Mitä kieltä haluaisit oppia? Entä mikä kieli kiinnostaa vähiten?
Saa myös perustella miksi jokin kieli kiinnostaa erityisen paljon ja miksi jokin toinen kieli taas ei yhtään :)
Kommentit (31)
Haluaisin opiskella uudelleen saksaa, koska luin sitä koulussa 5v. enkä enää muista mitään.
En ole kiinnostunut opiskelemaan norjaa tai tanskaa, koska ne menisi sekaisin ruotsin kanssa.
Japania haluaisin opiskella. Kiina olisi hyödyllinen oppia, mutta en pidä sen ääntämisestä.
Afrikkalaisia kieliä ei kiinnosta opiskella, ei tarvetta.
Kiinnostaa: espanja. Sitä puhutaan niin monessa maassa. Olisi hyödyllistä matkailun kannalta.
Ranskaa koska se kuulostaa niin ylevältä. Myös italiaa ja latinaa olis kiva osata. Sen sijaan viro ja venäjä ei kiinnosta.
viittomakieli, koska mieheni sisko kommunikoi sillä
Englantia. Siis silleen ihan kunnolla, että sitä osais puhua tyyliin yhtä hyvin kuin suomea. Mitään muuta kieltä ei tässä maailmassa tarvitse kuin englantia. Mua suorastaan v*tuttaa opiskella koulussa jotain ruotsia (joka myös unohtuu HETI) kun nekin rahat ja ajan vois käyttää englannin opetukseen. Minä toivoisin, effä suomi olisi kaksikielinen maa suomi+englanti. Kaikki asiat lukisi aina suomeksi ja englanniksi.
Espanja, koska siitä on jo vähän kokemusta ja helppo kieli opetella. Yök-lista onkin sitten pitkä. Ainakin venäjä, italia ja saksa. En pidä silti, miltä ne kuulostaa. Ja italian "sointi" on ihan kauhean ärsyttävä.
Kiinnostaa: englanti, espanja, saksa
Ei kiinnosta YHTÄÄN: ruotsi, venäjä, viro, unkari jne.
Englantia haluaisin osata. Olen käynyt lukion enkä missään nimessä koe osaavani englantia tarpeeksi siltikään. Tämä opetusmäärä ei riitä, opetusta täytyisi olla enemmän. Englannin puhekursseja täytyisi olla jo yläasteelta alkaen.. pakollisia puhekursseja ei ole OLLENKAAN!!! Huono homma!
Slaavikielet, sillä ne kuulostaa niin ihanilta Euroviisuissa 😍
Hollanti, tanska ja norja kuulostaa hurjilta kurkkuäänineen, joten jättäisin ne väliin
Vierailija kirjoitti:
Englantia haluaisin osata. Olen käynyt lukion enkä missään nimessä koe osaavani englantia tarpeeksi siltikään. Tämä opetusmäärä ei riitä, opetusta täytyisi olla enemmän. Englannin puhekursseja täytyisi olla jo yläasteelta alkaen.. pakollisia puhekursseja ei ole OLLENKAAN!!! Huono homma!
Samaa mieltä.. ja olen myös ylioppilas. Ei ole englannin kielen taso missään nimessä riittävä. Ja nyt sitä vasta tajuaa miten tärkeästä kielestä on kysymys. Englannista on hyötyä ihan kaikkialla :(
Haluaisin osata portugalia, kun portugalinkieliset laulut kuulostavat ihanalta. Inhokkilistalla on ainakin tanska, josta olen saanut tarpeekseni pohjoismaisia dekkarisarjoja katsoessani.
Juu mäkin ehdottomasti opiskelisin jonkun slaavikielen. Jos yhen slaavikielen oppii niin ymmärtää tod.näk. jokasta slaavikieltä.
Yhtään en ole kiinnostunut oppimaan mm. Espanjaa tai mitään arabikieliä. Tai aasiankieliä.
Koreaa tai japania haluaisin osata. Ja espanjaa tai portugalia. Venäjä, ranska ja arabian kieli ei nappaa. En pidä niiden soundista.
Saame, sillä suvussani on hieman saamelaisverta.
Vierailija kirjoitti:
Englantia. Siis silleen ihan kunnolla, että sitä osais puhua tyyliin yhtä hyvin kuin suomea. Mitään muuta kieltä ei tässä maailmassa tarvitse kuin englantia. Mua suorastaan v*tuttaa opiskella koulussa jotain ruotsia (joka myös unohtuu HETI) kun nekin rahat ja ajan vois käyttää englannin opetukseen. Minä toivoisin, effä suomi olisi kaksikielinen maa suomi+englanti. Kaikki asiat lukisi aina suomeksi ja englanniksi.
Suomalaiset hyötyisivät aika hemmetisti enemmän siitä jos nuo typerät ruotsin kurssit korvattaisiin enkun kursseilla. Englantia olisi lähes tuplasti enemmän! Täydellistä! Kumpi on tärkeämpi kieli: ruotsi vai englanti? Niimpä! Olen itse huomannut, että ruotsin kieli unohtuu aivan välittömästi enkä ikinä osaa mitään. Nytkin ruotsia opiskellut 4. Luokalta lähtien ja olen 23v enkä osaa kirjoittaa esseetä itsestäni ruotsiksi koska en yksinkertaisesti muista mitää! En käytä ruotsia ikinä missään.
Kissan kieltä haluaisin osata puhua ja tulkita
Minä haluaisin oppia japania, koska se kuulostaa miellyttävältä ja pidän japanilaisesta kulttuurista. Olen kuitenkin liian laiska opiskelemaam sitä kunnolla, joten jäänee haaveeksi.
Venäjän kieli olisi toki hyödyllinen, mutta jostain syystä ei ole kiinnostanut opiskella sitä.