Mitä sellaista sotkua teillä on kotona minkä kestätte itse, mutta ette kehtaa kutsua vieraita?
Meillä käy päivittäin vähintään lasten kavereita kylässä. Kerran viikossa parempi siivous, muutoin ylläpitoa. Emmä siinä välissä vieraiden takia siivoa.
Kommentit (28)
Meillä on kyllä tavarat aina paikallaan ja siivoammekin paljon, mutta silti meillä haisee varmasti koiralta. Se on vähän noloa, että kotona haisee pahalta, itsehän emme sitä tietenkään haista.
En kestä nykyisin enää mitään sotkuja. Asun kolmen teinipojan kanssa. Joka päivä keittiön tasoilta tavarat pois, imurointi joka toinen päivä. Joka päivä n. 10 minuuttia järjestelen takkeja naulaan ja tavaroita paikalleen. Pyykkikori tyhjäksi joka viikko. Inhoan, kun tavarat tursuaa. Nuorena ei haitannut.
Mä henk. koht. kestäisin varsin pahaakin sotkua ja erityisesti epäjärjestystä. Mä asuin joskus ma-pe yksin kaukana kaikesta (=ei vaaraa että kukaan tulisi kylään). Sotku oli melkoinen, esim. homeisia lautasia lattialla.
En kuitenkaan kehtaa edes perheelleni tunnustaa että "oikeasti" olen todella sotkuinen. Niinpä meillä on ihan keskisiistiä ja minä olen se eniten siivoava ja siivouksesta teineille nalkuttava. Tavaroille on paikkansa, eikä meillä ole liikaa roinaa.
Lasten kavereita meillä käy milloin tahansa. Tuttuja ja sukulaisia varten haluan siivota. Esim. sotkuinen liesi, muruset pöydillä, lattioiden pesu, tavarat (pyyhkeet, kirjat, nenäliinapaketit, harja, kuppi, kynsiviila, puolipitoiset vaatteet) paikoilleen. Vessojen pesu.
N. 43
Ihan sama jos lasten kavereista kyse. Aikuisvieraat eri juttu. Niitä varten pitäis imuroida, siivota kaikki tasot ja pestä vessa. Itseäni ei haittaa vaikka leivänmurut ja lehtikasat ja astiat keittiön sivupöydillä, muutamat pölypallerot tai pari päivää viivästynyt vessanpesu.
Ukko tekee kiljua kylppärissä ja keittelee pontikkaa keittiössä Hirveä haju koko asunnossa Ei ilkeä paljon vie
raita kutsua
Siedän epäjärjestystä ja vaikka tiskiä keittiön pöydillä, mutta siellä pitää olla puhdasta, esim. pöydät pyyhitty. Samoin vessassa pitää olla puhdasta, mutta siellä saa olla purkit ja purnukat levällään. Vieraita varten siivian em. pois. Mutta lasten kaverit ei kuulu sillä lailla vieraisiin. Toki meillä on sääntö että astianpesukone tyhjennetään kun siellä on puhtaat ja sinne laitetaan likaiset astiat. Mutta usein jää aamulla tuohon siiteyteen toivomisen varaa.
Tiskejä tiskipöydällä, muutama pölypallero nurkissa, lehti/laskukasoja sohvannurkassa, pölyä näyttää olevan kirjahyllyssä. Näitä siedän itse hyvin, mutta siivoan ennen vieraiden tuloa pois.
Tästä poiketen meillä wc on aina siisti, vaatteita ei ole kasoissa lattioilla tai huonekalujen päällä, ja keittiön työskentelytasot ovat aina puhtaat, samoin liesi.
En siedä mitään sotkua enkä epäjärjestystä, mutta silti pöydillä lojuu roinalaatikoita ja turhaa tavaraa ja tulee siivottua liian harvoin.
Se, mitä en voi mitenkään käsittää on ihmiset, joilla lojuu lattioilla vaatekasoja!!!! En siis millään. Tulee mieleen mt- ongelmat.
