Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaarallisin maa missä olet ollu?

Vierailija
11.09.2018 |

?

Kommentit (227)

Vierailija
121/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M30 ja latino kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksiko.

Ei helvetti mikää maa ja meksikolaiset rasistisia idiootteja.

Kyttiä ja virkamiehiä olen lahjonnut varmaan 10-15 kertaa. Viisuminkin hankin lahjomalla. Muuten ei irronnut.

Pankkiautomaatti ei kerran antanut rahaa. Näytössä kuitenkin luki että oli antanut. Pankissa syyttivät valehtelijaksi. Ei kuulemma kyseistä summaa pystynyt edes nostamaan. Näytin kuitin kerrasta kun ennen olin nostanut saman summan. Kuulemma olin väärentänyt sen kuitin. Joopajoo. Toisenkin kerran automaatti antoi mutta vähemmän kuin piti.

Vesi-, sähkö- , kaapeliyhtiöt, posti, kännykkäoperaattori kaikki kusettaa ja tai palvelu umpisurkeata. Esim yhtäkkiä kaapeliyhtiö alkoi veloittamaan minua nopeammasta internetistä ja kanavapaketeista joita minulla ei ollut. Sitten kun menin valittamaan niin ihan pokkana väittivät että kyllä oli ihan oikein.

Paikalliset kaverit eivät luota pankkeihin kun kuulemma tileiltä katoaa rahaa. Uskon kyllä.

Ravintoloissa lipsautettiin usein pari ylimääräistä drinksua laskuun.

Ravinnosta saa loisia kun käyttävät ihmisten paskaa lannoitteena. Paikalliset kaverit ottavat loislääkkeet kerran vuodessa.

Taksit kusettaa kokoajan. Vaihtorahoja ei anneta.

Kolme kertaa näin juuri ammuttuja ruumita kadulla keskellä päivää. Kerran näin sillalta roikkuvan ruumiin.

Turistirysissä kaikki on ylihinnoiteltua. Tyyliin 50e kiinaroju aurinkolaseista ja tinkiä ei voi. Todellisia bisnessmiehiä. Kusetettu peso on arvokkaampi kuin rehellisesti tienatut 10 pesoa.

Liikenneonnettumuuksista näin myös ruumita. Eipä mikään ylläri kun ajavat miten sattuu.

Naisista useimmat ovat semihuoria tai hu oria jotka unelmoi kartellipomosta. Todellisia rääväsuita eikä muutenkaan mitään käytöstapoja. Paljon yksinhuoltajia.

Pilkkaavat koulutettuja. Samassa lauseessa voi sama sana olla kirjoitettu väärin kolmella eri tavalla. Esim b ja v kirjaimia voi vapaasti vaihtaa keskenään.

Yllättävän moni on käynyt Väli- ja Etelä-Amerikassa!

Tämä sun viesti kuvastaa sitä kuinka paljon gringoja arvostetaan... Tosin lahjominen kuuluu kulttuuriin, rahaa kuuluu aina olla taskussa, myös paikallisilla.

Ja liikenneonnettomuustilastot on kyllä tosiaan myös aika hurjia. Tiesittekö, ettei Meksikossa ole autokouluja tai virallista ajo-opetusta? Ajokortin voi käydä ostamassa virastosta ilman mitään ajonäytettä, maksaa noin 20e.

Mun äiti oli Meksikosta. Mä olen syntynyt Venezuelassa ja käynyt siellä viimeksi viime vuonna. Olot ovat kyllä kurjistuneet entisestään. Se maa on ihan konkurssissa. Tyypit alkaa olemaan todella epätoivoisia, eikä mitään voida tehdä kun valtiotasolla ei myönnetä ongelmaa.

Ihme, ettei Kolumbiaa ole mainittu. Kyllä sinnekin on reppureissaajia eksynyt viime vuosina. Nyt kun pitkä sisällissota on ohi, niin oloista on tullut turvallisempia. Maalla on kyllä ollut hurja menneisyys. Se on mun lapsuuden rakas kotimaa.

Menin hankkimaan ajokortin meksikossa jotta ei tarvitsisi maksaa koko ajan lahjuksia liikennekytille. Saadakseni sen piti vaan käydä teoriakokeessa. Kaverini oli päässyt kokeesta läpi 100 peson lahjuksella. Itse kuitenkin opiskelin koetta varten koska en pahemmin välitä lahjusten maksamisesta. Kokeessa sitten valvoja oli hyvällä päällä ja kertoi minulle oikeat vastaukset ilmaiseksi.

Kolombiassa en kohdannut samanlaista rasismia kuin meksikossa. Ihan rentoja ovat, mitänyt naiset siellä tykkäävät huorailla vieläkin enemmän kuin meksikolaiset.

Muutenkin meksikoa lukuunottamatta kaikissa muissa maissa missä olen käynyt eivät ihmiset ala vittuilemaan jollei sitä itse etsi ongelmia. Jopa pahamaineiset honduras ja nicaragua olivat mielekkäämpiä.

Muuten ihan ok ja vastaavat kokemuksiani. Ainoa ero se että ilmeisesti olet liikkunut sosiaalisissa piireissä joissa naisien arvo ei ole sama kuin miehillä. Niin ei ole läpi koko yhteiskunnan, naiset pääsevät siellä ihan opiskelemalla ja töitä tekemälläkin eteenpäin jos vaan lapsuudenkoti siihen kannustaa.

Se naisten "huorailu" kuten sitä kutsut, eli epätoivoisen tilanteen ratkaisu epätoivoisilla keinoilla todistaa perustavanlaatuista sosiaalista epätasa-arvoa, se ajaa nuoret miehet kartellien käskyläisiksi ja naiset vastaaviin kohtaloihin. Se naisten aliarvioiminen ja halveksunta on nähtävästi jäänyt päälle kielenkäyttöösi.

Vierailija
122/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vaaraa tässä haetaan?

E-Afrikka; Johannesburgissa ollessamme jouduimme keskelle mellakkaa, jossa ympärillä juoksivat aseistetut miehet ja polttopulloja heiteltiin. Onneksi olimme paikallisen kuljettajamme kyydissä, joka osasi etsiä nopeasti reitit pois.

Meksikon pohjoisosissa olimme huumekartellialueella isomman ryhmän mukana; bussi oli kehnommanpuoleinen ja siinä oli luodinreikiä ja ikkunat peitetty, jotta ulospäin ei näkynyt länsimaisen businessdelegaation olevan kyydissä. 2 aseistettua turvamiestä koko ajan mukana.

Perussa koimme maanjäristyksen, mutta muuten turvallisen oloinen maa. Boliviassa pelkäsin sairauksia kehnon hygieniatason vuoksi.

Tansaniassa safarilla keskellä savannia ei teltasta ollut yöllä asiaa ulos, kun leijonat karjahtelivat leirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Egyptissä juuri silloin lomalla helmikuussa 2012 kun arabikevät alkoi siellä näkyä todenteolla. Päivää ennen kotiinlähtöäni tankit vyöryivät Hurghadaan ja alkoivat levottomuudet. Se oli kohtuu vaarallisen oloista.

Se oli 2011.

Vierailija
124/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha_maassa kirjoitti:

Israel ja USA mukamas!??? Käynyt ja oleillut noissa eri puolilla monta kertaa, ei mitään ongelmia missään

USA:ta ihmettelen myös, että niin moni sen tässä ketjussa mainitsee??  Taitaa olla ainoita maita maailmassa, missä edes taskuvarkaista tai perinteisistä turistin ukottajista ei ole uhkaa. Jossain Vegasissa voi heilua tuhannen päissään pitkin pääraittia rahoja heilutellen eikä mitään satu.  Missä päin te USA:ta vaarallisimpia pitäneet olette siellä liikkuneet? Vähän epäilen ettei kaikki ole hengailleet jossain St Louisin tai Los Angelesin jengialueilla, tai Nykissä ennen Giulianin valtaantuloa.

125/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelissahan on sotilaita paljon liikkeellä aseineen. Meinaan lähteä parin viikon lomalle keväällä Tel aviv. Haiffa. Jerusalem. Tiberias ja Eilat. Omatoimimatka.

Sen takia siellä onkin turvallista. Ilman aseistettuja poliiseja ja sotilaita tilanne olisi aivan toinen. Itsekin tuolla usein käynyt työ- ja lomamatkoilla ja ikinä ei ole tarvinnut pelätä.

Vierailija
126/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israelissahan on sotilaita paljon liikkeellä aseineen. Meinaan lähteä parin viikon lomalle keväällä Tel aviv. Haiffa. Jerusalem. Tiberias ja Eilat. Omatoimimatka.

Sen takia siellä onkin turvallista. Ilman aseistettuja poliiseja ja sotilaita tilanne olisi aivan toinen. Itsekin tuolla usein käynyt työ- ja lomamatkoilla ja ikinä ei ole tarvinnut pelätä.

Tämä. Jos tarkoituksena ei ole puukotella tai pommitella tai muuten vaan tuhota Israelia ja sen kansaa, niin mitäs uhkaa muka viranomaisista olisi. Hyvin turvallinen maa, koska turvallisuudesta halutaan huolehtia! Kuumottavinta ehkä jos tulee valituksi maahantulohaastatteluun, mutta eipä siinäkään hätää ole jos on puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
127/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut paljon Etelä-Amerikassa ja Aasiassa, mutta vain Intiassa on tullut olo, että osa ihmisistä on vihamielisiä sinua kohtaan eikä kukaan välttämättä auta, jos jotain sattuu. Kärsimys oli siellä niin arkipäiväistä. Vaaroja on toki muuallakin, mutta ne eivät tule niin selkeästi naamalle kuin Intiassa. Sellainen perustavanlaatuinen turvattomuuden tunne oli parikymppiselle tytölle todella järkyttävä, mutta myös kasvattava kokemus.

Vierailija
128/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan peliin maan, jota kukaan ei ole vielä ehdottanut eli Zimbabwe. Massa oli vaarallista ajaa teillä ryöstelevien maantierosvojen takia, mutta ainakin pääkaupnki Harare ja Victoria-putousten alue olivat ihan turvallisia. Kyllä tuo maa on paikallisillekin aikamoinen. Minullekin tuli eräät vanhemmat kauppaamaan tytärtään. Hinta olisi ollut 100 dollaria ja 10 kilon säkki riisiä.

129/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos tarkoituksena ei ole puukotella tai pommitella tai muuten vaan tuhota Israelia ja sen kansaa, niin mitäs uhkaa muka viranomaisista olisi. Hyvin turvallinen maa, koska turvallisuudesta halutaan huolehtia! Kuumottavinta ehkä jos tulee valituksi maahantulohaastatteluun, mutta eipä siinäkään hätää ole jos on puhtaat jauhot pussissa.

Mä olen ollut aina siinä haastattelussa, kuten kaikki muutkin ei-israelilaiset samasta koneesta. Lähinnä kysyvät matkan tarkoitusta, majoituskohteesta, mahdollisista retkikohteista (kevennykseksi), poistuuko matkan aikana maasta ja kuinka kauan on maassa. Ihan ystävälliseen sävyyn on tämäkin hoitunut parissa minuutissa.

Vierailija
130/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Keravan Jouni (ps) taas liikenteessä? 

En ole Jouni.

Vierailija
131/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/683269-nama-ovat-maailman-turval…

Maailman turvallisimpien maiden joukossa Suomi sijalla 15. Ruotsi 14. ja Norja 16.

Vierailija
132/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel on maailman turvallisin maa sekä omille että myös muille

Vierailija
133/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 ja latino kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksiko.

Ei helvetti mikää maa ja meksikolaiset rasistisia idiootteja.

Kyttiä ja virkamiehiä olen lahjonnut varmaan 10-15 kertaa. Viisuminkin hankin lahjomalla. Muuten ei irronnut.

Pankkiautomaatti ei kerran antanut rahaa. Näytössä kuitenkin luki että oli antanut. Pankissa syyttivät valehtelijaksi. Ei kuulemma kyseistä summaa pystynyt edes nostamaan. Näytin kuitin kerrasta kun ennen olin nostanut saman summan. Kuulemma olin väärentänyt sen kuitin. Joopajoo. Toisenkin kerran automaatti antoi mutta vähemmän kuin piti.

Vesi-, sähkö- , kaapeliyhtiöt, posti, kännykkäoperaattori kaikki kusettaa ja tai palvelu umpisurkeata. Esim yhtäkkiä kaapeliyhtiö alkoi veloittamaan minua nopeammasta internetistä ja kanavapaketeista joita minulla ei ollut. Sitten kun menin valittamaan niin ihan pokkana väittivät että kyllä oli ihan oikein.

Paikalliset kaverit eivät luota pankkeihin kun kuulemma tileiltä katoaa rahaa. Uskon kyllä.

Ravintoloissa lipsautettiin usein pari ylimääräistä drinksua laskuun.

Ravinnosta saa loisia kun käyttävät ihmisten paskaa lannoitteena. Paikalliset kaverit ottavat loislääkkeet kerran vuodessa.

Taksit kusettaa kokoajan. Vaihtorahoja ei anneta.

Kolme kertaa näin juuri ammuttuja ruumita kadulla keskellä päivää. Kerran näin sillalta roikkuvan ruumiin.

Turistirysissä kaikki on ylihinnoiteltua. Tyyliin 50e kiinaroju aurinkolaseista ja tinkiä ei voi. Todellisia bisnessmiehiä. Kusetettu peso on arvokkaampi kuin rehellisesti tienatut 10 pesoa.

Liikenneonnettumuuksista näin myös ruumita. Eipä mikään ylläri kun ajavat miten sattuu.

Naisista useimmat ovat semihuoria tai hu oria jotka unelmoi kartellipomosta. Todellisia rääväsuita eikä muutenkaan mitään käytöstapoja. Paljon yksinhuoltajia.

Pilkkaavat koulutettuja. Samassa lauseessa voi sama sana olla kirjoitettu väärin kolmella eri tavalla. Esim b ja v kirjaimia voi vapaasti vaihtaa keskenään.

Yllättävän moni on käynyt Väli- ja Etelä-Amerikassa!

Tämä sun viesti kuvastaa sitä kuinka paljon gringoja arvostetaan... Tosin lahjominen kuuluu kulttuuriin, rahaa kuuluu aina olla taskussa, myös paikallisilla.

Ja liikenneonnettomuustilastot on kyllä tosiaan myös aika hurjia. Tiesittekö, ettei Meksikossa ole autokouluja tai virallista ajo-opetusta? Ajokortin voi käydä ostamassa virastosta ilman mitään ajonäytettä, maksaa noin 20e.

Mun äiti oli Meksikosta. Mä olen syntynyt Venezuelassa ja käynyt siellä viimeksi viime vuonna. Olot ovat kyllä kurjistuneet entisestään. Se maa on ihan konkurssissa. Tyypit alkaa olemaan todella epätoivoisia, eikä mitään voida tehdä kun valtiotasolla ei myönnetä ongelmaa.

Ihme, ettei Kolumbiaa ole mainittu. Kyllä sinnekin on reppureissaajia eksynyt viime vuosina. Nyt kun pitkä sisällissota on ohi, niin oloista on tullut turvallisempia. Maalla on kyllä ollut hurja menneisyys. Se on mun lapsuuden rakas kotimaa.

Onko isäsi suomalainen? Hyvää suomea kirjoitat

134/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Libanon

Milloin olet ollut? Beirut kiinnostaa.

En ole tuon kommentin kirjoittaja mutta matkustellut Beirutissa. Beirut on ihan nykyaikainen iso kaupunki ja siellä yhdistyvät kivasti ranta- ja kaupunkiloma. Liikenne on hektisempää kuin täällä, hotellien paikallisissa tähtiluokituksissa on aina yksi tähti liikaa. Eli viiden tähden hotelli on käytännössä neljän tähden hotelli jne.

Ruoka on todella hyvää , mielestäni parasta mitä olen ikinä syönyt.

Vierailija
135/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 ja Latino on feikki. Jäi kiinni aiemmin kun piti omanaan jonkun espanjalaisnäyttelijän kuvaa profiilissaan. Kuittasi virheensä sanomalla "en minä siinä nyt omaa kuvaa pitäisikään" vaikka aiemmin oletti että oli se.

Vierailija
136/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut paljon Etelä-Amerikassa ja Aasiassa, mutta vain Intiassa on tullut olo, että osa ihmisistä on vihamielisiä sinua kohtaan eikä kukaan välttämättä auta, jos jotain sattuu. Kärsimys oli siellä niin arkipäiväistä. Vaaroja on toki muuallakin, mutta ne eivät tule niin selkeästi naamalle kuin Intiassa. Sellainen perustavanlaatuinen turvattomuuden tunne oli parikymppiselle tytölle todella järkyttävä, mutta myös kasvattava kokemus.

Olitko yksin matkassa vai oliko muita?

Vierailija
137/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa kirjoitti:

https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/683269-nama-ovat-maailman-turval…

Maailman turvallisimpien maiden joukossa Suomi sijalla 15. Ruotsi 14. ja Norja 16.

Kiinnostavaa, että Tsekki ja Slovenia ovat listalla Suomen, Ruotsin ja Norjan edellä.

Vierailija
138/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynnet monessakaan maassa. Mutta yksi kesä mansikkamaalla oli käärme!

Vierailija
139/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksiko ja Brasilia.

Uhmatakseni todennäköisyyksiä menin molempiin mestoihin nöyränä,mutta Gringona. Sain autenttisuutta roimasti. Cityssä ja Tijuanassa minut pelasti vain fudismakuni, mitä nyt vähän Espanjaa ja Portugalia sönkötän enkun lisäksi.

Oli siis pakko aikoinaan painaa paikallisiin slummeihin majoittumaan. Hauskaakin oli - ei siinä mitään, mutta oikeasti ahdistava fiilis jäi myös Rion ja Sao Palon paikallisista kuppiloista/kahviloista/ei tsekkailtu hyvällä tälläista kalpeaa ja hintelää poikaa/miestä Pohjolasta.

Nonstop rahastusyritys käynnissä, aseellakin uhkailtiin, flaidikseen haastettiin kokoajan.

Nämä eivät onneksi johtaneet mihinkään.

Toisaalta sain käydä ihmisten kotona - tutustua sukuun, syödä ja levätä. Musisoida ja pelata fudista heidän kanssaan. Autolla rautatieasemalle.

Vierailija
140/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti, Siinai. Ukoilla oli melkein kaikilla jonkun näköiset konekiväärit kaulalla tai sitten isot viidakkoveitset.  Oli kiva katella kun jengi istui bussipysäkillä pyssyt kädessä ihan chillisti. :D

Positiiviset kokemukset jäi silti vaikka välillä kuumotti. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan