Vaarallisin maa missä olet ollu?
Kommentit (227)
Olen käynyt, Venäjällä (Pietari), Belgiassa, Ruotsissa (Tukholma, Umaja), Virossa, Kanarialla (las Palamas ja ingles) ja Thaimaassa (Pattaya, koh Chang, koh Samet ja Isan).
Näistä tilastollisesti selvästi vaarallisin on Thaimaa (maailman toiseksi vaarallisin liikenne).
Meksiko, epäilemättä vaarallisempi kuin USA tai Venäjä.
Mikä tahansa suomalainen grillikioski pe-la klo 02:00-04:00.
En ole ollut missään hurjissa paikoissa. Näistä nössöistä Euroopankohteista joissa olen käynyt on "vaarallisin" ollut varmaan Venäjä. Vaikka mulla olikin siellä jostain syystä turvallisempi olo kuin monessa muussa paikassa. :D
Egyptissä Mubarakin aikaan ja Israelissa monia kertoja. En pitänyt silloun Egyptiä vaarallisena mitä nyt oli innokkaita miehiä tutustumaan ja olin sentään ko lähes 40 v. Israelissa oon olkut myös Libanonin sodan aikaan. Ei pelottanut.
Meksiko. Vierailumme (2vko) aikana ammuttiin useita poliiseja.
Vierailija kirjoitti:
Meksiko.
Ei helvetti mikää maa ja meksikolaiset rasistisia idiootteja.
Kyttiä ja virkamiehiä olen lahjonnut varmaan 10-15 kertaa. Viisuminkin hankin lahjomalla. Muuten ei irronnut.
Pankkiautomaatti ei kerran antanut rahaa. Näytössä kuitenkin luki että oli antanut. Pankissa syyttivät valehtelijaksi. Ei kuulemma kyseistä summaa pystynyt edes nostamaan. Näytin kuitin kerrasta kun ennen olin nostanut saman summan. Kuulemma olin väärentänyt sen kuitin. Joopajoo. Toisenkin kerran automaatti antoi mutta vähemmän kuin piti.
Vesi-, sähkö- , kaapeliyhtiöt, posti, kännykkäoperaattori kaikki kusettaa ja tai palvelu umpisurkeata. Esim yhtäkkiä kaapeliyhtiö alkoi veloittamaan minua nopeammasta internetistä ja kanavapaketeista joita minulla ei ollut. Sitten kun menin valittamaan niin ihan pokkana väittivät että kyllä oli ihan oikein.
Paikalliset kaverit eivät luota pankkeihin kun kuulemma tileiltä katoaa rahaa. Uskon kyllä.
Ravintoloissa lipsautettiin usein pari ylimääräistä drinksua laskuun.
Ravinnosta saa loisia kun käyttävät ihmisten paskaa lannoitteena. Paikalliset kaverit ottavat loislääkkeet kerran vuodessa.
Taksit kusettaa kokoajan. Vaihtorahoja ei anneta.
Kolme kertaa näin juuri ammuttuja ruumita kadulla keskellä päivää. Kerran näin sillalta roikkuvan ruumiin.
Turistirysissä kaikki on ylihinnoiteltua. Tyyliin 50e kiinaroju aurinkolaseista ja tinkiä ei voi. Todellisia bisnessmiehiä. Kusetettu peso on arvokkaampi kuin rehellisesti tienatut 10 pesoa.
Liikenneonnettumuuksista näin myös ruumita. Eipä mikään ylläri kun ajavat miten sattuu.
Naisista useimmat ovat semihuoria tai hu oria jotka unelmoi kartellipomosta. Todellisia rääväsuita eikä muutenkaan mitään käytöstapoja. Paljon yksinhuoltajia.
Pilkkaavat koulutettuja. Samassa lauseessa voi sama sana olla kirjoitettu väärin kolmella eri tavalla. Esim b ja v kirjaimia voi vapaasti vaihtaa keskenään.
Yllättävän moni on käynyt Väli- ja Etelä-Amerikassa!
Tämä sun viesti kuvastaa sitä kuinka paljon gringoja arvostetaan... Tosin lahjominen kuuluu kulttuuriin, rahaa kuuluu aina olla taskussa, myös paikallisilla.
Ja liikenneonnettomuustilastot on kyllä tosiaan myös aika hurjia. Tiesittekö, ettei Meksikossa ole autokouluja tai virallista ajo-opetusta? Ajokortin voi käydä ostamassa virastosta ilman mitään ajonäytettä, maksaa noin 20e.
