Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma raskausaikana

Vierailija
11.09.2018 |

Odotan siis esikoista ja tämä raskausaika on ollut ajoittain raskasta, viikkoja on nyt 20. Aluksi oli raju pahoinvointi rv 15 asti ja sen jälkeen olen kärsinyt mm. uniongelmista ja liitoskivuista. Viime viikolla normaalilla neuvolakäynnillä lääkäri päätti kirjoittaa minulle puolitoista viikkoa sairauslomaa.

Noh, pomo sitten soitti ja puhelu oli erittäin mielenkiintoinen.. Hän kysyi tarkempaa selitystä tilanteelleni, enkä sitä sitten hänelle enempää avannut, kuin mitä sairauslomatodistuksessa. Siihen hän kysyi, että osoitanko mieltäni työpaikalle kun en suostu kertomaan tilanteestani enempää?! Ja että meidän välillä on nyt epäluottamusta. Lisäksi hän ilmoitti, että jos tällainen jatkuu, meidän täytyy katsoa työsopimustani uudestaan! Minulla on toistaiseksi voimassaoleva työsopimus, voinko saada sairauslomien takia potkut? :( Lisäksi hän sanoi, että epäilee että käytän työsuhdetta hyväkseni vain ollakseni sairauslomalla, koska raskaushan ei ole sairaus. Voi että on koko päivän ollut niin paha mieli, rakastan mun työtä. Tästä edes on varmaan pakko sitkuttaa vain äippäloman alkuun asti töissä..

Teinkö siis väärin, kun en halunnut kertoa henkilökohtaisesta voinnistani enempää, kuin mitä sairauslomatodistuksessa lukee? Tästä sanoinkin lääkärille etten mielellään sairauslomalle jää, koska pelkäsin tällaista suhtautumista :(

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä liitosta sanottiin, kun olit sinne yhteydessä?

Huhuu, ap...mitä liitossa sanottiin?

Vierailija
22/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä salattavaa tilanteessasi on? Eikö avoimuus olisi sinunkin etu? Esim. kevennetty työ?

No ei käytännössä mitään, koen vaan tämän asian henkilökohtaiseksi enkä haluaisi jokaista raskauden aikaista vaivaani eritellä työnantajalleni, kun ne kumminkin lukee siinä sairauslomatodistuksessa. Varsinkin kun hänen suhtautuminen tähän raskauteen on mielestäni muutenkin ollut nihkeää ja hän on jaksanut muistuttaa, kuinka raskaus ei ole sairaus eikä syy saikulle, ihan kun huvikseni olisinkin pois töistä.. Kevennettyyn työhön tai muihin erityisjärjestelyihin ei ole mahdollisuutta.

Teit täysin oikein. Pomon asia ei ole udella, lääkäri on kirjoittanut sairausloman ja sillä siisti.

Asiatonta uhkailua josta oikeastaan kannattaisi mennä eteenpäin. Minkälainen ilmapiiri työpaikalla missä tuon kaltainen esimies? Ei varmaankaan kovin hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista huomaa taas miten paska koko saitti on. Ap älä masistele vaikka tunteet varmasti ovatkin pinnassa, jos tilanne menee hankalaksi niin otat vain yhteyttä liittoon. Tsemppiä!

Hohhoijaa taas. Pitäisikö aloittajaa sitten kannustaa sinnittelemään siellä töissä ettei ei työnantajalle tule paha mieli? Tai pelkän yhden osapuolen lasin läpi katsottuna haukkua kuinka paha paha työnantaja silkkaa pahuuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraa työntekijää? Mistä sitä tiettää paljonko aloittajalla on niitä sairauslomia takana jo ennen raskauttaan.

Vierailija
24/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä salattavaa tilanteessasi on? Eikö avoimuus olisi sinunkin etu? Esim. kevennetty työ?

No ei käytännössä mitään, koen vaan tämän asian henkilökohtaiseksi enkä haluaisi jokaista raskauden aikaista vaivaani eritellä työnantajalleni, kun ne kumminkin lukee siinä sairauslomatodistuksessa. Varsinkin kun hänen suhtautuminen tähän raskauteen on mielestäni muutenkin ollut nihkeää ja hän on jaksanut muistuttaa, kuinka raskaus ei ole sairaus eikä syy saikulle, ihan kun huvikseni olisinkin pois töistä.. Kevennettyyn työhön tai muihin erityisjärjestelyihin ei ole mahdollisuutta.

Kylläpäs vaikuttaa paskalta pomolta. Eiköhän se lääkäri päätä mikä se syy saikulle on.

Vierailija
25/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ehkäpä sitten viet lapsenkin sairaana hoitoon ettei vaan tule työnantajalle paha mieli. :(

Uhriutuminen<3[/quote]

Joo, näin varmaan tekisinkin lapsen terveyden uhalla. Huomaa, että tänne saa tosissaan miettiä mitä kirjoittaa, kun tuohon yhteen lauseeseen piti niin tarttua. Alan vaan olemaan turhautunut siihen kun mikään minun vaiva ei tunnu olevan sairausloman arvoinen vain siksi koska olen raskaana ja kaikki tulisi supernaisena vain kestää. En tietenkään riskeeraa oman lapseni terveyttä! :/

Ja liittoon soitan kyllä tänään, kunhan soittoaika alkaa.

-ap

Vierailija
26/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka sanovat että raskaus ei ole sairaus, tuskinpa kukaan sen takia on edes sairauslomalle jäänyt kun on kaksi viivaa tullut raskaustestiin.

Vierailija
27/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tautiluokituksen sait? Jos sait Z-koodin tyyönantajalla on oikeus pyytää lisäselvitystä siitä, onko sinun olotila ja siitä johtuvan poissaolon syynä nimenomaan sairaus vai joku muu syy kuten esim. vaikea elämäntilanne. Ja jos taustalla ei ole sairaus työantajalla ei ole velvollisuutaa maksaaa sinulle palkkaa. Toki sairauslomaan sinulla on oikeus joka tapauksessa.

Vierailija
28/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sitten viet lapsenkin sairaana hoitoon ettei vaan tule työnantajalle paha mieli. :(

Uhriutuminen<3

Joo, näin varmaan tekisinkin lapsen terveyden uhalla. Huomaa, että tänne saa tosissaan miettiä mitä kirjoittaa, kun tuohon yhteen lauseeseen piti niin tarttua. Alan vaan olemaan turhautunut siihen kun mikään minun vaiva ei tunnu olevan sairausloman arvoinen vain siksi koska olen raskaana ja kaikki tulisi supernaisena vain kestää. En tietenkään riskeeraa oman lapseni terveyttä! :/

-ap

Jaxuhali<3

Vierailija
29/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka sanovat että raskaus ei ole sairaus, tuskinpa kukaan sen takia on edes sairauslomalle jäänyt kun on kaksi viivaa tullut raskaustestiin.

Samaa en ymmärrä minäkään. Jokainen raskaus on erilainen, joillain raskaudet ovat hyvin hankalia erilaisten oireiden vuoksi ja joillain taas ei mitään. Raskaus on niin lyhyt ja ainutlaatuinen aika elämässä, että siitä tulisi yrittää nauttia kaikesta huolimatta. Jos lääkäri kirjoittaa sairauslomaa niin ok, kyse on silloin myös sikiön hyvinvoinnista. Lääkäri osaa kyllä arvioida milloin on syytä sairauslomaan ja milloin ei, se ei ole työnantajan tehtävä arvioida ja päättää.

Vierailija
30/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

-ap

Voi pientä :( Eikö sinua palvotakaan lähes toisen päivä työnä kun oikein olet jalkasi levittänyt jollekin miehelle vaan sinun odotetaan kykenevän ihan normaaliin elämään? Ärsyynnyin.

Vierailija
31/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

-ap

Onnea vaan elämään jos asenne on tuo. Et ole uniikki lumihiutale, miljardit naiset ennen sinua ovat synnyttäneet ja saaneet vauvoja. Jotkun on sairaalassa koko raskausajan. Odota sit vaan kun oot oikeesti iso ja lapsikin on isompi kun muutaman sata grammaa.

Vierailija
32/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tautiluokituksen sait? Jos sait Z-koodin tyyönantajalla on oikeus pyytää lisäselvitystä siitä, onko sinun olotila ja siitä johtuvan poissaolon syynä nimenomaan sairaus vai joku muu syy kuten esim. vaikea elämäntilanne. Ja jos taustalla ei ole sairaus työantajalla ei ole velvollisuutaa maksaaa sinulle palkkaa. Toki sairauslomaan sinulla on oikeus joka tapauksessa.

Niin ap...se tautiluokitus?

Haluat vain purkaa omia paineitasi haukkumalla työnantajaasi ja muita kirjoittajia? Sivutat aika näppärästi asialliset mielipiteet ja kysymykset.

Vierailija
33/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne palstalle ei kannata tällaisista asioista avautua tai ainakaan empatiaa ei heru. Kaikki av-mammat ovat selkä vääränä raataneet töissä läpi rankan raskausajan eikä yhtään valituksen sanaa ole päässyt. Lisäksi kotona on odottanut kaksi huutavaa ja raivoavaa taaperoa sekä synnyttämäänkin on lähdetty töistä suoraan, kun äitiyslomalle jääminenkin on heikkoutta.

Nyt ap yritä unohtaa pomosi puheet, vaikka törkeetähän tuo oli ja koita nauttia raskausajasta. Komppaan muita, jotka ovatkin jo kirjoittaneet että lääkäri arvioi sairauslomasi tarpeellisuuden, ei kukaan muu. Esimerkiksi ystäväni joutui olemaan sairauslomalla rv 25 asti äippälomaan saakka. Raskaudet ovat niin erilaisia.

Vierailija
34/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

-ap

Turhaudut kun pelkkä empatia ja sympatia ei säteile?  Äitys on maailman kurjin rooli, josta äidit on kautta aikojen selvinneet vaikeuksista huolimatta. Pahasuopaisuus kumpuaa sieltä, että tavattoman monet käyttää raskautta pirun huonona tekosyynä olla tekemättä ihan arkisia juttuja, esim. käydä töissä. Mistä hitosta minä tai työnantajasi tietää kuinka paljon olet oireistasi liioitellut. Raskaus tuntuu olevan nykynaiselle liian raskas ponnistus. Se on niin nähty.

Vierailija
35/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ap...se tautiluokitus?

Haluat vain purkaa omia paineitasi haukkumalla työnantajaasi ja muita kirjoittajia? Sivutat aika näppärästi asialliset mielipiteet ja kysymykset.

R10.2 on diagnoosina.

Vierailija
36/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne palstalle ei kannata tällaisista asioista avautua tai ainakaan empatiaa ei heru. Kaikki av-mammat ovat selkä vääränä raataneet töissä läpi rankan raskausajan eikä yhtään valituksen sanaa ole päässyt. Lisäksi kotona on odottanut kaksi huutavaa ja raivoavaa taaperoa sekä synnyttämäänkin on lähdetty töistä suoraan, kun äitiyslomalle jääminenkin on heikkoutta.

Nyt ap yritä unohtaa pomosi puheet, vaikka törkeetähän tuo oli ja koita nauttia raskausajasta. Komppaan muita, jotka ovatkin jo kirjoittaneet että lääkäri arvioi sairauslomasi tarpeellisuuden, ei kukaan muu. Esimerkiksi ystäväni joutui olemaan sairauslomalla rv 25 asti äippälomaan saakka. Raskaudet ovat niin erilaisia.

Aloittaja yleensä on se keskustelun kapelimestari ja hän lähti ihan itse viemään keskustelua väärää suuntaan. 

Vierailija
37/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

-ap

Turhaudut kun pelkkä empatia ja sympatia ei säteile?  Äitys on maailman kurjin rooli, josta äidit on kautta aikojen selvinneet vaikeuksista huolimatta. Pahasuopaisuus kumpuaa sieltä, että tavattoman monet käyttää raskautta pirun huonona tekosyynä olla tekemättä ihan arkisia juttuja, esim. käydä töissä. Mistä hitosta minä tai työnantajasi tietää kuinka paljon olet oireistasi liioitellut. Raskaus tuntuu olevan nykynaiselle liian raskas ponnistus. Se on niin nähty.

Päättäkää jo hyvät ihmiset :D Jos et pidä lääkärin suosituksesta raskaana sairauslomaa, et silloin ajattele lapsen terveyttä. Jos taas pidät, olet heikko ja liioittelet oireitasi? Mikä logiikka tässä nyt on? :D

Vierailija
38/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

-ap

Päättäkää jo hyvät ihmiset :D Jos et pidä lääkärin suosituksesta raskaana sairauslomaa, et silloin ajattele lapsen terveyttä. Jos taas pidät, olet heikko ja liioittelet oireitasi? Mikä logiikka tässä nyt on? :D

Ei tuossa ole logiikkaa. Ilkeät ihmiset mollaavat vain mielellään toisia. Muusta ei ole kyse.

Vierailija
39/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja yleensä on se keskustelun kapelimestari ja hän lähti ihan itse viemään keskustelua väärää suuntaan. 

Jos muut kanssakeskustelijat takertuvat yhteen lauseeseen niin se on ap vika, että keskustelu lähti raiteiltaan? Täällä todella harvoin onnistuu asiallinen keskustelu mistään. Huomaa, että toisella on paha mieli asiasta niin täällä kyllä mollataan vielä lisää, kun joku pointti siihen löydetään eikä voida pysyä itse asiassa.

Vierailija
40/62 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

R10.2 eli lantion tai välilihan alueen kipu. Juu en mäkään välttämättä haluaisi pomoni kanssa keskustella välilihastani. huh huh mikä k*rvänsyyläpomo sulla. Raskaus ei itsessään ole sairaus, mutta vaivoja se kyllä aiheuttaa. Monesti huomattavasti pahempia vaivoja kuin vaikkapa nuhakuume tai vatsatauti, jonka takia ihmiset ovat usein poissa töistä eikä sitä paheksuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi