Klo 7 junassa täydessä tällingissä olevat naiset, en vaan tajua miten joillain on energiaa
Oikeesti kadehdittavaa, ihaillen katson näitä naisia, monesti jotain parikymppisiä, jotka aamulla klo 7 ovat jo junassa täydellisen laitettuina tekoripsineen ja hieno kampaus päässä. Itelläni silmäpussit erottuu kilometrin päähän ja hiukset hädin tuskin harjattu.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä käyttää aikaa tuollaiseen turhaan? Ei miestenkään tarvitse maalata naamaansa aamulla tuntikaupalla- ei muuten naistenkaan. Kertooko naisten huonosta itsetunnosta? Vai onko joku kulttuurinen ”pakko”?
Meikkaan myös muuten, en vain töihin. Naisten oletetaan näyttävän levänneiltä ja esimerkiksi ihon tulee olla hyvännäköinen. Mikäli tämä onnistuu harva meikkaa, meilläkin on töissä toimistolla useita naisia jotka eivät meikkaa ja se on OK, koska eivät tarvitse meikkiä.
Itse en kuulu edellämainittuun joukkoon, joten katson omaksi parhaakseni laittautua. Arkimeikissä menee max. 15 min, jonka aikana ehtii heräämään.
Vierailija kirjoitti:
En lähde kotoa ihmisten ilmoille ilman huomaamatonta, luonnollista ja huoliteltua meikkiä. Se ei tarkoita täyttä tällinkiä, vaan on osa klassista ja eleetöntä pukeutmustyyliäni. Sillä pärjää koko työpäivän !
Hyvä.
Vinkki klassisuuteen: ei välilyöntiä ennen huutomerkkiä.
ohis
Tärkeintä on, että meikkaavat kotonaan eivätkä junassa. Ärsyttävää joutua istumaan junassa meikkaajaa vastapäätä. Kas kun eivät rupea säärikarvojaankin siinä poistamaan.
Pomoni on tuollainen. Lentää 12 h, melkein samoilla silmillä töihin ja näyttää upealta. Hän sanoo itse salaisuudekseen helpon kampauksen (huolettomat luonnonkiharat), vahvat silmälasit (niiden taakse mahtuu paljon) ja vain mukavia, joustavia vaatteita. Silti aina tyylikäs.
23vjunailija kirjoitti:
Itse ainakin oon siirtänyt mun päivrytmin sellaiseksi että klo 5.30 mahdollista nousta valmistautumaan päivään ja syömän hyvä aamiainen. Ei se vaadi kuin sen, että nukkumaan käy 21.00 niin kyllä jaksaa! Ja pienestä laittautumisesta tulee hyvä fiilis itsellekin :) itsellä meikkaamiseen menee 10-15min ja tukkaan 5-10min. Suurin aika menee kahvin juomiseen ja lehden lukemiseen.
T.23v aamujunailija
Mun on myös pakko ollut muokata rytmi tällaiseksi. Silti oion hiuksissa ja ennen ne oli aina ihan tip top mutta nykyään useammin surffikiharat. Menen nukkumaan 21-22 ja herään 5.45-6 ja lähden vähän ennen 7 kotoa eli n tunti menee aamutoimissa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä käyttää aikaa tuollaiseen turhaan? Ei miestenkään tarvitse maalata naamaansa aamulla tuntikaupalla- ei muuten naistenkaan. Kertooko naisten huonosta itsetunnosta? Vai onko joku kulttuurinen ”pakko”?
Meikkaaminen on tapa. Kauniita tai tyylikkäitä ihmisiä on mukavaa katsella.
Sinun tapasi on raapia julkisesti paikkoja, joita kenenkään ei pitäisi raapia edes kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tapasi on raapia julkisesti paikkoja, joita kenenkään ei pitäisi raapia edes kotona.
Huono itsetunto taisi olla oikea veikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuosia elävä äiti tässä hei. Menen nukkumaan klo 23, herään klo 5.30 ja käyn suihkun, syön aamiaisen ja meikkaan. Klo 7 ovesta ulos. Vuorokaudessa on kaikilla yhtä paljon tunteja. Miten se olisi eri asia, jos meikkaisin vasta klo 9?
Elän myös ruuhkavuosia. Kello seitsemän olen jo töissä, herään siis 4.50 ja olen ovesta ulkona 5.30. Herään ja juon kahvin samalla kun päästän koiran aamutarpeilleen. Ei varmaan tarvitse edes mainita, että työhön saavun seinästä revityn näköisenä. No ei se mitään, sillä työssäni käytän laboratoriotakkia ja työskentelen pääasiassa yksin.
Julkisissa kulkuvälineissä näkyy jo tuolloin puoli kuuden aikaan kauniisti laittautuneita naisia. En tiedä monelta heräävät, mutta lapsia ja lemmikkejä heillä ei varmaankaan ole :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuosia elävä äiti tässä hei. Menen nukkumaan klo 23, herään klo 5.30 ja käyn suihkun, syön aamiaisen ja meikkaan. Klo 7 ovesta ulos. Vuorokaudessa on kaikilla yhtä paljon tunteja. Miten se olisi eri asia, jos meikkaisin vasta klo 9?
Miten ihmeessä selviät 6,5h yöunilla? Itse tarvin vähintään 8 että selviydyn työpäivästä!
Täällä toinen ruuhkavuosia elävä. Minäkään en nuku kuin tuon 6,5 h yössä arkena. Viikonloppuna nukun sitten univelkoja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä selviät 6,5h yöunilla? Itse tarvin vähintään 8 että selviydyn työpäivästä!
Täällä toinen ruuhkavuosia elävä. Minäkään en nuku kuin tuon 6,5 h yössä arkena. Viikonloppuna nukun sitten univelkoja pois.
Ja laittaudun kyllä joka aamu. Kello soi 6.00 ja olen autossa 7.30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto taisi olla oikea veikkaus.
Ehkä joillain.
Toisaalta monet miehet - onneksi - peseytyvät joka aamu, pesevät hampaat, ajavat parran ja vaihtavat puhtaat vaatteet. Treenaavat ja käyvät säännöllisesti parturissa. Ehkä hekin kärsivät mainitsemastasi huonosta itsetunnosta? :D
Hmm, enpä tullut ajatelleeksi tätä. Olen 35, toimistotyössä. Menen nukkumaan klo 22.30. Herään klo 6, heti suihkuun. Klo 6.15 aamukahvi. Klo 6.30-6.45 meikki. Hiukset kuivana 7.10 mennessä. Pukeutuminen ja ovesta ulos viimeistään 7.30. Ei mielestäni vaadi ponnisteluja, päinvastoin aamuni ovat rauhallisia eikä tarvi juosta kieli vyön alla.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on, että meikkaavat kotonaan eivätkä junassa. Ärsyttävää joutua istumaan junassa meikkaajaa vastapäätä. Kas kun eivät rupea säärikarvojaankin siinä poistamaan.
Miksi junassa meikkaus ärsyttää?
Lateksia naamassa ei tartte joka päivä meikata.
Hmm.. mielestäni hampaiden pesu ja parran ajaminen eivät ole sama asia kuin meikkaaminen. Parran ajoa voisi verrata esim hiusten kampaamiseen. Ettekö koskaan ole miettineet miksi naiset käyttävät todella ison osan elämästään meikkaamiseen? Itse näen tässä taustalla vain opitun tavan ja markkinat jotka hyötyvät tavasta. Harva meikattu edes muuttuu kauniimmaksi.
Herätys aamuisin klo 6 ja 6:50 ovesta ulos. Hyvin jaksaa kun menee nukkumaan 22:00. Vaatteet, aamupalan ja eväät töihin laittaa jo illalla valmiiksi. Aamulla tarvii sitten vaan päästää koira ulos, meikata, laittaa hiukset ja sujahtaa niihin valmiiksi valittuihin vaatteisiin samalla kun työntää aiemmin tehtyä leipää tai viipaloituja hedelmiä suuhun. Ei siinä tarvitse tuntitolkulla aikaa jos on hyvin valmistautunut.
Opettelee muutaman kampauksen mitkä on helppoja ja nopeita tehdä tai kuiva shampoota päähän ja ponnari jos ei tunnu mikään just sinä aamuna onnistuvan. Joutuu kuitenkin näyttämään siltä koko päivän, niin kyllä sitä kiittää itseään iltapäivästä kun pääsee töistä ja suuntaa siitä ties mihin että jaksoi herätä varttia aikasemmin.
Herään 3.45 ja lähden 4.35 töihin. Meikattuna ja hiukset laitettuna. Tai no ponnarille tai nutturalle mutta kastelen, föönaan ja lakkaan.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuisinhan minäkin jos olisi aikaa. Viikonloppuna vedän unta 12h/yö. Silloin mies herää lapsen kanssa ja hoitaa muutenkin kaiken. Tämä toimii meillä eikä ikuisesti ole tällaista. Lapsi on pieni vain vähän aikaa.
En halua kuitenkaan tinkiä ulkonäöstäni, lapsen kanssa vietetystä ajasta, parisuhdeajasta, kotitekoisesta ruoasta, siististä kodista tai harrastuksista. Rutiinilla tämä hoituu. En minä toimisi näin, jos kokisin että on pakko. Minulla on vaan nämä kaikki asiat samalla viivalla, joten arkipäivinä on sitten tingittävä unesta.
Mä nukun aina 5-6 tuntia.