Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kieltä haluaisit oppia? Entä mikä kieli kiinnostaa vähiten?

Vierailija
12.09.2018 |

Saa myös perustella miksi jokin kieli kiinnostaa erityisen paljon ja miksi jokin toinen kieli taas ei yhtään :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englantia. Siis silleen ihan kunnolla, että sitä osais puhua tyyliin yhtä hyvin kuin suomea. Mitään muuta kieltä ei tässä maailmassa tarvitse kuin englantia. Mua suorastaan v*tuttaa opiskella koulussa jotain ruotsia (joka myös unohtuu HETI) kun nekin rahat ja ajan vois käyttää englannin opetukseen. Minä toivoisin, effä suomi olisi kaksikielinen maa suomi+englanti. Kaikki asiat lukisi aina suomeksi ja englanniksi.

Suomalaiset hyötyisivät aika hemmetisti enemmän siitä jos nuo typerät ruotsin kurssit korvattaisiin enkun kursseilla. Englantia olisi lähes tuplasti enemmän! Täydellistä! Kumpi on tärkeämpi kieli: ruotsi vai englanti? Niimpä! Olen itse huomannut, että ruotsin kieli unohtuu aivan välittömästi enkä ikinä osaa mitään. Nytkin ruotsia opiskellut 4. Luokalta lähtien ja olen 23v enkä osaa kirjoittaa esseetä itsestäni ruotsiksi koska en yksinkertaisesti muista mitää! En käytä ruotsia ikinä missään.

Meilläkin korkeakoulussa porukka ei osaa ruotsia ollenkaan 😀😂 ihan turhaa ajanhukkaa kyseisen kielen opetus. Ei yksinkertaisesti jää mieleen ollenkaan, koska ei ole hyödyllinen kieli suomalaisille.

Vierailija
22/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi haluaisin osata viroa kunnolla.

Osaan hyvin auttavasti...

Venäjä ja puola kiinnostavat myös.

---

En nyt osaa sanoa, mikä ei missään nimessä kiinnosta, koska vieraiden kielten osaaminen on rikkaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina ja Venäjä kiinnostaa, Swahili ei.

Vierailija
24/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska ja venäjä ei kiinnosta.

Kumpaankaan maahan ei ole aietta matkustaa, koska ihmisret on ällöjä.

Slaavilaiset kielet on rumia ja ankeita.

Kiinnostavia kieliä olen jo opiskellut. Niiden taitoa voi aina syventää.

Vierailija
25/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin oppia saamea, koska se kuulostaa hauskalta ja on meidän virallinen kieli.

Tanskaa, hollantia, muita pienten kielialueiden kieliä en haluaisi oppia / ainakaan kuluttaa aikaa sen oppimiseen, koska niistä ei ole mitään hyötyä työelämässä. Ei saamestakaan, mutta puhun muutamaa muuta valtakieltä jo sujuvasti.

Vierailija
26/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, latina, venäjä.. kiina vois olla kans hyödyllinen.

Vierailija
27/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa: arabia, italia, portugali, venäjä, latina

Ei kiinnosta yhtään: ranska, islanti, aasialaiset kielet

Kiinan tai mandariinikiinan tärkeyden hehkutusta en ymmärrä, sillä sitä puhuvat vain ne ihmiset jotka syntyvät sen kielisiin maihin; suurin osa kuitenkin puhuu jotain muuta kieltä, ja etenkin latinalaisilla aakkosilla.

Vierailija
28/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin osata venäjää, kiinaa, saamea ja japaniakin, jota mun tytöt kyllä osaavat niin hyvin, että voivat tarvittaessa tulkata. Somali kuulostaa niin kamalalta, että se ei kiinnosta yhtään. 

Vierailija
29/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaa haluaisin osata koska sitä puhutaan monessa maassa

Vierailija
30/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjää haluaisin oppia lisää ja ehkä jotain aasialaista kieltä kuten kiinaa, japania tai koreaa. Kreikkaa haluaisin oppia myös lisää, sillä vanhimman isosiskoni poikaystävä on kotoisin Kreikasta.

Vierailija
31/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostavat kaikki kielet, ikävä kyllä. Melkein mitä vain kieltä opettelisin, jos vain olisi aikaa.