Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että hoitajat arvostelee keskenään potilaiden kroppia?

Vierailija
12.09.2018 |

Ja varsinkin miespotilaiden elimiä. Olen saanut kuulla että varustettu mies on kaikkien osaston hoitajien tiedossa alta aikayksikön.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat saa keskenään puhua mitä lystää (?) Kunhan tiedot jää heidän välisiksi eikä liiku mihinkään työpaikan seinien sisältä.

Juuri näin!

Eikä niiden potilaiden kroppia arvostella noin yleisesti. Toki joskus voi mainita työkaverille, jos on esim.treenattu kroppa ja silmälle ilo. Mutta sellaiseen en ole törmännyt, että elimiä arvioitaisiin.

Vierailija
22/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät todellakaan puhu potilaista yhtään mitään. Niillä on ihan omat juorunsa, ei ne nyt tauoillansa potilaista puhu.😂

No ei ne pelkästään potilaista juoruile, ne puhuu potilaiden omaisista ja haukkuu niitä myös. Kuullut olen kaiken... suosittu aihe on haukkua huonokuntoista ja lihavaa potilasta kuinka on itse aiheuttanut sairautensa. Omaiset haukutaan heti jos uskaltavat kyseenalaistaa hoidon laatua tai sen puutetta (oon ollut yli 10 v. töissä laitoshuoltajana sairaalassa ja hoivakodeissa, hiljaisena sivustaseuraajana :) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää! Oikeesti! Ei vois vähempää kiinnostaa! Oon ollu hoitajana kohta 20 vuotta eikä ikinä, kertaakaan oo tullu mieleenkään tollasista asioista puhua. En suoraan sanottuna edes kiinnitä huomiota siinä mielessä. Eikä oo kyllä kukaan kolleega myöskään ottanut puheeksi. Kyllä varmasti sais hullun maineen jos tollasia alkais työkavereille puhumaan.

Kiitos! Te hoitajat olette parhaita! Lääkäreiltä saa välillä huonoakin kohtelua, mutta te hoitajat lähes aina jaksatte nähdä sen ihmisen siinä. Mä lauon aina tosi huonoja vitsejä kun pelottaa ja jotkut hoitajat jopa nauraa niille. Se helpottaa oudosti.

Te teette ihan älyttömän merkityksellistä työtä. Opetetaanko teille sosiaalisia taitoja erikseen? Usein ns. asiakaspalvelu nimittäin toimii erittäin hyvin.

t: potilas

Vierailija
24/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisessa mielessä ei todellakaan arvostella, mutta jos nyt joku Robin sattuisi tulemaan alasti käsiteltäväksi, niin täytyisi sitä ehkä hieman hehkuttaa. Ei siis mitään mittoja tms. kertomalla vaan esim. siten että kuinka paljon korvia kuumotti pestäessä yms.

Vierailija
25/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulisit. Puhuuhan psykologitkin varmasti potilaistaan (yleisellä tasolla) ja kuka tahansa jonka pitäisi periaatteessa noudattaa vaitiolovelvollisuutta. Se on yksinkertaisesti ihmisluonnon vastaista, ettei saisi kertoa ihmeellisistä/oudoista näkemistään/kokemistaan asioista ja harva tätä viettiä pystyy vastustamaan.

Vierailija
26/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niistä puhutaan. Ei tietenkään normaaleista, mutta todella pienistä ja todella isoista kyllä juoruillaan.

Vierailija
27/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitajana ei moinen tulisi mieleenkään. Asiakkaat joskus tosin antavat suoriakin ehdotuksia ja on yksi naimisiinkin pyydellyt, mutta olen suhtautunut tuollaisiin ehdotuksiin lähinnä neutraalisti ja huumorilla. Eipä tässä ammatissa varmaankaan voi toimia kohtaamatta tuollaista.

Vierailija
28/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei puhuta. Joskus saatan todeta että "3. Huoneen 9kymppisellä rouvalla on uskomattoman kauniit ja paksut hiukset" Tai muuta vastaavaa positiivista.

Vierailija
29/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, ei vois vähempää kiinnostaa. Luonteenpiirteistä voidaan mainita, jos joku on erityisen mukava tai ilkeä, mutta ei tuu edes katsottua "sillä silmällä" kenenkään kroppaa tai elimen kokoa.

Vierailija
30/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on paljon yksinkertaisempi, jonka paljasti mm. ilmeisesti paljon hoitajien taukotilassa aikaa viettänyt 11: ne juoruavat toistensa edesottamuksista, puhuvat pahaa esimiehistään ja yhteisistä tutuista. Paremman puutteessa seiskajulkkiksetkin kelpaavat juorunjuureksi.

Vierailija
31/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty. Mekin pankissa naureskellaan ihmisten tilitapahtumille.

Vierailija
32/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan 😆

Vierailija
33/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää! Oikeesti! Ei vois vähempää kiinnostaa! Oon ollu hoitajana kohta 20 vuotta eikä ikinä, kertaakaan oo tullu mieleenkään tollasista asioista puhua. En suoraan sanottuna edes kiinnitä huomiota siinä mielessä. Eikä oo kyllä kukaan kolleega myöskään ottanut puheeksi. Kyllä varmasti sais hullun maineen jos tollasia alkais työkavereille puhumaan.

Kiitos! Te hoitajat olette parhaita! Lääkäreiltä saa välillä huonoakin kohtelua, mutta te hoitajat lähes aina jaksatte nähdä sen ihmisen siinä. Mä lauon aina tosi huonoja vitsejä kun pelottaa ja jotkut hoitajat jopa nauraa niille. Se helpottaa oudosti.

Te teette ihan älyttömän merkityksellistä työtä. Opetetaanko teille sosiaalisia taitoja erikseen? Usein ns. asiakaspalvelu nimittäin toimii erittäin hyvin.

Kiitos itsellesi! Tuntuupa kivalta saada välillä hyvääkin palautetta. Se on nimittäin arjessa aika harvinaista. Suurin osa potilaista kohtelee meitä hoitajia ihan neutraalisti, harvempi suoraan haukkuu tai arvostelee mutta ei myöskään kehu. Kerran muistan kun osastonhoitaja pyysi minua käymään. Ehdin jo ajatella että joku on valittanut tai olen tehnyt jotain väärin, mutta sainkin kuulla että joku potilas oli erikseen käynyt kehumassa että hänen mielestään olin osannut häntä erityisen hyvin auttaa. Kyllä lämmitti mieltä ja motivoi jatkossakin tekemään parhaansa!

Vierailija
34/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos itsellesi! Tuntuupa kivalta saada välillä hyvääkin palautetta. Se on nimittäin arjessa aika harvinaista. Suurin osa potilaista kohtelee meitä hoitajia ihan neutraalisti, harvempi suoraan haukkuu tai arvostelee mutta ei myöskään kehu. Kerran muistan kun osastonhoitaja pyysi minua käymään. Ehdin jo ajatella että joku on valittanut tai olen tehnyt jotain väärin, mutta sainkin kuulla että joku potilas oli erikseen käynyt kehumassa että hänen mielestään olin osannut häntä erityisen hyvin auttaa. Kyllä lämmitti mieltä ja motivoi jatkossakin tekemään parhaansa!

Mä olen välillä miettinyt, että haluaisin yhä käydä jättämässä positiivista palautetta hoitajille erääseen paikkaa. Kävin isossa leikkauksessa ja silloin olin vähän sekaisin, mutta hoitajat auttoi mua todella paljon. Siitä on kuitenkin jo vuosi.

Lääkehuuruissa tietty kiittelin hoitajia, mutta tokkopa ottivat tosissaan. Tai ehkä toivottavasti ottivat. Jokainen hoitaja oli niin mukava ja oikeasti sillä oli vaikutusta pidempäänkin. Odotin viileämpää kohtelua. Raportissa luki, että olin hyväntuulisen oloinen. Olin sairaalassa ihan hämmentynyt siitä, miten hyvää palvelu oli ja miten mukavia mulle oltiin.

Itse olin tuon hoitojakson aikana todella arassa tilanteessa ja pelkäsin paljon toimenpiteitä. En aina osannut sanoa oikeita asioita. Jälkikäteen kiitollisuuden tunne hoitajia kohtaan on kuitenkin ollut suuri.

Arvostan älyttömästi ihmisiä, jotka tekevät työtä hoitajina.

Vierailija
35/35 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, hoitajat ovat yleensä lihavia ei heillä ole varaa arvostella muita.

Juuri näin ja sitähän joskus tutkittiinkin, että terveydenhoitoalalla lihavilla naisilla on vielä poikkeuksellisen suuret pimpsavärkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi