Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraali kasvatus on älytöntä

sukupuolineutraalius
10.09.2018 |

Kyllä se nyt vaan on niin että pojat on poikia ja tytöt tyttöjä. Pojilla ei pitäisi olla mitään asiaa leikkimään minkäänlaisia prinsessaleikkejä eikä tytöistä pidä tehdä mitään ritareita. Älytöntä miten perinteisiä sukupuolirooleja on yhtäkkiä alettu kyseenalaistamaan ja sekoittamaan, nykyään lapsia aivopestään jo päiväkodissakin. Kyllä naisen kuuluu olla se siro ja nätti osapuoli joka huolehtii lapsista, pitää huolta talosta, kokkaa yms. ja miehen kuuluu olla se joka hoitaa enemmän voimaa vaativat työt. Pitäkää nyt herranjumala pojat poikina ja tytöt tyttöinä, ei sukupuolirooleja noin vaan heitetä pois!!!!

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojasta kerran luonnostaan kasvaa mies ja tytöstä nainen, niin miksi heitä tarvitsee opettaa miehiksi ja naisiksi? Tosi ristiriitainen ajatus.

Vierailija
62/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lasten henkistä pahoinpitelyä. Viedään lapselta oikeus tuntea ylpeyttä omasta itsestään ja sukupuolestaan. Tehdään normaaleista tunteista kiellettyjä ja likaisia. Tervemenoa terapiaan vaan.

Sukupuolet ( muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ovat erilaisia. Ihanan erilaisia.

Vain yhtä poikkeusta lukuunottamatta kukaan ei usko näin. Vain seta-salaliittoihin uskovat ihmiset, uskovat niin että sukupuolineutraali kasvatus riistää ja hävittää sukupuolen ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua niin ärsyttää tuo sukupuolineutraaliuus. Miksi kaikkien pitäisi olla yhtä iloista neutraalia mössöä? 

Miksi kaikki pitäisi pakottaa pelkkien ulkoisten tunnusmerkkien perusteella johonkin selvärajaiseen lokeroon, vain koska se miellyttää pakottajan silmää?

Voi jestas miten lapsellinen olet. Sukupuoli on muutakin kuin ruumiinosia. Siinä on henkinenkin puoli mukana.

Emme me ole samanlaisia. Sukupuolissa on luontaisia eroja. Luon-tai-si-a.Voisitteko te nyt jo myöntää tämän TOSIASIAN ja lakata pilaamasta pieniä lapsia vääntämällä heidät muottiin mikä ei ole heille luontaista, mutta sopii teidän harhaiseen agendaan? Te käytätte näitä lapsia hyväksi.

Vierailija
64/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hömpötys on kyllä mennyt ihan liiallisuuksiin, kohta kulkee kaikki pojat hameissa ja meikeissä kun eivät enää tiedä mitä ovat. Meillä on sitä paitsi kaikki tytöt ihan itse valinneet ne prinsessaleikit ja pojat autoleikit, että kyllä se geeneissä on vaikka kuinka muuta väitettäisiin.

Aika nopeaa evoluutiota ainakin pojilla, auto keksittiin v. 1885.

https://www.newscientist.com/article/dn13596-male-monkeys-prefer-boys-t…

Vielä mielenkiintoisempaa on se että myös urosreesusapinat tykkäävät autoilla leikkimisestä enemmän kuin nukeilla leikkimisestä. Sama tulos on saatu myös toista apinalajia tutkittaessa.

Vierailija
65/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lasten henkistä pahoinpitelyä. Viedään lapselta oikeus tuntea ylpeyttä omasta itsestään ja sukupuolestaan. Tehdään normaaleista tunteista kiellettyjä ja likaisia. Tervemenoa terapiaan vaan.

Sukupuolet ( muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ovat erilaisia. Ihanan erilaisia.

Vain yhtä poikkeusta lukuunottamatta kukaan ei usko näin. Vain seta-salaliittoihin uskovat ihmiset, uskovat niin että sukupuolineutraali kasvatus riistää ja hävittää sukupuolen ihmiseltä.

Älä nyt viitsi. Normaalit tavalliset ihmiset uskovat näin. Valtaosa.

Vierailija
66/84 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Normaalit tavalliset ihmiset uskovat näin. Valtaosa.

Päivän limboin kommentti. (ei siis varmastikaan mikään 'trolli' ,vaan ihan tyylipuhdas limbo)

Normaalia ja tavallista ei näet ole uskoa kasvatuksen vaikuttavan geeniperimään,tai kromosomeihin.

Jos kasvatuksella olisi niin suuri voima, niin sittenhän esim. diabeetikkolapset voitaisiin kasvattaa ei-diabeetikoiksi ja kaikki synnynnäiset vaivat ja vammatkin poistaa jollain vain tapaukseen sopivalla kasvatuksella, sillä johtuvathan nekin pohjimmiltaan niistä saaduista perintötekijöistä. 

Epäilen kuitenkin vahvasti, ettei suurinta osaa ihmisistä olisi mahdollista saada alkuunkaan vakuuttuneiksi kasvatuksen NOIN suuresta voimasta ja mahdista.

Vierailija
67/84 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/84 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/84 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et saa olla sellainen kuin itse tunnet, sinun pitää olla jotain sellaista joka mahtuu minun ymmärrykseeni.

Vierailija
70/84 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et saa olla sellainen kuin itse tunnet, sinun pitää olla jotain sellaista joka mahtuu minun ymmärrykseeni.

Joo. Minäkin tunnen olevani jumala mutta se ei käy kun ei sovi sinun ymmärrykseesi.

Estät minua olemasta jumala. Häpeä!

Vierailija
71/84 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paskamyrsky

Vierailija
72/84 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/84 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Vierailija
74/84 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut tyttöpoikia ja poikatyttöjä ja kaikkea siltä väliltä. Ei mitään uutta auringon alla.

Olen nähnyt aika monen pienen pojan leikkivät prinsessaleikkejä. Olivat ihan tavallisia pieniä poikia, ei mitenkään erityisen tyttömäisiä. Nyt yksi heistä on jo iso mies, siis ihan tavallinen mies, ei mitenkään akkamainen. Hänellä on vaimo ja lapsi.

Pienten lasten ristiinpukeutumisleikeissä ei ole mitään pahaa kunhan ne pysyvät tietyissä rajoissa. Kouluun ja tarhaan sellaiset eivät kuulu.

Vierailija
75/84 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Public Service Announcement:

1) Sukupuolisensitiivinen kasvatus ei ole sitä, että tytöksi itsensä kokevaa ei saisi sanoa tytöksi. Päinvastoin, sukupuolisensitiivisyyteen kuuluu se, että jos joku ihminen ITSE kokee olevansa tiettyä sukupuolta, hänestä PITÄÄ käyttää sitä sanaa. Itseään poikana pitävälle lapselle saa siis edelleen, koulussakin, sanoa "oletpa sinä ihana/taitava/kohtelias/reipas poika". (Aikuisen on toki hyvä omassa päässään miettiä, tuleeko aina kehuneeksi poikia reippaiksi ja tyttöjä ihaniksi ja kannattaisko välillä toisinkin päin, mutta siitä lapsille ei tarvitse sanoa mitään erityistä.)

2) Sukupuolisensitiivisessä kasvatuksessa ei kuitenkaan puhutella ihmistä sukupuolisanalla, jos hänen omaa kokemustaan ei tiedetä tai muisteta, eikä ryhmiä puhutella tai koota sukupuolen mukaan yhteyksissä, joissa sukupuolella ei ole merkitystä. Nämä siksi, ettei turhaan anneta ihmisille, erityisesti lapsille, käsitystä, että tässä kohtaa kuuluisi nyt tehdä jotain sen mukaan, mitä sukupuolta olen. Tämä ei ole kauhean vaikeaa: riittää, että sanotaan "Hyvät kuulijat!" mieluummin kuin "Naiset ja herrat!" ja "lapset" tai "oppilaat" mieluummin kuin "tytöt ja pojat", eikä jaeta lapsia vaikkapa käsityössä ryhmiin sukupuolen mukaan.

Kukaan ei mene pilalle, jos vahingossa lipsahtaa silloin tällöin, mutta mitä enemmän aikuiset tässä skarppaavat, sitä enemmän lapset oppivat, että jokaisen sukupuoli on hyvä ja ihana asia (kohta 1) mutta että työ- ja kouluasioissa sukupuolella ei ole merkitystä (kohta 2).

Tämä ei oikeasti ole mitään rakettitiedettä."

kopioitu facebookista, sisältää minusta pointin.

Vierailija
76/84 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvaa argumentointia perustuen...öäh mihin? Omaan mielipiteeseen eli näin nämä koetaan tason keskustelua tutusta suunnasta, mutta ei anneta tosiasioiden pilata hyvää mielipidettä.

Vierailija
77/84 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap on porvoosta kirjoitti:

Eihän se sukupuolineutraalisuus mitään LBGT-soopaa tarkota, minun käsittääkseni, vaan ihan vaan sitä että lapset saavat harrastaa ja leikkiä sitä mikä luonteelle sopii, ei ole pakko leikkia vaan nukeilla tai autoilla jne.

Esim minä en lapsena leikkinyt nukeilla, legot olivat suosikkini ja tutkailin karttoja ja piirtelin niitä, loin mielikuvitusmaailmoja. Seikkailin muiden lasten kanssa luonnossa ja rakentelin majoja. 

En koskaan haaveillut olevani prinsessa, enkä muista että mulle mitään prinsessasatuja ois luettukaan, kaikkea muuta kyllä. Minusta prinsessat ovat luusereita, miksi kukaan haluaisi olla avuton ja kädetön olento.

En ole myöskään koskaan haaveillut häistä, kuten kaikki tv-ohjelmat ja elokuvat väittävät tyttöjen jo pienestä tekevän. Nyt eletään Suomessa, ei missään jenkkien tai pakistanin tasoisissa kehitysmaissa. :D

Olen ihan nainen nykyään, en lesbo tai mikään transhöpöttäjä.

Mikäköhän mahtaa olla transhöpöttäjä? Varmaan vaikka tällainen kuin minä, tavallinen työssäkäyvä ihminen, joka ei koskaan puhu transtaustastaan.

Sellanen, joka ajattelee että ihminen voi syntyä "väärään kehoon". Häpeää omaa sukupuoltaan eikä uskalla olla se mikä on, originaaleilla värkeillään.

Esimerkiksi. Myös moni ihan huvikseen jaksaa höpöttää tätä agendaa joka tuutista ulos, koska se on trendikästä tietyissä piireissä.

* "Originaaleilta" Häpeää, uskalla olla. Sieltähän tuli hyvin omaperäinen ja hyvin päin mäntyjä analysoiva avaus aiheesta josta ei tiedetä mitään.

Jokanen terveellä järjellä varustettu ihminen käsittää, ettei kukaan voi syntyä "väärään kehoon", ihminenhän ei syntyisi ollenkaan, ellei syntyisi juuri siihen kehoon mihin syntyy.

Transismi on mielisairaus, ei mitään muuta, vaikka nyt on kova agenda sateenkaarikulttilaisilla päällä levittää ilosanomaa ihmisistä jotka syntyvät vääränlaisiksi ja "korjaavaT" itsensä oikeanlaisiksi, sen sijaan että opetettaisiin ihmiset hyväksymään omat luonteenpiirteensä ihan omassa sukupuolessaan. 

Eihän tasa-arvokaan edisty noin vanhakantasella hapatuksella mitä setalaiset lietsoo. Jos et sovi sukupuolesi rooliin, tervetuloa vaihtamaan sukupuoli. Päälle vähän "asiantuntijoiden" "tutkimuksia", joilla ei ole mitään totuuspohjaa.

Vain sen takia, ettet sinä ymmärrä lukemaasi tutkimusta, Ei tarkoita, etteikö sillä ole totuuspohja. Transihmisen aivoissa näkee ihan magneettikuvalla ne erot, mitä sukupuolta ihminen kokee edustavansa eli naisella on naisen rakenne, vaikka on muutoin saanut miehen kehon fyysisesti. Kyse on todella fyysisistä asioista myös, ei mistään MT ongelmasta. Ei kannata kirjoitella nettiin täyttä potaskaa, ja viitata tutkimuksiin, joita ei ole selkeästi ikinä lukenut tai ymmärtänyt.

Vierailija
78/84 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua niin ärsyttää tuo sukupuolineutraaliuus. Miksi kaikkien pitäisi olla yhtä iloista neutraalia mössöä? 

Miksi kaikki pitäisi pakottaa pelkkien ulkoisten tunnusmerkkien perusteella johonkin selvärajaiseen lokeroon, vain koska se miellyttää pakottajan silmää?

Kaikille sukupuolineutraalius ei tarkoita "iloista neutraalia mössöä" vaan lapsen kasvun ja kehityksen tukemista ja hyväksymistä oli kiinnostuksen kohteet sitten sukupuolesta riippumatta " tyttöjen" tai "poikien" juttuja tai kaikkea siltä väliltä. Lapselle on annettava mahdollisuus toteuttaa itseään mielekkäällä tavalla. Tämä tyttö/poika-lokerointi aiheuttaa vaan itsemurhia ja mt-ongelmia niissä jotka eivät lokeroon sovi, mutta ovat pakotettuna yrittäneet sopeutua.

Vierailija
79/84 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä patriarkkaalinen yhteiskunta hieman jo säröilee..

Vierailija
80/84 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan