suinkaan mene sanomaan tyttärelleen, että tuo tie nousi pystyyn omaa syytäsi. Jos on noin yhtäköyttäyhdistystä lapsensa kanssa, niin maksakoot tämän hotellia/majoitusta vaan, eikä sysää sitä minulle, joka jo pahoitin mieleni.

Ap

Näin täti myös saisi tuta, että ongelmat todellakin ovat hänen tyttärellään, ja ellei kasvata tätä, ne tulevat aina kaatumaan toisten niskoille. Ottakoot ne sitten vain omille niskoilleen, minusta ei saa siihen jakajaa, koska minulla on ollut tässä jo pitkään aivan tarpeeksi paha olla muutenkin.

Ap

Vierailija
28/28 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini ilmeisesti kuvittelee, että minulla on voimia ja kiinnostusta jakaa hänen kanssaan hänen lapsensa ongelmat niin, ettei tämän itsensä tarvitse niitä kohdata ja ottaa vastuulleen. Onneksi minun äitini ei muusta pösilöydestään huolimatta ollut noin vinoutunut tuossa asiassa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi