Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaarallisin maa missä olet ollu?

Vierailija
11.09.2018 |

?

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palestiina, tarkemmin sanoen Länsiranta.

Vierailija
142/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Ruotsi, sinne ei enää uskalla mennä, koska poliitikoilta ja poliiseilta homma lähtenyt täysin lapasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi

Vierailija
144/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30 ja latino kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksiko.

Ei helvetti mikää maa ja meksikolaiset rasistisia idiootteja.

Kyttiä ja virkamiehiä olen lahjonnut varmaan 10-15 kertaa. Viisuminkin hankin lahjomalla. Muuten ei irronnut.

Pankkiautomaatti ei kerran antanut rahaa. Näytössä kuitenkin luki että oli antanut. Pankissa syyttivät valehtelijaksi. Ei kuulemma kyseistä summaa pystynyt edes nostamaan. Näytin kuitin kerrasta kun ennen olin nostanut saman summan. Kuulemma olin väärentänyt sen kuitin. Joopajoo. Toisenkin kerran automaatti antoi mutta vähemmän kuin piti.

Vesi-, sähkö- , kaapeliyhtiöt, posti, kännykkäoperaattori kaikki kusettaa ja tai palvelu umpisurkeata. Esim yhtäkkiä kaapeliyhtiö alkoi veloittamaan minua nopeammasta internetistä ja kanavapaketeista joita minulla ei ollut. Sitten kun menin valittamaan niin ihan pokkana väittivät että kyllä oli ihan oikein.

Paikalliset kaverit eivät luota pankkeihin kun kuulemma tileiltä katoaa rahaa. Uskon kyllä.

Ravintoloissa lipsautettiin usein pari ylimääräistä drinksua laskuun.

Ravinnosta saa loisia kun käyttävät ihmisten paskaa lannoitteena. Paikalliset kaverit ottavat loislääkkeet kerran vuodessa.

Taksit kusettaa kokoajan. Vaihtorahoja ei anneta.

Kolme kertaa näin juuri ammuttuja ruumita kadulla keskellä päivää. Kerran näin sillalta roikkuvan ruumiin.

Turistirysissä kaikki on ylihinnoiteltua. Tyyliin 50e kiinaroju aurinkolaseista ja tinkiä ei voi. Todellisia bisnessmiehiä. Kusetettu peso on arvokkaampi kuin rehellisesti tienatut 10 pesoa.

Liikenneonnettumuuksista näin myös ruumita. Eipä mikään ylläri kun ajavat miten sattuu.

Naisista useimmat ovat semihuoria tai hu oria jotka unelmoi kartellipomosta. Todellisia rääväsuita eikä muutenkaan mitään käytöstapoja. Paljon yksinhuoltajia.

Pilkkaavat koulutettuja. Samassa lauseessa voi sama sana olla kirjoitettu väärin kolmella eri tavalla. Esim b ja v kirjaimia voi vapaasti vaihtaa keskenään.

Yllättävän moni on käynyt Väli- ja Etelä-Amerikassa!

Tämä sun viesti kuvastaa sitä kuinka paljon gringoja arvostetaan... Tosin lahjominen kuuluu kulttuuriin, rahaa kuuluu aina olla taskussa, myös paikallisilla.

Ja liikenneonnettomuustilastot on kyllä tosiaan myös aika hurjia. Tiesittekö, ettei Meksikossa ole autokouluja tai virallista ajo-opetusta? Ajokortin voi käydä ostamassa virastosta ilman mitään ajonäytettä, maksaa noin 20e.

Mun äiti oli Meksikosta. Mä olen syntynyt Venezuelassa ja käynyt siellä viimeksi viime vuonna. Olot ovat kyllä kurjistuneet entisestään. Se maa on ihan konkurssissa. Tyypit alkaa olemaan todella epätoivoisia, eikä mitään voida tehdä kun valtiotasolla ei myönnetä ongelmaa.

Ihme, ettei Kolumbiaa ole mainittu. Kyllä sinnekin on reppureissaajia eksynyt viime vuosina. Nyt kun pitkä sisällissota on ohi, niin oloista on tullut turvallisempia. Maalla on kyllä ollut hurja menneisyys. Se on mun lapsuuden rakas kotimaa.

Menin hankkimaan ajokortin meksikossa jotta ei tarvitsisi maksaa koko ajan lahjuksia liikennekytille. Saadakseni sen piti vaan käydä teoriakokeessa. Kaverini oli päässyt kokeesta läpi 100 peson lahjuksella. Itse kuitenkin opiskelin koetta varten koska en pahemmin välitä lahjusten maksamisesta. Kokeessa sitten valvoja oli hyvällä päällä ja kertoi minulle oikeat vastaukset ilmaiseksi.

Kolombiassa en kohdannut samanlaista rasismia kuin meksikossa. Ihan rentoja ovat, mitänyt naiset siellä tykkäävät huorailla vieläkin enemmän kuin meksikolaiset.

Muutenkin meksikoa lukuunottamatta kaikissa muissa maissa missä olen käynyt eivät ihmiset ala vittuilemaan jollei sitä itse etsi ongelmia. Jopa pahamaineiset honduras ja nicaragua olivat mielekkäämpiä.

Muuten ihan ok ja vastaavat kokemuksiani. Ainoa ero se että ilmeisesti olet liikkunut sosiaalisissa piireissä joissa naisien arvo ei ole sama kuin miehillä. Niin ei ole läpi koko yhteiskunnan, naiset pääsevät siellä ihan opiskelemalla ja töitä tekemälläkin eteenpäin jos vaan lapsuudenkoti siihen kannustaa.

Se naisten "huorailu" kuten sitä kutsut, eli epätoivoisen tilanteen ratkaisu epätoivoisilla keinoilla todistaa perustavanlaatuista sosiaalista epätasa-arvoa, se ajaa nuoret miehet kartellien käskyläisiksi ja naiset vastaaviin kohtaloihin. Se naisten aliarvioiminen ja halveksunta on nähtävästi jäänyt päälle kielenkäyttöösi.

Höpö höpö mitään halveksuntaa se on sanoa asiat miten ovat. Enpä myöskään edes kovinkaan tuomitsevasti tuohon suhtaudu. Noilla muijilla nyt vaan on tuollaiset jutut ja se on aika hyväksyttyä sikäläisen yhteiskunnan tasoltakin.

Ihan keskiluokkaisten ja rikkaiden kanssa olin tekemisissä. Ruokaa niillä on pöydällä, telkkarit, suihkut ym ilman huoraamistakin.

Tietysti niitäkin on jotka ihan tarpeestakin tekevät mutta se ei todellakaan ole aina se syy.

Varsinkin kolombialaiset naiset saavat kiksejä siitä että onnistuvat nylkemään rahaa ja lahjoja miehiltä. Ne pitäisivät suomalaisia naisia simppeleinä ja tyhminä koska antavat helposti ja ilmaiseksi.

Vierailija
145/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usa? Tosin en oo koskaan pelännyt siellä enkä joutunut pelottavaan tilanteeseen. Enemmän pelkään suomessa.

Mä en vaan taju miten joku pelkää Suomessa. Oikeesti siis. Olen asunut Suomessa yli viisi vuotta ja puolet ajasta Helsingissä. En ole kertakaan pelännyt vaikka pyörin viikonloppuisin ja usein myöhässä ja yöllä. 

Vierailija
146/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se USA nyt niin pelottava on? Eikö siellä pitänytkään olla maailman mukavimmat ihmiset?

Vierailija
147/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se USA nyt niin pelottava on? Eikö siellä pitänytkään olla maailman mukavimmat ihmiset?

On siellä joo. Mutta hullujakin. Sellaista se on kun on kaikenlaisia sekasikiöitä.

Vierailija
148/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkemmin: Israel Juudea ja Samaria?

Vierailija
149/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel, tosin ei siellä tuntenut oloaan turvattomaksi, kun liikkui oikeilla alueilla, säädyllisesti pukeutuneena ja ei yöaikaan.

Tunisia, jossa olin 2003, ramadanin aikaan. Myyjät agressiivisia ja rannalla tuli miesjoukko juttelemaan kun jäin yksin vähäksi aikaa bikineissä ottamaan aurinkoa. Silloin ei ollut ns.rantakausi, turisteja hyvin vähän. Nyt olem jäljestäpäin tajunnut että nehän olisi voinut raiskata tms. Kyselivät minulta asioita. Outojakin, että missä on vanhempani jne.. Onneksi mies tuli nopeasti. Hotellissa meille annettiin rahanvaihdossa liian vähän rahaa takaisin ja jouduimme kovistelemaan porttieeriä, omassa hotellissa. Kyllä oli hirveä kokemus. Kaduilla vislailtiin, tööttäiltiin ja miehelle tultiin tarjoamaan huumeita keskipäivällä hotellin edustalla. En oo ikinä ollut niin onnellinen kuin siitä että pääsin Suomeen.

Vierailija
150/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt vaarallisissa maissa mutta käyttäytynyt kuin typerys. Vetänyt Totaalikännit emiraateissa ja mennyt sivukujille (portto) yöllä Thaimaassa. Silloin vähän jännitti ja piti loikata tyttöjen luokse turvaan. Ylipäätään totaalikännissä pyörinyt ympäri palloa nuorena tyttönä ja lähtenyt tuntemattomien matkaan. Mitään ole sattunut. Paitsi ruotsinristeilyllä toinen abi pölli 20e lompsastani! Ja Helsingissä baarissa pöllitty puhelin enkä edes ollut kännissä!! Eli Suomi ja suomalaiset veto pisimmän korren. Vaikka usein onkin ihania ja rehellisiä <3

Vierailija
151/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukimmassa tilanteissa olen ollut Yhdysvalloissa, Brasiliassa ja Filippiineillä, mutta olen käynyt myös muissa jokseenkin vaaralliseksi luokitelluissa maissa kuten Israel, Tunisia, Algeria, Turkki, Syyria ja Vietnam.

Syyriassa ja Turkissa olen käynyt lukuisia kertoja, koska siellä asuu ystäviäni.

Syyriassa tosin ennen tätä viimeisintä sekasortoa.

:::::

Ja taas minua järkyttää tämä muslimimaiden ja islamin suunnaton pelko!

Epäilenpä sitä äärimmäiseksi ennakkoluuloksi enemmän kuin todelliseksi peloksi...

Mutta näistä asioistahan tällä palstalla ei koskaan saa alkaa keskustella.

Vierailija
152/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia.

Vierailija
153/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenia

Vierailija
154/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkemmin: Israel Juudea ja Samaria?

Arvasin, että joku tähän tarttuu. :) Palestiina on 138 valtion tunnustama valtio, juutalaisten siirtokunnat taas ovat kv yhteisön silmissä laittomia.

Vierailija
155/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Suomessa, Saksassa ja Itävallassa. Ylivoimaisesta vaarallisin maa on Suomi ja Saksa on turvallisin.

Vierailija
156/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan peliin maan, jota kukaan ei ole vielä ehdottanut eli Zimbabwe.

Olipa kerran Rhodesia, oikea Afrikan jalokivi, jossa ihmisillä oli asiat hyvin ja paikat kukoisti. Niin vaan asiat muuttui kun vallanpitäjät vaihtui :(

Vierailija
157/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurinsa tuhoa vannovien terroristien kanssa kaveeraaminen voi olla vaarallista.

Vierailija
158/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Suomi

Vierailija
159/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaransa on joka maassa, mutta vaarallisimpina omista kohteistani olen pitänyt Venäjää ja Vietnamia.

Venäjä yltää moiseen kunniaan esim. viranomaisteatterinsa vuoksi. Joka paikassa lyödään leimaa milloin mihinkin kuponkiin, tehdään "läpivalaisuja" ja kuljetaan "metallinpaljastimien" läpi. Tästä teatterista huolimatta mitä tahansa voi tapahtua missä tahansa eikä Venäjän korruptoituneilla viranomaisilla ole paljon keinoja sitä estää. Poliisiinkaan ei voi luottaa. Mm. neuvotaan, että poliisautoon ei pitäisi mennä vaan asiat poliisiviranomaisen kanssa kannattaa pyrkiä hoitamaan ulkona. 

Vietnamissa vaarallista on ennen kaikkea liikenne. En ole koskaan missään nähnyt niin sekasortoista liikennekulttuuria. En muissa käymissäni Aasian maissa, en Venäjällä, en missään Euroopassa. Vietnamin kaupungeissa tien ylittäminen on joka kerralla hengenvaarallista ja liikenneonnettomuudet sekä liikennekuolemat ovat yksi koko maan yleisimmistä kuolinsyistä. 

Vierailija
160/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Suomessa, Saksassa ja Itävallassa. Ylivoimaisesta vaarallisin maa on Suomi ja Saksa on turvallisin.

Hyvä, että joku puhuu järkeä. :)

Olen asunut Suomessa, Turkissa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

Ja yllätykseksellisesti SUOMESSA, omassa kotimaassani, olen ollut vaarassa enemmän kuin muissa auinmaissani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän