Mitä kieltä haluaisit oppia? Entä mikä kieli kiinnostaa vähiten?
Saa myös perustella miksi jokin kieli kiinnostaa erityisen paljon ja miksi jokin toinen kieli taas ei yhtään :)
Kommentit (31)
Ensimmäiseksi haluaisin osata viroa kunnolla.
Osaan hyvin auttavasti...
Venäjä ja puola kiinnostavat myös.
---
En nyt osaa sanoa, mikä ei missään nimessä kiinnosta, koska vieraiden kielten osaaminen on rikkaus!
Kiina ja Venäjä kiinnostaa, Swahili ei.
Ranska ja venäjä ei kiinnosta.
Kumpaankaan maahan ei ole aietta matkustaa, koska ihmisret on ällöjä.
Slaavilaiset kielet on rumia ja ankeita.
Kiinnostavia kieliä olen jo opiskellut. Niiden taitoa voi aina syventää.
Haluaisin oppia saamea, koska se kuulostaa hauskalta ja on meidän virallinen kieli.
Tanskaa, hollantia, muita pienten kielialueiden kieliä en haluaisi oppia / ainakaan kuluttaa aikaa sen oppimiseen, koska niistä ei ole mitään hyötyä työelämässä. Ei saamestakaan, mutta puhun muutamaa muuta valtakieltä jo sujuvasti.
Italia, latina, venäjä.. kiina vois olla kans hyödyllinen.
Kiinnostaa: arabia, italia, portugali, venäjä, latina
Ei kiinnosta yhtään: ranska, islanti, aasialaiset kielet
Kiinan tai mandariinikiinan tärkeyden hehkutusta en ymmärrä, sillä sitä puhuvat vain ne ihmiset jotka syntyvät sen kielisiin maihin; suurin osa kuitenkin puhuu jotain muuta kieltä, ja etenkin latinalaisilla aakkosilla.
Haluaisin osata venäjää, kiinaa, saamea ja japaniakin, jota mun tytöt kyllä osaavat niin hyvin, että voivat tarvittaessa tulkata. Somali kuulostaa niin kamalalta, että se ei kiinnosta yhtään.
Saksaa haluaisin osata koska sitä puhutaan monessa maassa
Venäjää haluaisin oppia lisää ja ehkä jotain aasialaista kieltä kuten kiinaa, japania tai koreaa. Kreikkaa haluaisin oppia myös lisää, sillä vanhimman isosiskoni poikaystävä on kotoisin Kreikasta.
Minua kiinnostavat kaikki kielet, ikävä kyllä. Melkein mitä vain kieltä opettelisin, jos vain olisi aikaa.
Meilläkin korkeakoulussa porukka ei osaa ruotsia ollenkaan 😀😂 ihan turhaa ajanhukkaa kyseisen kielen opetus. Ei yksinkertaisesti jää mieleen ollenkaan, koska ei ole hyödyllinen kieli suomalaisille.