Vaarallisin maa missä olet ollu?
Kommentit (227)
Venäjä. Ei ollut illalla mitään asiaa lähteä hotellista ulos. Se kiellettiin. Tämä oli työmatka ei huvimatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Egyptissä juuri silloin lomalla helmikuussa 2012 kun arabikevät alkoi siellä näkyä todenteolla. Päivää ennen kotiinlähtöäni tankit vyöryivät Hurghadaan ja alkoivat levottomuudet. Se oli kohtuu vaarallisen oloista.
Olin Egyptissä v.2011 tammikuussa, jolloin ns. arabikevät alkoi. Ei mitään pelottavaa, paikallisilla paljon harjoituksia ja hälytyksiä. Houseboy kertoi, ettei pääse enää Kairoon perheensä luo, jätettiin hänelle kaikki ylimääräinen tippinä.
Jugoslavian läpi Kreikkaan reilasin juuri ennen sisällissotaa, en huomannut mitään? Joskus yksin naisena iltaisin monissa välimeren maissa, suurkaupungeissa ahdistelua. Istanbulia boikotoin edelleen.
En nyt muista mitään erityisen vaarallista, en ehkä aina pitänyt itsestäni huolta.
Oot varmaan ylen toimittaja. Ei nekään huomaa vaikka vieressä ammutaan.
Ahvenanmaa. Meinasin kuolla tylsyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olin Egyptissä juuri silloin lomalla helmikuussa 2012 kun arabikevät alkoi siellä näkyä todenteolla. Päivää ennen kotiinlähtöäni tankit vyöryivät Hurghadaan ja alkoivat levottomuudet. Se oli kohtuu vaarallisen oloista.
Minäkin olin siellä, eikä kyllä tuntunut yhtään vaaralliselta. Jos ne tankit olisi jahdanneet turisteja, silloin ehkä.
Bulgaria.
Kaverini sai puukosta, vaikka annettiin kiltisti käteisrahat, kun meidät ryöstettiin illalla/aamuyöstä rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:
https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/683269-nama-ovat-maailman-turval…
Maailman turvallisimpien maiden joukossa Suomi sijalla 15. Ruotsi 14. ja Norja 16.
Kiinnostavaa, että Tsekki ja Slovenia ovat listalla Suomen, Ruotsin ja Norjan edellä.
Paljonko ne on ottanut vastaan pagolaisia?
Libanon (Beirut + ympäriinsä pyörimistä). Maa tuntui ihan turvalliselta, mutta Hizbollahin tarkastuspisteet kyllä kuumottivat vähän. Muutenkin aseistettuja sotilaita oli paljon ja esim. armeijan helikopterit säksättivät ilmassa iltaisin.
Kaunis maa ja ihmiset olivat ihania ja ruoka hyvä. Ihan lomalla siis olimme ja kiersimme nähtävyyksiä.
Bulgaria. Ryöstöä yritettiin jo bussissa, kun kultahampaiset romanit kävi joukolla muhun kiinni.
Equador.
Kaksi viikkoa oli aivan liikaa, teki mieli piileksiä hotellissa vaan. Kaduilla yritettiin joko ryöstää, huijata tai elehdittiin uhkaavasti. Ehkä jollain naamiaispuvulla olis pärjännyt, naama lankattuna ja peruukki päässä.
Ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
M30 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksiko.
Ei helvetti mikää maa ja meksikolaiset rasistisia idiootteja.
Kyttiä ja virkamiehiä olen lahjonnut varmaan 10-15 kertaa. Viisuminkin hankin lahjomalla. Muuten ei irronnut.
Pankkiautomaatti ei kerran antanut rahaa. Näytössä kuitenkin luki että oli antanut. Pankissa syyttivät valehtelijaksi. Ei kuulemma kyseistä summaa pystynyt edes nostamaan. Näytin kuitin kerrasta kun ennen olin nostanut saman summan. Kuulemma olin väärentänyt sen kuitin. Joopajoo. Toisenkin kerran automaatti antoi mutta vähemmän kuin piti.
Vesi-, sähkö- , kaapeliyhtiöt, posti, kännykkäoperaattori kaikki kusettaa ja tai palvelu umpisurkeata. Esim yhtäkkiä kaapeliyhtiö alkoi veloittamaan minua nopeammasta internetistä ja kanavapaketeista joita minulla ei ollut. Sitten kun menin valittamaan niin ihan pokkana väittivät että kyllä oli ihan oikein.
Paikalliset kaverit eivät luota pankkeihin kun kuulemma tileiltä katoaa rahaa. Uskon kyllä.
Ravintoloissa lipsautettiin usein pari ylimääräistä drinksua laskuun.
Ravinnosta saa loisia kun käyttävät ihmisten paskaa lannoitteena. Paikalliset kaverit ottavat loislääkkeet kerran vuodessa.
Taksit kusettaa kokoajan. Vaihtorahoja ei anneta.
Kolme kertaa näin juuri ammuttuja ruumita kadulla keskellä päivää. Kerran näin sillalta roikkuvan ruumiin.
Turistirysissä kaikki on ylihinnoiteltua. Tyyliin 50e kiinaroju aurinkolaseista ja tinkiä ei voi. Todellisia bisnessmiehiä. Kusetettu peso on arvokkaampi kuin rehellisesti tienatut 10 pesoa.
Liikenneonnettumuuksista näin myös ruumita. Eipä mikään ylläri kun ajavat miten sattuu.
Naisista useimmat ovat semihuoria tai hu oria jotka unelmoi kartellipomosta. Todellisia rääväsuita eikä muutenkaan mitään käytöstapoja. Paljon yksinhuoltajia.
Pilkkaavat koulutettuja. Samassa lauseessa voi sama sana olla kirjoitettu väärin kolmella eri tavalla. Esim b ja v kirjaimia voi vapaasti vaihtaa keskenään.
Yllättävän moni on käynyt Väli- ja Etelä-Amerikassa!
Tämä sun viesti kuvastaa sitä kuinka paljon gringoja arvostetaan... Tosin lahjominen kuuluu kulttuuriin, rahaa kuuluu aina olla taskussa, myös paikallisilla.
Ja liikenneonnettomuustilastot on kyllä tosiaan myös aika hurjia. Tiesittekö, ettei Meksikossa ole autokouluja tai virallista ajo-opetusta? Ajokortin voi käydä ostamassa virastosta ilman mitään ajonäytettä, maksaa noin 20e.
Mun äiti oli Meksikosta. Mä olen syntynyt Venezuelassa ja käynyt siellä viimeksi viime vuonna. Olot ovat kyllä kurjistuneet entisestään. Se maa on ihan konkurssissa. Tyypit alkaa olemaan todella epätoivoisia, eikä mitään voida tehdä kun valtiotasolla ei myönnetä ongelmaa.
Ihme, ettei Kolumbiaa ole mainittu. Kyllä sinnekin on reppureissaajia eksynyt viime vuosina. Nyt kun pitkä sisällissota on ohi, niin oloista on tullut turvallisempia. Maalla on kyllä ollut hurja menneisyys. Se on mun lapsuuden rakas kotimaa.
Onko isäsi suomalainen? Hyvää suomea kirjoitat
Isäni on argentiinalainen, mutta olen asunut jo vuosia Suomessa.
Ja olen kyllä käyttänyt aikaa opiskeluun. Kiitos kehusta!
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Kuka on Omar Jayam? Toverillisesti utelen, kun en jaksa käyttää hakukoneita.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Omar Jayam? Toverillisesti utelen, kun en jaksa käyttää hakukoneita.
Persialainen runoilija ja tieteilijä. Eli n.1100-luvulla.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto, Yhdysvallat tai Egypti. En osaa sanoa mikä nyt olisi ollut noista vaarallisin.
Neuvostoliittohan oli turistille todella turvallinen. Sittemmin noilla alueilla on ollutkin ihan toinen tilanne. Pahinta oli 90-luvun puolivälissä, eli jokunen vuosi NL:n kaatumisen jälkeen.
Neukkuaikaan kävin Georgiassa, Baltian maissa, Venäjän puolella Moskovassa ja Leningradissa, eikä ikinä ollut edes pienintäkään uhkaa päällä. Sen jälkeenkin on tullut käytyä, mutta Venäjä ehkä Pietaria lukuunottamatta on aika turvaton paikka nykyisin. Viro on 90- luvun jälkeen rauhoittunut, mutta kyllä sielläkin saa katsoa missä kulkee ja mihin aikaan.
Myös mainituista paikoista Indonesia ja Egypti olivat varsin turvallisia silloin, kun minä olen niissä käynyt. Indonesiassa nyt oli kaikenlaista huijaria, mutta levottomuuksia ei juurikaan. Balin yökerhopommi-isku muutti suhtautumista. Juuri Sari Clubilla Balilla olin istuskellut monta iltaa pari vuotta aiemmin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksiko ja Brasilia.
Uhmatakseni todennäköisyyksiä menin molempiin mestoihin nöyränä,mutta Gringona. Sain autenttisuutta roimasti. Cityssä ja Tijuanassa minut pelasti vain fudismakuni, mitä nyt vähän Espanjaa ja Portugalia sönkötän enkun lisäksi.
Oli siis pakko aikoinaan painaa paikallisiin slummeihin majoittumaan. Hauskaakin oli - ei siinä mitään, mutta oikeasti ahdistava fiilis jäi myös Rion ja Sao Palon paikallisista kuppiloista/kahviloista/ei tsekkailtu hyvällä tälläista kalpeaa ja hintelää poikaa/miestä Pohjolasta.
Nonstop rahastusyritys käynnissä, aseellakin uhkailtiin, flaidikseen haastettiin kokoajan.
Nämä eivät onneksi johtaneet mihinkään.
Toisaalta sain käydä ihmisten kotona - tutustua sukuun, syödä ja levätä. Musisoida ja pelata fudista heidän kanssaan. Autolla rautatieasemalle.
Oletko siis Yhdysvalloista vai miksi käytät itsestäsi nimitystä gringo? Gringo ei ole kuka tahansa ulkomaalainen vaan jenkki. Meksikossa on aika iso ero, sillä oletko oikeasti USA:sta vai esim. Euroopasta tai kummasta sanot olevasi kotoisin. Jenkkeihin suhtaudutaan yleensä aika varauksella ja heitä pidetään ylimielisinä ja ärsyttävinä (toki turistialueilla on pakko olla ystävällinen kun jenkeillä on isoimmat rahat), eurooppalaisiin taas suhtaudutaan ystävällisen uteliaasti.
Niille kyllä jokainen valkoihoinen on gringo. Varsinkin meksikolaisille, niitä kun vaivaa suuri sivistyksen puute. Sama juttu kun jenkeille kaikki latinot ovat meksikolaisia.
- eri
Tämä ei kyllä ole totta. Puhutko ihan kokemuksesta vai luulopuheita vaan? Meksikolaiset ovat jopa aika hyviä erottamaan, kuka "valkoinen" on gringo ja kuka jostain muualta. Mutta et ole tainnut edes käydä koko maassa, joten et ole ehkä kovin luotettava lähde kertomaan siitä.
t. Meksikossa asunut ja Meksikosta ehkä hieman enemmän oikeasti tietävä kuin mitä iltalehtien tai elokuvien perusteella saa irti ko. maasta.
Ihan kuule asuin siellä 7 vuotta ja olin naimissa 4 vuotta meksikolaisen tytön kanssa sen aikana. Oli tavallista että sain kuulla jotain pinche gringo pendejo juttuja niiltä.
Itse olet varmaan viikon löhönnyt jonkun all-inclusive resortin uima-altaalla siellä. Ei ne meksikolaiset kovin usein törmää eurooppalaisiin turistirysien ulkopuolella eikä keskiverto meksikolaista paljoa kiinnosta mistä joku ulkkari on tullut. Eihän ne edes osaa kieliä jotta voisivat ottaa selville.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla vähän puolustamaan Meksikoa vaikka alapeukkuja varmaan sataa: ko. maassa on monia todella vaarallisia alueita, mutta myös (paljon enemmän) rauhallisia alueita ja jopa kokonaisia osavaltioita. Suomalaisittain voi olla helppo kuvitella että Meksiko on joku villi länsi, mutta ihan tavallista elämää täälläkin eletään, siitä vaan eivät lööpit tietenkään jaksa hehkuttaa. Esim. pääkaupunki Mexico City on aivan ihana paikka, täynnä upeita museoita, puistoja, ravintoloita, toreja jne., ehdottomasti käymisen arvoinen ja vielä suurkaupunkien mittakaavassa varsin turvallinen, tilastollisesti New Yorkin tasoa. Meksiko on upea, kulttuuririkas ja mielettömän monipuolinen maa.
Tuo kyllä kertoo paljon meksikon tilanteesta. Ennen sanottiin turistille että kaikki menee hyvin kunhan et mene meksiko cityyn. Nyt sanotaan päinvastoin kun ne näpistelyt ja taksien yliveloitukset ovat pientä verrattuna siihen että joku kartelli heittää granaatin yökerhoon tai leikkaa pääsi irti.
Ei kyllä ole mitään syytä mennä meksikoon. Meksikon sijaan voi mennä johonkin muuhun lattarimaahan joka tarjoaa samanlaisen kokemuksen ilman kartelleja ja turistien kusetuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan peliin maan, jota kukaan ei ole vielä ehdottanut eli Zimbabwe. Massa oli vaarallista ajaa teillä ryöstelevien maantierosvojen takia, mutta ainakin pääkaupnki Harare ja Victoria-putousten alue olivat ihan turvallisia. Kyllä tuo maa on paikallisillekin aikamoinen. Minullekin tuli eräät vanhemmat kauppaamaan tytärtään. Hinta olisi ollut 100 dollaria ja 10 kilon säkki riisiä.
Jos tämä on totta, säälin sitä tyttöä todella paljon.. ties kenelle hänet mahdollisesti myytiin 💔 minkä ikäinen hän suunnilleen oli?
Totta on kyllä. Tämä tapahtui näiden perinteisten turistialueiden ulkopuolella, muttei kovin kaukana niistä. Hän oli fyysisestä koosta päätellen ehkä jossain 8-10 vuoden välissä.
Onko täältä sensuroitu kaikki Ruotsit?
Se on ainakin minun ykkösvaihtoehto, ja varsinkin Malmö joka on kai Euroopan murhapääkaupunki nykyään.
Moni on maininnut Intian, mutta kukaan ei ole tainnut mainita Bangladeshia. Onko siellä käyneitä?
Enpä missään kovin vaarallisessa. Oisko Israel vaarallisin.
Mitä?? Et ole tainnut hirveästi USA:ssa liikkua tai ainakaan pitää silmiä auki. T. Viimeiset 10v maassa asunut