Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraali kasvatus on älytöntä

sukupuolineutraalius
10.09.2018 |

Kyllä se nyt vaan on niin että pojat on poikia ja tytöt tyttöjä. Pojilla ei pitäisi olla mitään asiaa leikkimään minkäänlaisia prinsessaleikkejä eikä tytöistä pidä tehdä mitään ritareita. Älytöntä miten perinteisiä sukupuolirooleja on yhtäkkiä alettu kyseenalaistamaan ja sekoittamaan, nykyään lapsia aivopestään jo päiväkodissakin. Kyllä naisen kuuluu olla se siro ja nätti osapuoli joka huolehtii lapsista, pitää huolta talosta, kokkaa yms. ja miehen kuuluu olla se joka hoitaa enemmän voimaa vaativat työt. Pitäkää nyt herranjumala pojat poikina ja tytöt tyttöinä, ei sukupuolirooleja noin vaan heitetä pois!!!!

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttärenikin sai parkkitalon ja leikkitraktorin, koska sellaisia jossain vaiheessa toivoi. Niin sen pitäisi mennäkin. Se, mikä ihmetyttää, on joidenkin sukupuolineutraalista kasvatuksesta vouhottavien asenne, kun lasten nimenomaan EI anneta valita. Tytöllä ei voi olla vaaleanpunaista, koska pitää olla niin neutraalia niin neutraalia. En ymmärrä.

Vierailija
42/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, niin 15 -vuoden kuluttua meillä on iso kasa identiteettiongelmaisia mielenterveyspotilaita.

Oltiinhan 15-vuotta sitten ihan varmoja, että vapaa kasvatus on paras kasvattaa. Kyllä ne sitten itse oppii.

Toisin kävi.

55 vuotta sitten, tarkoitat?

Vapaa kasvatus-ideologia tuli kyllä yleiseksi arvoksi vasta 2000 -luvun alkupuolella.

Ja seurauksia voi tulla katsomaan kouluun.

-Ope

Vapaasta kasvatuksesta on puhuttu ja sitä sovellettukin jo n. 50 vuotta. 70 luvulla oli sanonta, että "vapaa kasvatus luo älyvapaan tuloksen". Pitänee paikkansa.

Ap:le! Sukupuolineutraali kasvatus tulisi mielestäni olla selviö ja sitä tulisi noudattaa kaikessa kasvatuksessa ja sen jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, niin 15 -vuoden kuluttua meillä on iso kasa identiteettiongelmaisia mielenterveyspotilaita.

Oltiinhan 15-vuotta sitten ihan varmoja, että vapaa kasvatus on paras kasvattaa. Kyllä ne sitten itse oppii.

Toisin kävi.

Vapaa kasvatus-ideologia tuli kyllä yleiseksi arvoksi vasta 2000 -luvun alkupuolella.

-Ope

Ns. vapaan kasvatuksen koulukunta  (jonka toi esille  1960-luvulla englantilainen  A.S Neil suomeksikin ilmestyneessä teoksessaan nimeltä: 'Vapautta-ei mielivaltaa') on kyllä aivan eri asia, kuin pelkkä vanhemmuuden vastuun pakoilu ja kaiken kasvatuksen laiminlyöminen kokonaan omien lastensa osalta.

Ei siis  pidä syyttää vapaata kasvatusta kasvatustapana, jos ei tiedä siitä ja sen periaatteista yhtään mitään, eikä ole mihinkään sellaiseen ajatussuuntaan kasvatuksessa koskaan oikeasti halunnut tutustuakaan. .

Kuten totesin, vapaa kasvatus tuli Suomessa yleiseen käyttöön vasta 2000-luvun alussa. Huonoin seurauksin.

-Ope

No enpä ole kuullut tai lukenut ainakaan mitään kovin julkista debattia käydyn esim. niistä A.S Neillin opetusperiaatteista ja niiden soveltamistuloksista maassamme.

Mitä mieltä muuten itse olet niistä ja onko vaikka  tuon A.S Neillin nimi sinulle itsellesi tuttu ?

Vierailija
44/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että monikaan ei vaihtaisi sukupuoltaan jos naisena tai miehenä saisi olla vapaammin oma itsensä. Jos ympäristö toitottaa että olet poika, kun leikit autoilla, niin mikä siitä on looginen seuraus? Se, että lapsi ajattelee syntyneensä väärään sukupuoleen. Minä sain leikkiä autoilla, koska isäni oli fiksu mies, mutta ihan nainen minusta tuli.

