Lue keskustelun säännöt.
Onko teillä ohjeistettu saako lasten kaverit käydä itse jääkaapilla ym. kun ovat iltapäivisin kylässä?
10.09.2018 |
Olenko tiukkapipo kun en tykkää että tututkaan kaverit itse tonkivat syötävää kaapista?Olen saattanut varata jotain tiettyyn tarkoitukseen ja ottaa päähän kun vieras lapsi on ne syönyt. Eikä muutenkaan tunnu mukavalta. Olen lasta ohjeistanut että hän voi tarjota kavereille syötävää, mutta ei tahdo mennä perille. Alakoululaisista kyse. Miten muilla?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No aika erikoiset käytöstavat on kyllä lapsella, ei olisi itse tullut mieleenkään mennä omatoimisesti hakemaan välipalaa vaan ainoastaan syödä mitä tarjottiin. Ja siis täyspäistähän se on tietenkin, että jos lapset tulee suoraan koulusta niin kaverille tarjotaan sama välipala mitä oma lapsikin syö, tietenkin jos on allergioita niin vähän muunnellen tai jos on pahoja niin sellaisella vieraalla on varmaan omat eväätkin mukana. Mieheni kyllä kertoi, että heillä kävi joskus lapsena kylässä sellaisia lapsia, jotka heti kengät jalasta saatuaan juoksivat herkkukaapille vetämään keksit ja muut lupaa kysymättä, mutta eivät olleet ilmeisesti "hyvästä perheestä".
Kuitenkin sille lapselle voisi asiallisesti asiasta huomauttaa ja kertoa, että teillä on tällaiset säännöt. Ei tietenkään ole lapsen vika, ettei kotona ole opetettu miten käyttäydytään.