Idols 2018 -keskusteluketju
Kommentit (1928)
Tuli Patrikista mieleen viime vuoden kisaaja Roope. Roopen tuomarit tiputtivat uimahallivaiheessa ilmeisesti epävarman esiintymisen vuoksi, vaikka totesivat hänen lauluäänensä olevan kisan parhaimpia. Minun mielestäni Patrikiin verrattuna Roopen lauluääni oli vahvempi ja esiintyminen varmempaa.
En edes muista nähneeni Idolsissa aiemmin kisaajaa, joka vaikuttaisi yhtä epävarmalta kuin Patrik.
Patrikia kannustanut aiemmin, mutta nyt oli kyllä niin paska ettei mitään rajaa. Ei showta, ei kontaktia yleisöön, ei mitään. Heittämällä huonoin tänään.
Vierailija kirjoitti:
Patrikia kannustanut aiemmin, mutta nyt oli kyllä niin paska ettei mitään rajaa. Ei showta, ei kontaktia yleisöön, ei mitään. Heittämällä huonoin tänään.
Ei vaan huonoin oli Noora. Lauloi surkean, passkan, huonon, mitäänsanomattomat, haukotuttavan sontabiisin. Jos olisi pudonnut, se olisi ollut Vartiaisen syytä!
Tuo Sara muistuttaa Diandraa aika paljon.
Siis, kai tämän ohjelman on tarkoitus näyttää miten muuntautumiskykyisiä nuo ovat ja lässyn lässyn lää.
Mutta jos kyseessä on oikea laulaja (tai muu muusikko) niin normaalitilanteessa hän esittää itselleen sopivaa musiikkia. Ei artistien tarvitse olla kaikkea kaikille.
Jotenkin tämä formaatti ei tue noiden persoonallisia tyylejä. Miten alkujaksoissa oli pitkät esittelyt tyypeistä, jotka putosivat ja tässä vaiheessa mukana olevia vaan juoksutetaan kuin marionetteja tuonne lavalle 'tulkitsemaan' kaikenlaista soopaa.
Itsekin epävarmana ”seinissähiiviskelijänä” samaistun Patrikiin. Jännitän hänen puolestaan ja pidän hänelle peukkuja. Samalla mietin, olisiko hänelle kuitenkin jokin muu ammatti parempi, vaikka lauluääntä löytyykin.
Itse en koskaan uskaltaisi esiintyä tv:ssä. Nostan hattua niille jotka jännittämisestä huolimatta uskaltavat.
Onko joitain tyyppejä, joiden pudottaminen on ollut mielestänne väärin??
Itseäni harmittaa Rafaela ja Veikko. Ryhmätehtävässä joo Veikko ehkä lauloi sanat vähän väärin, mutta hän silti lauloi kaikista parhaiten. Rafaela oli Santan kanssa ryhmänsä paras, mutta putosi silti :/ aina ei vaan voi ymmärtää tuomareiden näkemyksiä...
onneks Veikkoa voi kuunnella tubesta
https://www.youtube.com/channel/UCvwcW_pUp5evFSp1O2qZLMA
Oma suosikkini semifinaalissa on Jere
Tänään esiintymisvuorossa Atte, Leo, Santa, Johanna ja Emma. Itse pudottaisin näistä Aten. Veikkaan kuitenkin tuomareiden pudottavan jonkun naisista, jotta 50/50-sukupuolijakauma säilyy.
Santa on vaikuttanut kuuluvan tuomareiden suosikkeihin - stooria myöten. Tuskin tiputtavat häntä. Uskon että pudottavat Emman, koska hän on jotenkin unohdettavampi ja sillä perusteella tuomarit ovat pudottaneet aiemminkin (Annan).
Vierailija kirjoitti:
Itseäni harmittaa Rafaela ja Veikko. Ryhmätehtävässä joo Veikko ehkä lauloi sanat vähän väärin, mutta hän silti lauloi kaikista parhaiten. Rafaela oli Santan kanssa ryhmänsä paras, mutta putosi silti :/ aina ei vaan voi ymmärtää tuomareiden näkemyksiä...onneks Veikkoa voi kuunnella tubesta
https://www.youtube.com/channel/UCvwcW_pUp5evFSp1O2qZLMAOma suosikkini semifinaalissa on Jere
Muakin jäi vähän Rafaelan pudotus kalvamaan, koska selkeesti veti niin hyvin esim. koelauluissa ja lähes ainoana jäi sieltä mieleen. Ja ryhmätehtävässä ei todellakaan epäonnistunut, vaikkei siitä nyt niin hyvin erottunutkaan. Ois mun mielestä ansainnut vielä mahdollisuuden yksinlauluun, koska veikkaan, että siinä olisi taas loistanut.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni harmittaa Rafaela ja Veikko. Ryhmätehtävässä joo Veikko ehkä lauloi sanat vähän väärin, mutta hän silti lauloi kaikista parhaiten. Rafaela oli Santan kanssa ryhmänsä paras, mutta putosi silti :/ aina ei vaan voi ymmärtää tuomareiden näkemyksiä...onneks Veikkoa voi kuunnella tubesta
https://www.youtube.com/channel/UCvwcW_pUp5evFSp1O2qZLMAOma suosikkini semifinaalissa on Jere
Rafaela ja Veikko olis kyllä ansainneet päästä pidemmälle. Itse tykkäsin myös Ira Mikkosen äänestä, olisin päästänyt hänet jatkoon. Joutui umpisurkeaan ryhmään ja hänen esiintymisensä oli kyllä aika laiskaa, mutta erottui mielestäni positiivisesti omassa ryhmässäänkin. Ehkä taas sellainen tyyppi joka ei tähän formaattiin sopivin. Nuori kaunisääninen Grainne Bates jäi myös mieleen, ehkä hänen aikansa ei kuitenkaan ollut vielä. Näiden lisäksi Nuppu Oinas jäi mieleeni jo koelauluissa. Hänen viimeinen esityksensä meni osin laulullisesti vähän yli, mikä on harmi. Luulen että tuomarit ovat hänen kohdallaan miettineet pidempään ratkaisua, muistan että joku tuomari (Jone?) kommentoi että se että menee "yli" voi olla just se hyvä juttu. Tässä tapauksessa meni just aavistuksen liikaa yli että olisivat kuitenkaan jatkoon päästäneet. Nämä siis itselle jääneet mieleen, osan suhteen tuomarit kuitenkin tehneet sillä hetkellä oikean ratkaisun.
Tämän illan jakso:
”Kausi 2. Jakso 14/21. Viimeinen tilaisuus näyttää!. Idolsin allasbileet jatkuvat Emman, Johannan, Aten, Leon ja Santan esityksillä. Yksi tuomareiden suosikeista aiheuttaa ison pettymyksen ja toisen kilpailijan pitää voittaa ujoutensa päästäkseen jatkoon. Illan tähtiartistina Reino Nordin. Kotimainen musiikkiohjelma. (42') Ohjelman tekstitys teksti-tv:n sivulla 333.”
Kukahan tuomareiden suosikeista aiheuttaa ison pettymyksen? Veikkaan Santaa. Hän liikutti tuomareita viime esityksellään, mutta minä en vakuuttunut. Mielestäni Stand by me -kappaleen kertosäkeeseen tarvitaan enemmän voimaa, jotta kappaleessa olisi mitään mieltä.
Entä kenen toisen kilpailijan pitää voittaa ujoutensa päästäkseen jatkoon? Ei minusta kukaan noista ole vaikuttanut erityisen ujolta, mutta jos kerran joku noista on ujo niin varmaan sitten Emma. Mutta paljon ujommalta Patrik on minusta vaikuttanut ja hänen ei tarvinnut voittaa ujouttaan päästäkseen jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin epävarmana ”seinissähiiviskelijänä” samaistun Patrikiin. Jännitän hänen puolestaan ja pidän hänelle peukkuja. Samalla mietin, olisiko hänelle kuitenkin jokin muu ammatti parempi, vaikka lauluääntä löytyykin.
Itse en koskaan uskaltaisi esiintyä tv:ssä. Nostan hattua niille jotka jännittämisestä huolimatta uskaltavat.
Se on musta pelottava tyyppi.
Tosta tunnaria edeltävästä kilpailijoiden esittelypätkästä tulee mieleen Project X-leffa.
Vaikea kuvitella että kukaan äänestäisi tätä Emmaa. Ihan supertylsä ja persoonaton tusinablondi-kympin tyttö.
ei tää Symphony nyt oikeen mun mielestä kovin upeasti suju?
Ei nyt oikein lähe tällä ekalla tytöllä.
Tämä Emman esitys oli äärettömän tylsä.
Aikamoista vikinää hennolla äänellä.
Kiinnostaisi tietää, mitä opiskelee jos opiskelee. 20-vuotias ei taida olla enää lukiolainen.