Suomi on moniin kulttuureihin verratuna todella sukupuolineutraali ja salliva. Ärsyttää jatkuvasti lukea tuota väärää käsitystä, kun transsukupuolisuus ei liity mitenkään kasvatukseen ja kulloisenkin yhteiskunnan rooliodotuksiin. Transpojat tietävät kyllä, että olisi ok olla poikamainen tyttö ja monissa piirissä feminiiniset pojat on kuuminta.

Vierailija
45/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolineutraalius kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on niin että pojat on poikia ja tytöt tyttöjä. Pojilla ei pitäisi olla mitään asiaa leikkimään minkäänlaisia prinsessaleikkejä eikä tytöistä pidä tehdä mitään ritareita. Älytöntä miten perinteisiä sukupuolirooleja on yhtäkkiä alettu kyseenalaistamaan ja sekoittamaan, nykyään lapsia aivopestään jo päiväkodissakin. Kyllä naisen kuuluu olla se siro ja nätti osapuoli joka huolehtii lapsista, pitää huolta talosta, kokkaa yms. ja miehen kuuluu olla se joka hoitaa enemmän voimaa vaativat työt. Pitäkää nyt herranjumala pojat poikina ja tytöt tyttöinä, ei sukupuolirooleja noin vaan heitetä pois!!!!

No nyt oli kyllä niin luokaton trolli, että on kyllä menty siitä mistä aita on matalin.

Eihän tässä ole minkäänlaista yritystä, eikä uskottavuudesta tietoakaan. 

0/5

Vierailija
46/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on porvoosta kirjoitti:

Eihän se sukupuolineutraalisuus mitään LBGT-soopaa tarkota, minun käsittääkseni, vaan ihan vaan sitä että lapset saavat harrastaa ja leikkiä sitä mikä luonteelle sopii, ei ole pakko leikkia vaan nukeilla tai autoilla jne.

Esim minä en lapsena leikkinyt nukeilla, legot olivat suosikkini ja tutkailin karttoja ja piirtelin niitä, loin mielikuvitusmaailmoja. Seikkailin muiden lasten kanssa luonnossa ja rakentelin majoja. 

En koskaan haaveillut olevani prinsessa, enkä muista että mulle mitään prinsessasatuja ois luettukaan, kaikkea muuta kyllä. Minusta prinsessat ovat luusereita, miksi kukaan haluaisi olla avuton ja kädetön olento.

En ole myöskään koskaan haaveillut häistä, kuten kaikki tv-ohjelmat ja elokuvat väittävät tyttöjen jo pienestä tekevän. Nyt eletään Suomessa, ei missään jenkkien tai pakistanin tasoisissa kehitysmaissa. :D

Olen ihan nainen nykyään, en lesbo tai mikään transhöpöttäjä.

Mikäköhän mahtaa olla transhöpöttäjä? Varmaan vaikka tällainen kuin minä, tavallinen työssäkäyvä ihminen, joka ei koskaan puhu transtaustastaan.

Vierailija
47/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pakotettu pukeutumaan pinkkiin prinsessamekkoon jos en halunnut ja sain leikkiä autoilla jos halusin. Ei se ollut ainakaan 60 ja 67 syntyneille vanhemmilleni ongelma :D sain leikkiä just sitä mitä halusin ja pukeutua just sen värisiin vaatteisiin kun halusin.

Olen nyt tavallinen 20-vuotias heteronainen.

Vierailija
48/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ap on selkeästi provo.

Vierailija
49/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. sukupuolineutraalien kasvatusideoiden vastustajat ovat yleensä myös miesten pakollisen asevelvollisuuden kannattajia.

Heidän mielestään se on 'luonnollista'...

Väitteesi ei ole totta.

No, eikö sitä miesten pakollista asevelvollisuutta sitten muka aina puolusteta esim.  sillä että nainen synnyttää ? Ja sitä miesten (kaikille  pakollista) hiustenleikkuuta valtion malliin sillä, että 'naisilta ei armeijassa riistetä heidän naisellisuuttaan' jne. Mitä muuta tuo on kuin asioiden aivan jotain skitsofreenista perustelua ja menneisyyteen  johonkin 1900-luvun alkupuolen normeihin jämähtämistä seksistisessä militäärisessä kurikasvatuksessa. (...jossa kasvatuksen  kohteen mielipiteitä ei pyydetä, eikä kysytä missään häntä koskevassa asiassa )

'Selkeät roolit', eli 'miehen on oltava miehen muotissa ja pakkopaidassa,  naisen taas omassaan ja poiketa ei siitä kukaan saa. 

Naisia on nykyisin toki armeijassa, mutta täysin vapaaehtoisuuden pohjalta siellä , joten se sukupuolten välinen tasa-arvo siellä on kyllä niin tulkinnanvarainen käsite, että sillä nyt on turha ainakaan perustella mitään.

Eli koska armeija ei ole pakollinen naisille, ei ole myöskään perusteita sallia poikien osallistuminen prinsessaleikkeihin? Vai mitä yrität sanoa?

Miksi vielä minunkin pitäisi langeta tuohon  asioiden täysin  irrationaaliseen perusteluun ? 

Vai siksikö pitäisi ,että koska niin tehdään armeijassakin ?

Sanoin muuten (jos luit tarkasti )vain sen,että miten he siellä noita mainitsemiani  asioita perustelevat ja millä tavalla he siellä määräyksiään yleensäkin perustelevat

( eivätkä ota vastaan mitään vastaväitteitä rattaisiinsa pakotetuilta, sinne tulevilta . Siis sanktioiden uhalla)

Vierailija
50/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin kävi.

-Ope

Ottaisit nyt ressukka ensin edes hiukan selvää siitä, mitä tarkoittaa vapaakasvatus, ennen kuin alat täällä itseäsi nolaamaan ja vieläpä opettajana esiintymään. 

Jokainen hiukankaan kasvatustieteitä lukenut tietää, että vapaa-kasvatus oli 60-luvun trendi ja tänä päivänä hyvin mariginaalinen kasvatusmetodi.

Välinpitämätön kasvatus, tai kokonaan kasvatuksen laiminlyönti taas on täysin eria asia ja vain wt-kansa ja yksinkertaisempi kansanosa käyttää välinpitämättömyydestä nimitystä vapaakasvatus. 

Toki voihan olla niinkin, että olet kaikki tenttisi luntannut ja gradusikin plagioinut ;)

Vierailija
51/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah mikä ihana paskamyrsky <33

Vierailija
52/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisteluhelikopteri kirjoitti:

Ah mikä ihana paskamyrsky <33

Joskus siihen on aihettakin...

Vierailija
53/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu tota vouhkausta. Kyllähän tytöt ja naiset ovat saaneet jo vaikka kuinka kauan tehdä mitä tykkäävät.  Ja pojat ja miehet myös. Jo 80-luvulla oli isoja raamikkaita miehiä päiväkodeissa sivareina.  Ihmettelin, että olisi niillä raameilla luullut jaksavan intinkin käydä mutta ei ollut pakko. 

Eli ainakin liki 50 vuotta on jokainen saanut olla just mitä on halunnut.

Vierailija
54/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sukupuolineutraalisuus mitään LBGT-soopaa tarkota, minun käsittääkseni, vaan ihan vaan sitä että lapset saavat harrastaa ja leikkiä sitä mikä luonteelle sopii, ei ole pakko leikkia vaan nukeilla tai autoilla jne.

Esim minä en lapsena leikkinyt nukeilla, legot olivat suosikkini ja tutkailin karttoja ja piirtelin niitä, loin mielikuvitusmaailmoja. Seikkailin muiden lasten kanssa luonnossa ja rakentelin majoja. 

En koskaan haaveillut olevani prinsessa, enkä muista että mulle mitään prinsessasatuja ois luettukaan, kaikkea muuta kyllä. Minusta prinsessat ovat luusereita, miksi kukaan haluaisi olla avuton ja kädetön olento.

En ole myöskään koskaan haaveillut häistä, kuten kaikki tv-ohjelmat ja elokuvat väittävät tyttöjen jo pienestä tekevän. Nyt eletään Suomessa, ei missään jenkkien tai pakistanin tasoisissa kehitysmaissa. :D

Mikäköhän mahtaa olla transhöpöttäjä? Varmaan vaikka tällainen kuin minä, tavallinen työssäkäyvä ihminen, joka ei koskaan puhu transtaustastaan.

Sellanen, joka ajattelee että ihminen voi syntyä "väärään kehoon". Häpeää omaa sukupuoltaan eikä uskalla olla se mikä on, originaaleilla värkeillään.

Esimerkiksi. Myös moni ihan huvikseen jaksaa höpöttää tätä agendaa joka tuutista ulos, koska se on trendikästä tietyissä piireissä.

Vierailija
55/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellanen, joka ajattelee että ihminen voi syntyä "väärään kehoon". Häpeää omaa sukupuoltaan eikä uskalla olla se mikä on, originaaleilla värkeillään.

Esimerkiksi. Myös moni ihan huvikseen jaksaa höpöttää tätä agendaa joka tuutista ulos, koska se on trendikästä tietyissä piireissä.

* "Originaaleilta" Häpeää, uskalla olla. Sieltähän tuli hyvin omaperäinen ja hyvin päin mäntyjä analysoiva avaus aiheesta josta ei tiedetä mitään.

Vierailija
56/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* "Originaaleilta" Häpeää, uskalla olla. Sieltähän tuli hyvin omaperäinen ja hyvin päin mäntyjä analysoiva avaus aiheesta josta ei tiedetä mitään.

Jokanen terveellä järjellä varustettu ihminen käsittää, ettei kukaan voi syntyä "väärään kehoon", ihminenhän ei syntyisi ollenkaan, ellei syntyisi juuri siihen kehoon mihin syntyy.

Transismi on mielisairaus, ei mitään muuta, vaikka nyt on kova agenda sateenkaarikulttilaisilla päällä levittää ilosanomaa ihmisistä jotka syntyvät vääränlaisiksi ja "korjaavaT" itsensä oikeanlaisiksi, sen sijaan että opetettaisiin ihmiset hyväksymään omat luonteenpiirteensä ihan omassa sukupuolessaan. 

Eihän tasa-arvokaan edisty noin vanhakantasella hapatuksella mitä setalaiset lietsoo. Jos et sovi sukupuolesi rooliin, tervetuloa vaihtamaan sukupuoli. Päälle vähän "asiantuntijoiden" "tutkimuksia", joilla ei ole mitään totuuspohjaa.

Vierailija
57/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Aivan hullua on. Lapset tulevat ranppaamaan terapioissa loppuikänsä ja turruttamaan tuskaansa päihteillä. Kieroon kasvattamista.

Näiltä aikuisilta pitäisi ottaa lapset pois.

Vierailija
58/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokanen terveellä järjellä varustettu ihminen käsittää, ettei kukaan voi syntyä "väärään kehoon", ihminenhän ei syntyisi ollenkaan, ellei syntyisi juuri siihen kehoon mihin syntyy.

Transismi on mielisairaus, ei mitään muuta, vaikka nyt on kova agenda sateenkaarikulttilaisilla päällä levittää ilosanomaa ihmisistä jotka syntyvät vääränlaisiksi ja "korjaavaT" itsensä oikeanlaisiksi, sen sijaan että opetettaisiin ihmiset hyväksymään omat luonteenpiirteensä ihan omassa sukupuolessaan. 

Eihän tasa-arvokaan edisty noin vanhakantasella hapatuksella mitä setalaiset lietsoo. Jos et sovi sukupuolesi rooliin, tervetuloa vaihtamaan sukupuoli. Päälle vähän "asiantuntijoiden" "tutkimuksia", joilla ei ole mitään totuuspohjaa.

Ai, sukupuoli on nyt sinun mukaasi luonteenpiirre. Hyvin sä kyllä vedät keijo näiden "trans-seta-salaliitto" juttujesi kanssa.

Vierailija
59/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lasten henkistä pahoinpitelyä. Viedään lapselta oikeus tuntea ylpeyttä omasta itsestään ja sukupuolestaan. Tehdään normaaleista tunteista kiellettyjä ja likaisia. Tervemenoa terapiaan vaan.

Sukupuolet ( muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ovat erilaisia. Ihanan erilaisia.

Vierailija
60/84 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt tyttöinä ja pojat poikina.

Kiitos! Niin totta. Lasuja näiden vanhempien perään, jotka sekoittavat pienten lasten aivot omilla harhaisilla uskomuksillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän