Tiesittekö, että Maria Nordin on ollut poikkeuksellisen lahjakas koulussa?
Saanut peruskoulussa kymppejä ja pitkästynyt koulun helppoudesta. Maria Hintikka showssa kertoo.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme voi olla näin Maria-fani että kirjoittelee tällaisia täysin tyhjänpäiväisiä aloituksia sekä poistattelee ketjuja joissa hänen toimintaansa arvostellaan? Ketä kiinnostaa hänen kouluarvosanansa? Ettei vain rouva arkkitehti Itse? Bloggaa kuitenkin vauvalla joten satavarmasti lukeekin näitä.
Eikös hän bloggaa Kaksplussalla, tai ainakin ennen bloggasi? Ei löydy tuosta blogit-valikosta Nordinin blogia.
Myös toni wirtanen on kirjoittanut älliä
En tiennyt, mutta olisin olettanut. Onhan hän arkkitehti. Sen lisäksi nuo hänen "hörhöajatuksensa" tietyllä tavalla osoittavat jonkinlaista älyä. Tai ainakin osa niistä. Esimerkiksi ne aivotreenit, joista on paljon vitsailtu. Maria ei selvästikään jumiudu tavisajattelun raameihin, jo se kertoo jollain tasolla älykkyydestä.
Minkälaista älyä omaa henkilö, joka tehtailee lapsia sarjapettäjälle? Vauva korjaa kaiken? Loogista?
Hullu voi olla monella tapaa vaikka palikkatestit näyttäis mitä. Nehän ovat kuitenkin vain palikkatestejä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista älyä omaa henkilö, joka tehtailee lapsia sarjapettäjälle? Vauva korjaa kaiken? Loogista?
Hullu voi olla monella tapaa vaikka palikkatestit näyttäis mitä. Nehän ovat kuitenkin vain palikkatestejä.
Ei älykkyys ole noin yksinkertaista. Älykkäät ihmiset voivat olla tunne-elämältään herkkiä, tehdä huonoja ratkaisuja jne. Älykkyyttä on erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme voi olla näin Maria-fani että kirjoittelee tällaisia täysin tyhjänpäiväisiä aloituksia sekä poistattelee ketjuja joissa hänen toimintaansa arvostellaan? Ketä kiinnostaa hänen kouluarvosanansa? Ettei vain rouva arkkitehti Itse? Bloggaa kuitenkin vauvalla joten satavarmasti lukeekin näitä.
Eikös hän bloggaa Kaksplussalla, tai ainakin ennen bloggasi? Ei löydy tuosta blogit-valikosta Nordinin blogia.
Jaa, no, sinne päin. Pitkällisesti palstailleena alkaa saada vainua milloin keskustelun aiheella on ketjuissa näppinsä pelissä, ja näistä huokuu vahvasti tämä katku. Ketä tosissaan kiinnostaa joku koulukymppi jos henkilö ei asuta samaa todellisuutta? Mielipiteet ja faktat ovat kaksi tyystin eri asiaa.
No tämä älykkyys ei taida näkyä rouvan valinnoissa.
Minä en tiedä edes kuka on maria nordin.
Kympit koulussa eivät kieli suoraan älykkyyttä. Yleensä se kielii hyvästä oman toiminnan ohjaamisesta sekä tarkkaavaisuudesta. He kykenevät suuntaamaan ajatuksensa yhteen asiaan ja näin suorittavat tämän perinpohjaisesti. Eriasia on kokonaisvaltaisesti älykkäät ja luovat joiden mielen kaoottisuus johtaa enemmänkin luoviin uniikkeihin tekoihin kuin että ihminen jäpittää täsmällisen penkillä ilman että omat aivot ajautuvat itse uusiin lähestymistapoihin.
Monethan tieteen legendat olivat surkeita koulussa, mutta neroja tämän ulkopuolella. Klisee turvautua tähän mutta totta. En puolustele. Olin keskivertotyyppiä ja ehkä hieman hedonistisempi, kun poltin mielummin pusikossa, kuin istuin tunnilla.....
N46 kirjoitti:
Sama homma.
Vierailija kirjoitti:
N46 kirjoitti:
Sama homma.
Kunniamitalinne saapuvat postiin noin 2 päivän kuluessa!
Jos noin on, niin sitäkin enemmän ihmetyttää rouvan nykyinen elämäntyyli ja valinnat.
Olisi ollut ehkä ainesta enempään?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten nerous on ilmentynyt?
