Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma raskausaikana

Vierailija
11.09.2018 |

Odotan siis esikoista ja tämä raskausaika on ollut ajoittain raskasta, viikkoja on nyt 20. Aluksi oli raju pahoinvointi rv 15 asti ja sen jälkeen olen kärsinyt mm. uniongelmista ja liitoskivuista. Viime viikolla normaalilla neuvolakäynnillä lääkäri päätti kirjoittaa minulle puolitoista viikkoa sairauslomaa.

Noh, pomo sitten soitti ja puhelu oli erittäin mielenkiintoinen.. Hän kysyi tarkempaa selitystä tilanteelleni, enkä sitä sitten hänelle enempää avannut, kuin mitä sairauslomatodistuksessa. Siihen hän kysyi, että osoitanko mieltäni työpaikalle kun en suostu kertomaan tilanteestani enempää?! Ja että meidän välillä on nyt epäluottamusta. Lisäksi hän ilmoitti, että jos tällainen jatkuu, meidän täytyy katsoa työsopimustani uudestaan! Minulla on toistaiseksi voimassaoleva työsopimus, voinko saada sairauslomien takia potkut? :( Lisäksi hän sanoi, että epäilee että käytän työsuhdetta hyväkseni vain ollakseni sairauslomalla, koska raskaushan ei ole sairaus. Voi että on koko päivän ollut niin paha mieli, rakastan mun työtä. Tästä edes on varmaan pakko sitkuttaa vain äippäloman alkuun asti töissä..

Teinkö siis väärin, kun en halunnut kertoa henkilökohtaisesta voinnistani enempää, kuin mitä sairauslomatodistuksessa lukee? Tästä sanoinkin lääkärille etten mielellään sairauslomalle jää, koska pelkäsin tällaista suhtautumista :(

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä salattavaa tilanteessasi on? Eikö avoimuus olisi sinunkin etu? Esim. kevennetty työ?

No ei käytännössä mitään, koen vaan tämän asian henkilökohtaiseksi enkä haluaisi jokaista raskauden aikaista vaivaani eritellä työnantajalleni, kun ne kumminkin lukee siinä sairauslomatodistuksessa. Varsinkin kun hänen suhtautuminen tähän raskauteen on mielestäni muutenkin ollut nihkeää ja hän on jaksanut muistuttaa, kuinka raskaus ei ole sairaus eikä syy saikulle, ihan kun huvikseni olisinkin pois töistä.. Kevennettyyn työhön tai muihin erityisjärjestelyihin ei ole mahdollisuutta.

Ihan kamala pomo. Ei todellakaan tarvitse enempää avata tilannetta, riittää että on saikkutodistus. Ihan käsittämätöntä että raskautta vähätellään. Tuttavapiirissä ollut yksi henkilö sairaalahoidossakin kun voi niin huonosti raskauden aikana, että joo ei todellakaan ole sairaus. Jos kuulut liittoon, ole siihen yhteydessä, tai luottamusmieheen/henkilöstöhalintoon(?)!

Vierailija
62/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sitten viet lapsenkin sairaana hoitoon ettei vaan tule työnantajalle paha mieli. :(

Uhriutuminen<3

Joo, näin varmaan tekisinkin lapsen terveyden uhalla. Huomaa, että tänne saa tosissaan miettiä mitä kirjoittaa, kun tuohon yhteen lauseeseen piti niin tarttua. Alan vaan olemaan turhautunut siihen kun mikään minun vaiva ei tunnu olevan sairausloman arvoinen vain siksi koska olen raskaana ja kaikki tulisi supernaisena vain kestää. En tietenkään riskeeraa oman lapseni terveyttä! :/

Ja liittoon soitan kyllä tänään, kunhan soittoaika alkaa.

-ap

Turhaudut kun pelkkä empatia ja sympatia ei säteile?  Äitys on maailman kurjin rooli, josta äidit on kautta aikojen selvinneet vaikeuksista huolimatta. Pahasuopaisuus kumpuaa sieltä, että tavattoman monet käyttää raskautta pirun huonona tekosyynä olla tekemättä ihan arkisia juttuja, esim. käydä töissä. Mistä hitosta minä tai työnantajasi tietää kuinka paljon olet oireistasi liioitellut. Raskaus tuntuu olevan nykynaiselle liian raskas ponnistus. Se on niin nähty.

Jestas mitä katkeria ämmiä täällä. Jos sinä oot joutunut raatamaan töissä vaikka olisit ollut sairasloman tarpeessa raskaana ollessasi etkä tajunnut sitä hakea, turha purkaa pahaa mieltä muihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän