Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Idols 2018 -keskusteluketju

Vierailija
12.09.2018 |

Alkaa nyt!

Kommentit (1928)

Vierailija
1561/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten Elastinen kyseli Leolta, pystyykö tekemään ennen kevättä 10 biisiä lisää? Eikö Elastinen pidä niitä Leon jo 10 julkaistua biisiä tarpeeksi hyvinä?

Mutta eipä muilla kilpailijoilla ollut vielä yhtään omaan biisiä valmiina.

Vierailija
1562/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten Elastinen kyseli Leolta, pystyykö tekemään ennen kevättä 10 biisiä lisää? Eikö Elastinen pidä niitä Leon jo 10 julkaistua biisiä tarpeeksi hyvinä?

Jo julkaistuja biisejä ei varmaan kelpuuteta enää levylle mut hyvän tuottajan kanssa varmasti saisi kasaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo julkaistuja biisejä ei varmaan kelpuuteta enää levylle mut hyvän tuottajan kanssa varmasti saisi kasaan.

Ei kai niitä ole muualla julkaistu kuin Soundcloudissa. Ei kai Soundcloud ole este levyttämiselle?

Vierailija
1564/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken tallenteelta kisan. Nooralla on mahiksia vaikka mihin kun pudottaa puolet painostaan. Luulen, et paino vaikutti myös äänestämiseen.

Anteeksi mitä v****a?

Vierailija
1565/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räppäreistä ei osaa kukaan laulaa. Ei Cheek, ei Mikael Gabriel, ei Elastinen.

Paleface ja Stig osaavat.

Vierailija
1566/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Leolta laulu ei suju, vaikka viihdyttävä on muuten. Tyyppinä on kiinnostava, mutta ääni on täysin soinniton. Päätä koskee yrittää saada sanoista selvää, vaikka sisältöä löytyisi.

Pitäisikö tamppaukselle vaan olla oma kisa?

Studioissa tehdään tietysti ihmeitä ja saadaan ääneen rikkautta, joten siellä kai on jo Rähinässä piikki auki. Ehkä tämä sitten menee niin.

Vierailija
1567/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idolin pitäisi olla myös idolin näköinen.

Kuka näistä sinun mielestäsi ei ole idolin näköinen?

Vierailija
1568/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt hivenen offtopikiksi, mutta pakko kertoa. :D

Kun tässä puhuttiin, että eräs P-kirjaimella alkava nimi juuttuu filtteriin, jos sen kirjoittaa perusmuodossaan. No, testasin tätä kirjoittamalla erään NHL:ssä Winnipeg Jetseissä pelaavan suomalaisen jääkiekkoilijan nimen perusmuodossaan. Arvaatteko miten kävi? No filtteriinhän se juuttui. :D

Vierailija
1569/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi Leoa haukutaan, kun hän on selvästi taitavin koko porukasta? Pojalla ikää vain 16-vuotta ja osaa räpätä noin hyvin ja tekee itse laulut myös. Räppääminen on myös hankalaa ja se on muutakin kuin puhumista.

Vierailija
1570/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaako Pate?

Ylöspäin jos kyllä

Alaspäin jos ei

Vierailija
1571/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaako Jere?

Ylöspäin jos kyllä

Alaspäin jos ei

Vierailija
1572/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaako Leo?

Ylöspäin jos kyllä

Alaspäin jos ei

Vierailija
1573/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi Leoa haukutaan, kun hän on selvästi taitavin koko porukasta? Pojalla ikää vain 16-vuotta ja osaa räpätä noin hyvin ja tekee itse laulut myös. Räppääminen on myös hankalaa ja se on muutakin kuin puhumista.

Ei se ole haukkumista, että toteaa tyypin kiinnostavaksi, mutta ettei laulu suju laulukilpailussa. Räppi on kivaa, oma lahjakkuudenlajinsa ja sille tekisi oma kilpailu parhaiten oikeutta.

Vierailija
1574/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole haukkumista, että toteaa tyypin kiinnostavaksi, mutta ettei laulu suju laulukilpailussa. Räppi on kivaa, oma lahjakkuudenlajinsa ja sille tekisi oma kilpailu parhaiten oikeutta.

Pitäisikö joka laulu genreen olla oma idols? Viime vuoden voittajakin oli räppäri. Jerekin laulaa heviä/rokkia, pitäisikö hänellekin olla oma laulukilpailu? Ei minun mielestä, miksei siis Idolsissa voisi olla myös räppäreitä?

Ja siitä olet oikeassa että Leolla ei suju ns "normaali" laulaminen mutta räppäämällä laulaminen onnistuu ja pirun hyvin vieläpä.

Vierailija
1575/1928 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka palstoilla kuohuu ja etenkin Pate on nyt joutunut monen hampaisiin, (tuomareiden julkinen "pöyristyminen" Idolsin sivuilla hänen jatkoonpääsystään oli mielestäni ala-arvoista, poikkeuksena Kimmo) niin on ihanaa huomata, että jätkät ovat keskenään todella hyviä ystäviä ja tsemppaavat toinen toisiaan. On ympärillä tyypit, jotka kokevat kaiken saman ja vilpittömästi tukevat. Se on varmasti korvaamatonta.

Vierailija
1576/1928 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Jeren Sound of silence oli paras hänen tähän astisistaan esityksistä, erottui kyllä edukseen muista kilpailijoista. Jannika B :n kanssa olen siitä samaa mieltä, että hänestä on vaikea nähdä millainen artisti olisi, mutta itse asiassa tämä esitys antoi mielestäni paremmin suuntaa sille. Mutta olipa hölmö kommentti Jannikalta mainita toisen kilpailijan eli Patrikin epävireisyys kun kommentoi Jeren esitystä. Mielestäni pitäisi arvioida kerrallaan kunkin omaa esitystä eikä ruveta vertaamaan toisiin kilpailijoihin.

Vierailija
1577/1928 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kautta katsellessa on tullut ikävä Ari Koivusen ja Anna Abreun kautta...

Vierailija
1578/1928 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Jeren Sound of silence oli paras hänen tähän astisistaan esityksistä, erottui kyllä edukseen muista kilpailijoista. Jannika B :n kanssa olen siitä samaa mieltä, että hänestä on vaikea nähdä millainen artisti olisi, mutta itse asiassa tämä esitys antoi mielestäni paremmin suuntaa sille. Mutta olipa hölmö kommentti Jannikalta mainita toisen kilpailijan eli Patrikin epävireisyys kun kommentoi Jeren esitystä. Mielestäni pitäisi arvioida kerrallaan kunkin omaa esitystä eikä ruveta vertaamaan toisiin kilpailijoihin.

Jereä oli todella epäammattimaisesti valmennettu tuohon Sound of Silenceen. Kyllä ammattilaisen olisi pitänyt huomata nuotin vierestä laulaminen alkuosassa ja myöskin vielä keskivaiheessa kappaletta. Yleensä matalien äänien laulamisesta huomaa onko henkilöllä lahjoja laulamiseen vai ei.

Samoin englanninkielen lausuminen oli suoraan Ypäjän apukoulun yläasteen 8. lk:lta. Miten voi olla, että musiikkia ammatikseen tekevät tuottajat eivät huomaa tai reagoi tuollaiseen. Olisi ehdottomasti pitänyt jo pojankin takia valita suomenkielinen kappale ja sellaisessa sävellajissa, niin että ei olisi käynyt noin, että kappaleen alku kuulostaa vitsiltä.

Vierailija
1579/1928 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jereä oli todella epäammattimaisesti valmennettu tuohon Sound of Silenceen. Kyllä ammattilaisen olisi pitänyt huomata nuotin vierestä laulaminen alkuosassa ja myöskin vielä keskivaiheessa kappaletta. Yleensä matalien äänien laulamisesta huomaa onko henkilöllä lahjoja laulamiseen vai ei.

Samoin englanninkielen lausuminen oli suoraan Ypäjän apukoulun yläasteen 8. lk:lta. Miten voi olla, että musiikkia ammatikseen tekevät tuottajat eivät huomaa tai reagoi tuollaiseen. Olisi ehdottomasti pitänyt jo pojankin takia valita suomenkielinen kappale ja sellaisessa sävellajissa, niin että ei olisi käynyt noin, että kappaleen alku kuulostaa vitsiltä.

Samaa mieltä! Samoin Paten kohdalla, järkyttävää että heidän on annettu nousta lavalle noin, toisella liian matala ja toisella liian korkea kappale jolloin ääni ei vaan voi osua nuottiin vaikka kuinka kiristelisi. Toivottavasti tuotantoa hävettää, heidänhän pitäisi näitä artistinalkuja valmentaa ja tässä lopputulos. Kannattaisi sielläkin päässä hieman omaa ammattitaitoa kyseenalaistaa. Ellei tarkoitus ollut alunperinkin nolata tämä poikakaksikko? Leo sai taas esittää oman kappaleen, jota oli saanut vielä "kasvattaa", vaikka All of me:n lisäksi räppäsi koelauluissa Cheekin kappaleen. Eli hänen olisi se pitänyt sitten nytkin esittää.

Vierailija
1580/1928 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasmir, Leo Stillman ja Vilma Alina duetoivat finalistien kanssa. Viimevuonna taisi olla kans jotkut duetot jos oikein muistan. Kukahan esiintyy kenenkin kanssa.

Ketju on lukittu.