Nainen kahvilassa laittoi korvatulpat, kun tulimme lasten kanssa viereiseen pöytään
Tuli ikävä fiilis. Taidan käydä vähän herkillä. Hän vilkaisi kerran ja laittoi korvatulpat. Minulla on 2 ja 4 vuotiaat lapset. Eivät hipihiljaisia, mutta eivät äänekkäitäkään mielestäni.
Pahoitinko mieleni turhast?
Kommentit (90)
Ehkä se hetki oli sen naisen ainoa, että saa joskus istuksia ihan rauhassa vaikka omilta penskoiltaan?
Olisit iloinen että lapsesi saivat mekastaa rauhassa ilman että vieressä istuva häiriintyi.
Saattoihan se laittaa ne sinunkin takiasi eikä lapsukaisten.
minä olisin kyllä lähtenyt ravintolasta enkä tulisi koskaan takaisin
Vierailija kirjoitti:
Tuli ikävä fiilis. Taidan käydä vähän herkillä. Hän vilkaisi kerran ja laittoi korvatulpat. Minulla on 2 ja 4 vuotiaat lapset. Eivät hipihiljaisia, mutta eivät äänekkäitäkään mielestäni.
Pahoitinko mieleni turhast?
Lapset saattavat helposti huutaa yli 80dB voluumilla.
Silloin ovat korvatulpat tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Syytät ravintolaa siitä että joku asiakas ei jaksa kuunnella lapsia?
Ehkä hän olisi laittanut ne joka tapauksessa kohta, satuitte vaan tulemaan siihen samaan aikaan?
Ääniyliherkkä lapseni käyttää korvatulppia, toivottavasti kukaan ei siitä mieltään pahoita.
No lapset ei ole parasta seuraa ravintolassa, ei edes omat. Itse en mene ravintolaan toiveenani kuunnella muiden mekkalointia. On myös rauhallisia lapsia, he eivät ole häiriöksi
Minä laitan melkein aina kahvilassa ja ravintolassa korvatulpat. En siedä maiskutusta ja lupsutusta. En kestä kimeitä kiljahduksia ja itkun vääkynää. Kitinä ärsyttää ja monet elämän äänet.
Minulla on oikeus käydä kahvilassa siitä huolimatta.
Ihan vapaasti saat loukkaantua ja järkyttyä. Ei kiinnosta.
Keskity siihen syömiseen ja että ne pöperöt menevät kakaroittesi suuhun eikä ympäriinsä.
Oisin mäkin laittanu jos viereeni olisi tullut äänekkäitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!
mä olen laittanut jopa kotona korvatulpat, kun pihalla naapurin lapset kiljuu niin hemmetisti. Ovia halusin pitää auki että ilma vaihtuu, eikä kuulokkeet auttaneet... :D
Ensin ravintolaan tuli kiljuvia lapsia ja heti kun asiakas laittoi kuulosuojaimet niin lasten äiti alkoi kovaan ääneen vollottamaan.
Siltä suojautumiseen tarvitsee vähintään radiolla varustetut kuulosuojaimet.
Mie oon joskus vaihtanut pöytää kun viereen tuli lapsiperhe. Ja puhtaasti siitä syystä, että halusin syödä ruokani rauhassa. Ymmärtäisin täysin, jos joku tekisi saman minun perheelle.
Mä käytin kotonakin kirvatulppia kun lapset pieniä. Olen helposti äänistä stressaantuva ja siksi käytän usein tulppia tai kuulosuojaimia. Jos nainen halus tehdä vaikka työasioita? Miks toisten pitäis haluta kuunnella sun lasten mekkalaa?
Naisella voi olla lääketieteelliset syyt. Äidilläni on kuulonalenemaa ja tinnitystä ja molemmat pahenevat meluisassa ympäristössä, jota kahvilat usein ovat. Ja äkkinäiset, kovat ja kimeät äänet voivat aiheuttaa jopa vuorokauden kestävän korvasäryn. Taaperot puolestaan tuppaa välillä kiljahtelemaan. Äitini käyttää usein korvatulppia julkisilla paikoilla, varsinkin jos on yksin, eli ei ole juttuseuraa. Hän ei vihaa pikkulapsia mutta haluaa suojella korviaan.
Minusta sinun ei kannata pahastua tuosta jutusta. Et voi tietää miksi nainen laittoi korvatulpat, mutta ei toisesta kannata automaattisesti pahaakaan uskoa.
Pahoitit.