Hyväksytkö kostaminen?
Koetko koston olevan toimintatapana oikeutettu, jos tulet pahasti loukatuksi jonkun taholta?
Kommentit (24)
En mistään pikkuasioista. Sen sijaan ymmärrän verikoston lievien rangaistusten yhteiskunnassa.
En hyväksy.
Silti aion tulevaisuudessa tehdä parille ihmiselle kunnon koston.
En hyväksy. Sen sijaan kostan exälle sen että jätti mut näyttmällä kohta tosi hyvältä ja voimalla paljon paremmin kuin hän:) Valkoinen, viaton kosto:)
Sellaiset asiat kannattaa maksaa takaisin korkojen kanssa joista on valmis ottamaan ehdollisen tuomion.
Totta kai, monet ihmiset eivät tunnu ymmärtävän muunlaista palautetta.
Joo. Itse kostin läheiseni kuoleman. Viha ja raivo piti minut elossa monta vuotta.
kyllä, vaikka se kuluttaa. Kosto ei vanhene koskaan ja se tarjoillaan kylmänä.
en hyväksy kostoa, mutta kyllä toivon että ex saa kokea saman minkä teki mulle ja etenki lapselleen, lapsi ei oo 6kk nähnyt isäänsä
En. Kostaminen on turhaa. Hukattua energiaa.. Pyrin unohtamaan ikävät asiat ja poistamaan ikävät ihmiset elämästäni. Paras kostoni on se, että dissaan ihmisen jatkossa kokonaan. Systemaattisesti, täydellisesti ja lopullisesti. Joku saattaa pienessä mielessään kuvitella, että pidän mykkäkoulua, mutta hän on väärässä. Olen suunnannut ajatukseni muihin asioihin ja muihin ihmisiin.
Ehkä kostoni on sitten se, että annan hänen pienessä mielessään kuvitella, että muka ajattelisin häntä tai välittäisin siitä, mitä hän minusta ajattelee.
Kostaminen on lapsellista. Kyllä karma hoitaa asian.
Vierailija kirjoitti:
En. Kostaminen on turhaa. Hukattua energiaa.. Pyrin unohtamaan ikävät asiat ja poistamaan ikävät ihmiset elämästäni. Paras kostoni on se, että dissaan ihmisen jatkossa kokonaan. Systemaattisesti, täydellisesti ja lopullisesti. Joku saattaa pienessä mielessään kuvitella, että pidän mykkäkoulua, mutta hän on väärässä. Olen suunnannut ajatukseni muihin asioihin ja muihin ihmisiin.
Ehkä kostoni on sitten se, että annan hänen pienessä mielessään kuvitella, että muka ajattelisin häntä tai välittäisin siitä, mitä hän minusta ajattelee.
Mä ajattelin ennen näin. Mutta entä jos pahantekijäsi/kiusaajasi ei jätä sinua rauhaan? Silloin on vaan lyötävä kerran niin lujaa, että kiusanteko loppuu siihen paikkaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten niin totta. Jos jaksaa odottaa, kyllä paskat tuhoaa lopulta itse itsensä.
Toki karmaa voi aina vähän avustaa...
Voiko laskea kostoksi jos 2v ajan olen turhaan yrittänyt saada kommunikaatiota pelaamaan suoraan ja tulevassa tilanteessa tämän henkilön on "pakko" olla minuun suoraan yhteydessä jos on asiaa ja suunnittelen jo passiivista välttelyä (eli viivyttelen vastaamista ja sitten vastaan jotain ympäripyöreää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten niin totta. Jos jaksaa odottaa, kyllä paskat tuhoaa lopulta itse itsensä.
Onko tosiaan näin? Esimerkiksi moni entinen natsi on viettänyt ilmeisesti ihan hyvää elämää oikeutta ulkomailla pakoillessaan vanhaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin ennen näin. Mutta entä jos pahantekijäsi/kiusaajasi ei jätä sinua rauhaan? Silloin on vaan lyötävä kerran niin lujaa, että kiusanteko loppuu siihen paikkaan kokonaan.
No joo... Itsepuolustus on eri asia kuin kosto. Löisin kyllä takaisin, lujaa ja heti. Mutta eipä minulla ole kiusaamisesta kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan aina karma toimi. Välillä ne pahantekijät porskuttaa ja elää lopulta kuitenkin paremman elämän kuin itse. Siitäkö sitten pitäisi olla tyytyväinen, että lopulta kupsahtavat vanhuuteen.
En. Jos joku loukkaa, en tuhlaisi tähän henkilöön enää yhtään aikaa. Ja haluan pysyä koko ajan viisaampana enkä alentua samalle tasolle.