Mun äiti oli Meksikosta. Mä olen syntynyt Venezuelassa ja käynyt siellä viimeksi viime vuonna. Olot ovat kyllä kurjistuneet entisestään. Se maa on ihan konkurssissa. Tyypit alkaa olemaan todella epätoivoisia, eikä mitään voida tehdä kun valtiotasolla ei myönnetä ongelmaa.
Ihme, ettei Kolumbiaa ole mainittu. Kyllä sinnekin on reppureissaajia eksynyt viime vuosina. Nyt kun pitkä sisällissota on ohi, niin oloista on tullut turvallisempia. Maalla on kyllä ollut hurja menneisyys. Se on mun lapsuuden rakas kotimaa.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Kävin vanhoja tavaroita varastossa joskus läpi, niin löysin bussilipun välillä Raqqa -> Homs...
Lippu oli kyllä päivätty 1996...
Dubai. Se hetki kun tajusin ettei minulla naisena ole mitään mahdollisuutta paeta lasten kanssa silloista (suomalaista) aviomiestä, joka meinasi käydä käsiksi. Siinä maassa kun tuo ei ole rikos ja olisin luultavasti itse päätynyt vankilaan ilman passiani jos olisin miestäni ruennut vastustamaan.
Tomppa kirjoitti:
Olen käynyt, Venäjällä (Pietari), Belgiassa, Ruotsissa (Tukholma, Umaja), Virossa, Kanarialla (las Palamas ja ingles) ja Thaimaassa (Pattaya, koh Chang, koh Samet ja Isan).
Näistä tilastollisesti selvästi vaarallisin on Thaimaa (maailman toiseksi vaarallisin liikenne).
Missä on vaarallisin?
M30 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksiko.
Ei helvetti mikää maa ja meksikolaiset rasistisia idiootteja.
Kyttiä ja virkamiehiä olen lahjonnut varmaan 10-15 kertaa. Viisuminkin hankin lahjomalla. Muuten ei irronnut.
Pankkiautomaatti ei kerran antanut rahaa. Näytössä kuitenkin luki että oli antanut. Pankissa syyttivät valehtelijaksi. Ei kuulemma kyseistä summaa pystynyt edes nostamaan. Näytin kuitin kerrasta kun ennen olin nostanut saman summan. Kuulemma olin väärentänyt sen kuitin. Joopajoo. Toisenkin kerran automaatti antoi mutta vähemmän kuin piti.
Vesi-, sähkö- , kaapeliyhtiöt, posti, kännykkäoperaattori kaikki kusettaa ja tai palvelu umpisurkeata. Esim yhtäkkiä kaapeliyhtiö alkoi veloittamaan minua nopeammasta internetistä ja kanavapaketeista joita minulla ei ollut. Sitten kun menin valittamaan niin ihan pokkana väittivät että kyllä oli ihan oikein.
Paikalliset kaverit eivät luota pankkeihin kun kuulemma tileiltä katoaa rahaa. Uskon kyllä.
Ravintoloissa lipsautettiin usein pari ylimääräistä drinksua laskuun.
Ravinnosta saa loisia kun käyttävät ihmisten paskaa lannoitteena. Paikalliset kaverit ottavat loislääkkeet kerran vuodessa.
Taksit kusettaa kokoajan. Vaihtorahoja ei anneta.
Kolme kertaa näin juuri ammuttuja ruumita kadulla keskellä päivää. Kerran näin sillalta roikkuvan ruumiin.
Turistirysissä kaikki on ylihinnoiteltua. Tyyliin 50e kiinaroju aurinkolaseista ja tinkiä ei voi. Todellisia bisnessmiehiä. Kusetettu peso on arvokkaampi kuin rehellisesti tienatut 10 pesoa.
Liikenneonnettumuuksista näin myös ruumita. Eipä mikään ylläri kun ajavat miten sattuu.
Naisista useimmat ovat semihuoria tai hu oria jotka unelmoi kartellipomosta. Todellisia rääväsuita eikä muutenkaan mitään käytöstapoja. Paljon yksinhuoltajia.
Pilkkaavat koulutettuja. Samassa lauseessa voi sama sana olla kirjoitettu väärin kolmella eri tavalla. Esim b ja v kirjaimia voi vapaasti vaihtaa keskenään.
Yllättävän moni on käynyt Väli- ja Etelä-Amerikassa!
Tämä sun viesti kuvastaa sitä kuinka paljon gringoja arvostetaan... Tosin lahjominen kuuluu kulttuuriin, rahaa kuuluu aina olla taskussa, myös paikallisilla.
Ja liikenneonnettomuustilastot on kyllä tosiaan myös aika hurjia. Tiesittekö, ettei Meksikossa ole autokouluja tai virallista ajo-opetusta? Ajokortin voi käydä ostamassa virastosta ilman mitään ajonäytettä, maksaa noin 20e.
Mun äiti oli Meksikosta. Mä olen syntynyt Venezuelassa ja käynyt siellä viimeksi viime vuonna. Olot ovat kyllä kurjistuneet entisestään. Se maa on ihan konkurssissa. Tyypit alkaa olemaan todella epätoivoisia, eikä mitään voida tehdä kun valtiotasolla ei myönnetä ongelmaa.
Ihme, ettei Kolumbiaa ole mainittu. Kyllä sinnekin on reppureissaajia eksynyt viime vuosina. Nyt kun pitkä sisällissota on ohi, niin oloista on tullut turvallisempia. Maalla on kyllä ollut hurja menneisyys. Se on mun lapsuuden rakas kotimaa.
Menin hankkimaan ajokortin meksikossa jotta ei tarvitsisi maksaa koko ajan lahjuksia liikennekytille. Saadakseni sen piti vaan käydä teoriakokeessa. Kaverini oli päässyt kokeesta läpi 100 peson lahjuksella. Itse kuitenkin opiskelin koetta varten koska en pahemmin välitä lahjusten maksamisesta. Kokeessa sitten valvoja oli hyvällä päällä ja kertoi minulle oikeat vastaukset ilmaiseksi.
Kolombiassa en kohdannut samanlaista rasismia kuin meksikossa. Ihan rentoja ovat, mitänyt naiset siellä tykkäävät huorailla vieläkin enemmän kuin meksikolaiset.
Muutenkin meksikoa lukuunottamatta kaikissa muissa maissa missä olen käynyt eivät ihmiset ala vittuilemaan jollei sitä itse etsi ongelmia. Jopa pahamaineiset honduras ja nicaragua olivat mielekkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:
Missä on vaarallisin?
Namibia, tosin jodenkin tutkimusten mukaan Thaimaa on vaarallisin.
Thaimaa on muutenkin yllättävän vaarallinen, epävakaa poliittilinen tilanne, terveystilanne (aids, hepatiitti jne), outo lainsäädäntö (kuninkaan pilkkaamisesta poliisin pahoipitelemäksi jne).
Moni Thaimaassa vuosittain matkustava Suomalainen pitää esimerkiksi Venäjää vaarallisena, vaikka sielä on puolet turvallisempi liikenne, vakaa poliittinen tilanne ja lainsäädäntökin suht järkevä Thaimaahan verrattuna.
Thaimaa. Meillä oli omakotitalo käytössä joka on varakkaan sukulaisen. kaksikerroksinen talo, meitä matkaajia oli 4 naista. Sillä välin kun oltiin alakerrassa joku varas oli yläkerrassa käynyt varastamassa kaverin rahapussin! Oltiin juuri tultu kotiin kaupoilta ja kaveri oli vienyt laukun ylös. yhtäkkiä rahapussia ei ollutkaan siellä. Parvekkeelta joku oli kiivennyt ylös ja vienyt vissiin! Tiedän että se varastettiin silloin koska kaverilla oli sen rahapussi näkyvillä kun oltiin jo saavuttu taloon. Todella pelottavaa. Mutta kyllä myös Thaimaassa on sellainen rahastuksen kulttuuri meille turisteille. Luonto on ehkä kaunis mutta köyhyyttä ja roskia näkyy joka puolella.
En menisi uudelleen...
En ole käynyt kuin saksassa ja ruotsissa. En tiedä kumpi on vaarallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi. Kranaatit paukkuu.
Tässä ketjussa käy näemmä paljon rajakkipersuja. Kannattaisi teidänkin joskus käydä ulkomailla muutenkin kuin niillä dokausristeilyillä niin voisi maailmankuva vähän avartua.
En ole tuo mutta onko suomalaisissa lehdissä sitten valeuutisia,koska ovat uutisoineet useista kranaatti iskuista,no kaipa olet oikeassa ja niitä ei ole tapahtunut
Israelissahan on sotilaita paljon liikkeellä aseineen. Meinaan lähteä parin viikon lomalle keväällä Tel aviv. Haiffa. Jerusalem. Tiberias ja Eilat. Omatoimimatka.
Vierailija kirjoitti:
Libanon
Milloin olet ollut? Beirut kiinnostaa.
Irak ja kaakkois-Turkki.