No keittiön pöydän toinen pää on tavarainen, papereita ja muuta sälää. Myös keittiön sivupöydän päällä on tilpehööriä. Mä en vain tiedä mihin niitä vois työntää. Lapsen leluja on joka puolella, pikkutavaraa joka ei pysy paikoillaan. Eteisessä kama ajelehtii. Meillä on tosi paljon jotain irtotavaraa. Vaatteita on tuolien selkänojilla ynnä muuta kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Siedän epäjärjestystä ja vaikka tiskiä keittiön pöydillä, mutta siellä pitää olla puhdasta, esim. pöydät pyyhitty. Samoin vessassa pitää olla puhdasta, mutta siellä saa olla purkit ja purnukat levällään. Vieraita varten siivian em. pois. Mutta lasten kaverit ei kuulu sillä lailla vieraisiin. Toki meillä on sääntö että astianpesukone tyhjennetään kun siellä on puhtaat ja sinne laitetaan likaiset astiat. Mutta usein jää aamulla tuohon siiteyteen toivomisen varaa.
Miten vessassa voi olla puhdasta, jos purkit ovat levällään? Miten saat tasot pyyhittyä ja pidettyä koko ajan puhtaina?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä tavarat aina paikallaan ja siivoammekin paljon, mutta silti meillä haisee varmasti koiralta. Se on vähän noloa, että kotona haisee pahalta, itsehän emme sitä tietenkään haista.
Koiraa voi harjata ja kylvettää. Meilläkin oli koira, mutta ei "haissut märälle koiralle" edes sateen jälkeen.
(paitsi kerran pyörittyään jossain kalanperkeissä, toisen kerran jonkun elämen eritteissä)
Vierailija kirjoitti:
En kestä nykyisin enää mitään sotkuja. Asun kolmen teinipojan kanssa. Joka päivä keittiön tasoilta tavarat pois, imurointi joka toinen päivä. Joka päivä n. 10 minuuttia järjestelen takkeja naulaan ja tavaroita paikalleen. Pyykkikori tyhjäksi joka viikko. Inhoan, kun tavarat tursuaa. Nuorena ei haitannut.
Mitä ne kolme teinipoikaa tekevät?
No, mä en kyllä kestä hirveästi sotkua, mutta nytkin lattiat on melko hiekkaiset ja likaiset. Ei vaan jaksa ja ehdi aina siivota, ja eteisettömässä kerrostaloasunnossa hiekka kulkeutuu hetkessä joka puolelle, kun lapset riisuu ulkovaatteista. En kehtaisi esim. nyt just vastaanottaa vieraita ilman imurointia.
Mulla on tavarat aina sen verran järjestyksessä, että vartissa saisin kyllä koko kämpän siltä osin kuntoon. Ikävä kyllä siedän likaa ja pölyä erittäin hyvin, joten imuroinnit, pölyjen/likaisten tasojen pyyhinnät ja lattianpesut tulee tehtyä lähinnä vaan silloin kun tiedän jonkun olevan tulossa kylään.
Ei meillä ole isompaa sotkua. Ainoastaan nuo ihmisroskat hävettää niin ettei ketään voi päästää kylään.
Minulla käy tutut joskus kahvilla mutta en koskaan siivoa heitä varten. Miksi pitäisi? Millaisia ne vieraat on joille te siivoatte? En ymmärrä..
Kotona eletään tavallaan ja vieraat lähtee ajallaan.
Iso pahvilaatikko eteisessä. En ole saanut aikaiseksi hävittää sitä, ja väistelen sitä sujuvasti kulkiessani, mutta vieraita se luultavasti oudoksuttaisi.
Ainakin nämä:
- Roskiksessa näkyvät siteet.
- Alkkarit/rintsikat näkyvillä, oli ne sitten likaiset tai puhtaat. Jos kotonani on kuivumassa vaatteita, niin ennen vierailen tuloa piilotan vähintään alusvaatteet.
- Haju.
Vaatteet lattialla, sen siedän itse ja tavallaan pidänkin siitä, että vaatteet ovat levällään. Se tuo itselleni kotoisan ja rennon olon. Asun pienessä kaksiossa, joten vieraita tulee harvoin, mutta kun niitä tulee, niin siivoan kyllä. En halua vieraideni viettävän aikaansa seksikkäiden alusvaatteideni vieressä.