Poika teki esim. jotain 12-vuotiaille tarkoitettuja ongelmanratkaisutehtäviä neljävuotiaana. (Joku älypeli)
Luulis että reinon alempi ÄO jotenkin kompensoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten nerous on ilmentynyt?
Poika teki esim. jotain 12-vuotiaille tarkoitettuja ongelmanratkaisutehtäviä neljävuotiaana. (Joku älypeli)
Luulis että reinon alempi ÄO jotenkin kompensoisi.
Repe on kyllä kumma, dikkinsä jatkeena juoksenteleva aggressiivisehko tuuliviiri, ja silti naiset palvoo ja lisääntyy sille. Onko reino perinteinen Jännis??
Sylvia kirjoitti:
Kympit koulussa eivät kieli suoraan älykkyyttä. Yleensä se kielii hyvästä oman toiminnan ohjaamisesta sekä tarkkaavaisuudesta. He kykenevät suuntaamaan ajatuksensa yhteen asiaan ja näin suorittavat tämän perinpohjaisesti. Eriasia on kokonaisvaltaisesti älykkäät ja luovat joiden mielen kaoottisuus johtaa enemmänkin luoviin uniikkeihin tekoihin kuin että ihminen jäpittää täsmällisen penkillä ilman että omat aivot ajautuvat itse uusiin lähestymistapoihin.
Monethan tieteen legendat olivat surkeita koulussa, mutta neroja tämän ulkopuolella. Klisee turvautua tähän mutta totta. En puolustele. Olin keskivertotyyppiä ja ehkä hieman hedonistisempi, kun poltin mielummin pusikossa, kuin istuin tunnilla.....
Samaa mieltä, en pitäisi koulumenestystä yksistään merkkinä muusta kuin kyvystä keskittyä ja muistaa ulkoa asioita. Rahtunen luovuutta toki edesauttaa, mutta vieläkään en käsitä mitä merkitystä tällä väitetyllä "huippulahjakkuudella" on yhtään minkään suhteen? Etteikö voi olla jutut persiistä jos pärjää opinnoissa? Historia taitaa olla eri mieltä lukuisissa yhteyksissä, ja homma toimii toisinkin päin, kuten mainitsit.
Vierailija kirjoitti:
Sylvia kirjoitti:
Samaa mieltä, en pitäisi koulumenestystä yksistään merkkinä muusta kuin kyvystä keskittyä ja muistaa ulkoa asioita. Rahtunen luovuutta toki edesauttaa, mutta vieläkään en käsitä mitä merkitystä tällä väitetyllä "huippulahjakkuudella" on yhtään minkään suhteen? Etteikö voi olla jutut persiistä jos pärjää opinnoissa? Historia taitaa olla eri mieltä lukuisissa yhteyksissä, ja homma toimii toisinkin päin, kuten mainitsit.
Faktapohjainen totuus kuitenkin on, että erinomaisesti koulussa menestyneiden joukosta nousee tilastelollisesti myös selvästi eniten niitä jotka aikuisiällä ammatillisesti osoittavat huippulahjakkuutta. Kyllä Nobelisteista miltei kaikki ovat loistaneet myös koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sylvia kirjoitti:
Faktapohjainen totuus kuitenkin on, että erinomaisesti koulussa menestyneiden joukosta nousee tilastelollisesti myös selvästi eniten niitä jotka aikuisiällä ammatillisesti osoittavat huippulahjakkuutta. Kyllä Nobelisteista miltei kaikki ovat loistaneet myös koulussa.
Mainitse googlaamatta yksikin rakennus, jonka Maria on suunnitellut, hometalon lisäksi? Oli lahjakkuutta tai ei, kovin produktiivisena ei menkkaverellä leikkimistä liene syytä pitää.
Esimerkiksi on täysi myytti, että Einstein ei olisi pärjännyt koulussa. Päin vastoin, hän menestyi luonnontieteissä loistavasti ja suoritti koulun oppimäärän kaksi vuotta edellä muita, pääsi jo 16v polytekniseen korkeakouluun. Hän ei opiskellut humanistisia aineita kuten kieliä niinkään, mutta se johtui silloisesta sakasalaisesta yksipuolisesta koulujärjestelmästä.
Minäkin pitkästyin koulussa, mutta en saanut kymppejä.
Laitatko vähän lähdeviitettä tähän. Ei kuulosta mahdolliselta.