Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaan jättäisit kellon: talvi- vai kesäaikaan?

Vierailija
12.09.2018 |

Itse kesäajan kannalla!

Kommentit (1008)

Vierailija
201/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄAIKA!

Vierailija
202/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä olisi talviajassa, kun kesällä nousisi Aurinko silloin joskus klo 2 tai klo 3 yöllä? Valoisia tunteja käytettäisiin siis nukkumiseen! Eihän siinä olisi mitään järkeä.

Markkinoipa tuota Lapin asukkaille, joille paistaa aurinko yhtämittaisesti keskimäärin 300 tuntia joka kesä. Ja kyllähän kesäaikana nukutaan valoisaan aikaan muuallakin kuin vain Lapissa. Oikeasti väsynyt ihminen nukkuu, oli valoisaa tai ei. Selityksesi ontuu, Eriksson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa jo valmiiksi jos talviaika valitaan. Jo nyt pimeys laskeutuu aivan liian aikaisin talvisin. Ei tee hyvää meille, joille jokavuotinen pimeys aiheuttaa kaamosmasennusta. Ja kyllä, olen vakavasti harkinnut että pakko muuttaa ulkomaille koska en tiedä montako talvea kestän enää tätä pimeyttä.

Muuta Ruotsiin, niin elät ikuisesti unelmiesi kesäajassa. 

Vierailija
204/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku, että mitä v.i.tun väliä sillä kellolla on? Ei se muuta maailmaa tai auringon suuntauksia mitenkään.

Vierailija
205/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti 3,5 tuntia keskelle, että saadaan vaahtokarkkia ja hattaraa. Varma tieto!

Vierailija
206/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasta kesäajassa talviaamut valkenisivat vasta noin klo 10... Kamala ajatus minulle, jolla on vaikeuksia päästä sängystä aamuisin.

Vierailija
207/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka voisi lopettaa meuhkaamisen normi ajasta. Ei ole olemassa normi aikaa vai mitä lie. Se siksi, koska aika on ihmisen luoma käsitys. Ei savannan norsut tai salon lehmät tiedä ajasta sen suurempaa kuin sontiainen paskasta. Se aurinko kukkuu ajasta välittämättä..

+ lopettakaa ihme virinä nukkumisesta. On olemassa verhot. Ihan vain vinkkinä: jos ei ole euroa pimennysverhoin niin kannattaa harkita makkariin tupla-tripla verho viritelmiä. On pimeetä.

Mikä helvetin hinku on saada valoisa aamu? Se on ihan tasan tarkkaa korvien välistä kii, että kuinka päivä lähtee käyntiin.

Joo. Olen kesäajan kannalla. V**** masentavaa käydä valosaika töissä. Joo ja kyllä, on muutakin tekemistä kuin töissä käyä. Zorge.

Vierailija
208/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka voisi lopettaa meuhkaamisen normi ajasta. Ei ole olemassa normi aikaa vai mitä lie. Se siksi, koska aika on ihmisen luoma käsitys. Ei savannan norsut tai salon lehmät tiedä ajasta sen suurempaa kuin sontiainen paskasta. Se aurinko kukkuu ajasta välittämättä..

+ lopettakaa ihme virinä nukkumisesta. On olemassa verhot. Ihan vain vinkkinä: jos ei ole euroa pimennysverhoin niin kannattaa harkita makkariin tupla-tripla verho viritelmiä. On pimeetä.

Mikä helvetin hinku on saada valoisa aamu? Se on ihan tasan tarkkaa korvien välistä kii, että kuinka päivä lähtee käyntiin.

Joo. Olen kesäajan kannalla. V**** masentavaa käydä valosaika töissä. Joo ja kyllä, on muutakin tekemistä kuin töissä käyä. Zorge.

Jep. 

Tämä "normaali"ajasta puhuminen on pelkkää markkinointia!

Kaikki nämä aikavyöhykkeet ovat ihmisten keksimiä sopimuskysymyksiä!

Esim. Suomen itäosa ja länsiosa ovat käyttävät samaa aikavyöhykettä, vaikka sijaitsevat maantieteellisesti aivan eri pituusasteella. Eli aurinko ei todellakaan ole kaikkialla korkeimmillaan klo 12.00, vaan aurinko on korkeimmilllaan aina eri aikoina eri puolella maata.

Ja sama pätee lähes kaikkiin muihinkin maihin.  Maiden länsi- ja itäosat käyttävät samaa aikavyöhykettä, vaikkei sille ole mitään maantieteellistä tai aurinkoon perustuvaa perustelua!

Näin on vain sovittu!

Aivan samalla tavoin talvi- ja kesäajan käyttö ovat sopimuskysymyksiä. On sopimuskysymys mihin aikaan auringon halutaan paistavan.

Halutaanko sen paistavan aamuyöllä, kun ihmiset nukkuvat vai iltapäivisin ja iltaisin, kun ihmiset viettävät vapaa-aikaa ulkona?

Euroopan komissio järjesti asiasta tänä vuonna suuren kyselyn, jonka mukaan suurin osa (yli 80%) eurooppalaisista haluaa pysyvän kesäajan eli yhden valoisan tunnin lisää iltapäivien ja iltojen vapaa-aikaan.

Kyselyn perusteella Euroopan komissio suosittaa, että jäsenmaat noudattavat kansan tahtoa ja siirtyvät pysyvään kesäaikaan.

Demokratiassa olisi syytä noudattaa ylivoimaisen enemmistön tahtoa tai sitten Suomi ei ole demokratia!

Vierailija
209/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan, se on kuitenkin se "normaali" aika. Mutta toisaalta aivan sama mulle.

Vierailija
210/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan

Vierailija
211/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kesäaika. Talviaika ja kesälläkin pimenee jo yhdeksän aikaan illalla. Se millaista on talviaamuisin on aivan yhdentekevää sillä joka tapauksessa ärsyttää mennä töihin eikä valoa ole kun lähden matkaan kuuden jälkeen. Eikä sitä ole juurikaan koko päivänä talvisin joten aivan sama. Jos haluan nähdä aurinkoa talvisin niin silloin varaan etelän matkan.

Vierailija
212/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa Mallorca ja muut Baleaarien saariryhmän saaret siirtyivät pysyvään kesäaikaan jo pari vuotta sitten!

Perusteluna olivat liian aikaisin tulevan pimeyden aiheuttamat terveyshaitat!

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3619931-mallorca-kapinoi-talviai…

Vierailija
213/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MALLORCA KAPINOI TALVIAIKAA VASTAAN

KANSAN UUTISET25.10.2016 14.30

ULKOMAAT

Baleaarien saarten alueparlamentin odotetaan tänään esittävän pyynnön, ettei sen tarvitsisi siirtyä muun Espanjan mukana talviaikaan ensi viikonvaihteessa.

Baleaarien suurin saari on Mallorca, ja lisäksi siihen kuuluvat muun muassa Menorca, Ibiza ja Formentera.

Alueparlamentille tehdyssä aloitteessa perustellaan pyyntöä sillä, että Baleaarit Espanjan itäisimpänä alueena kärsii eniten kellojen siirtelystä. Aurinko nousee siellä lähes tunnin aikaisemmin kuin Espanjan läntisimmissä osissa.

Kampanja Illes amb Claror (Valoisat saaret) esittää runsaasti perusteita sille, ettei kelloja ensi viikonvaihteessa siirrettäisi taaksepäin. Se vähentäisi unettomuutta ja masennusta, saisi ihmiset viettämään enemmän aikaa perheensä kanssa ulkona, lisäisi ulkoliikuntaa ja vähentäisi television katselua.

Kampanjan mukaan kesäajassa pysyminen vähentäisi myös sähkön kulutusta sekä auttaisi pieniä ja keskisuuria palveluyrityksiä pitämällä ihmiset iltaisin pitempään kaupungilla."

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3619931-mallorca-kapinoi-talviai…

Espanjan suurten saarten asukkaat ovat siis saaneet nauttia pysyvästä kesäajasta jo parin vuoden ajan ja kansa kiittää!

Vierailija
214/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti talviaikaan. Se on normaali aika. Olen kuitenkin elänyt yli  kolmekymmentä vuotta ennenkuin kelloja on ruvettu veivamaan eestaaas. Kesäajasta on haittaa kaikelle.

Unirytmi kärsii.  Tulee rytmihäiriöitä ym.   Oli mielettömän tyhmä muutos aikanaan tuo kellojen siirto.

Se entinen talviaika eli normaaliaika takaisin. Kellojen siirto historiaan mahdollisimman pian.

Jos ei muut, niin sitä varmasti ihan kaikki oman ikäluokkani ihmiset haluavat.

Vierailija
215/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti talviaikaan!

Vierailija
216/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kesä! Nyt jo ahdistaa kellojen siirto kun iltapäivän pimeys iskee:(

Kaamosmasennus lisääntyy jos siirrytään talviaikaan.

Vierailija
217/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää yksilön ongelmat on yksilön helpointa ratkaista ihan itse. Mene vuorotyöhön ja aamuvuoroon.

Ei töihin noin vain mennä. Se on työnantaja joka valitsee.

Mitä työtä suosittelisit minulle, kun tekisin mieluiten 12 - 24 tunnin putkia, ja sitten puolestaan pitäisin pitempään vapaata? Tai pari tuollaista putkea peräkkäin niin että välillä ehdin vain nukkua, sitten loppuviikko vapaata?

Palomies, sairaankuljettaja ja jotkut teollisuuslaitokset tekevät näitä pitkiä vuoroja. Minä olen teollisuusessa ja meillä on 2 aamua, kaksi yötä ja 6 vapaata. Työpäivän pituus 12 tuntia. Pelastuslaitoksella taisetaan tehdä näitä vuorokausi töitä ja pari kolme vapaata.

Vierailija
218/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kesäajan kannalla!

Gambian aikaan. Ei tule huor, ei kun lomaromanssireissuilla niin paljon aikaeroväsymystä, heh heh, reps

Vierailija
219/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika entinen kirjoitti:

Ehdottomasti talviaikaan. Se on normaali aika. Olen kuitenkin elänyt yli  kolmekymmentä vuotta ennenkuin kelloja on ruvettu veivamaan eestaaas. Kesäajasta on haittaa kaikelle.

Unirytmi kärsii.  Tulee rytmihäiriöitä ym.   Oli mielettömän tyhmä muutos aikanaan tuo kellojen siirto.

Se entinen talviaika eli normaaliaika takaisin. Kellojen siirto historiaan mahdollisimman pian.

Jos ei muut, niin sitä varmasti ihan kaikki oman ikäluokkani ihmiset haluavat.

Älä puhu muiden puolesta. Kyllä me ikäihmisetkin haluamme valoa iltaan.  Kyllä valoa pitää olla silloin kun ihmiset ovat hereillä.  Enään ei herätä lehmiä lypsämään neljältä.

Vierailija
220/1008 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi- eli normaaliaika. Kesälläkin yleensä joutuu menemään aamulla töihin, ja silloin on vaikea nukahtaa ajoissa kun on valoisaa ja kuumaa. Kesäaika pahentaa asiaa. Bonuksena: jos muu EU siirtyisi kesäaikaan niin olisimme samassa ajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä