Mitä sellaista sotkua teillä on kotona minkä kestätte itse, mutta ette kehtaa kutsua vieraita?
Meillä käy päivittäin vähintään lasten kavereita kylässä. Kerran viikossa parempi siivous, muutoin ylläpitoa. Emmä siinä välissä vieraiden takia siivoa.
Kommentit (28)
Pölyä hyllyjen päällä. En jaksa jatkuvasti pyyhkiä pölyjä. Tuntuu, että olen ainoa täällä joka huomaa pölyn. Ainakin siitä päätellen, että muut eivät pyyhi pölyjä, vaikka imuroisivat, pesisivät lattiat ja vessat jne. Ehkä ovat tottuneet. Muuten meillä on kyllä ihan siistiä. Pyykkiä saattaa olla ja kun pyykkikori on eteisessä, se näkyy siitä nolosti kun ulko-oven avaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy tutut joskus kahvilla mutta en koskaan siivoa heitä varten. Miksi pitäisi? Millaisia ne vieraat on joille te siivoatte? En ymmärrä..
Kotona eletään tavallaan ja vieraat lähtee ajallaan.
Eli et välitä vieraistasi?
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole isompaa sotkua. Ainoastaan nuo ihmisroskat hävettää niin ettei ketään voi päästää kylään.
Meilläkin oli ennen ihmisroskia. Potkin pihalle. Nyt ovat Oulun kaduilla.
Ei sellaista oikeastaan ole. Viihdyn paremmin siistissä kodissa.
Papereita ja elektroniikkaa sekä miehen kalastustarvikkeita, mm. perhonsidontajuttuja. En jaksa välittää enää.
Minä siivoan joka päivä, oli tulossa vieraita tahi ei. Tämä häiritsee minua paljonkin, sillä käytän kotona valtaosan ajasta siivoamiseen. Imuroinnit, lattioiden, tiskien ja pyykin pesu päivittäin, jatkuva pöytien pyyhkiminen (varsinkin keittiössä), tavarat heti paikoilleen, en kestä yhtään epäjärjestystä. Lasten huoneessa saa leikkien ajan olla kaaos, mutta sieltä ei tulla ulos ennen kuin leikit siivottu.. Ja ei, en ole ylpeä tästä. En vain mahda sille mitään. Että sille joka viittasi sotkuisella ihmisellä olevan mt-ongelmia, niin meillä siisteillä niitä vasta varmaan onkin!
Meillä ei ole pesty vessaa puoleen vuoteen. Imuroinnista, lattianpesusta, pölyjen pyyhinnästä ja keittiötasojen täydellisestä puhdistuksesta on varmaan saman verran aikaa. Joo, olen mielenterveyspotilas. Tiedän, että väärin, ällöä, epänormaalia. Joten te normaalit voitte olla ylpeitä itsestänne. Kyllä mäkin siivoan silloin kun oon kondiksessa. Enkä halua että meillä vieraillaan silloin kun on sotkua.
Etkö voi mitenkään käsittää myöskään ihmisiä, joilla on mielenterveysongelmia?